Probleem met Space 250 scan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Probleem met Space 250 scan

Ik merkte gister tijdens een dansavond op, dat 1 van mijn 2 scans niet helemaal deed wat ik wou. Als ik bijvoorbeeld de kleur blauw op had gezocht, dan kwam er een klein straaltje oranje bij. Zo ging dit met alle kleuren. Net alsof het kleurenwiel een beetje van plaats was verschoven. Dit heeft echter maar een uur geduurd, en toen was het weer verdwenen, net zo snel als het gekomen was.

Waar heeft dit aan gelegen, en nog belangrijker, hoe los ik het in het vervolg op?
  • VERVALLEN

Dit heeft te maken met de afregeling van het kleurenwiel. Martin verkoop van die setjes waarmee ge gobo/kleurwielen mee kan afstellen. Uiteraard is uw toestel geen van Martin, maar doe hem even binnen bij je leverancier indien dit probleemje nog veel opduikt.

Ook kan je een complete reset van de scan uitvoeren. Wel weet ik niet of dit mogelijk is via DMX bij dat type scan. Zniet even stekker uit het stopcontact, en laat hem volledig zijn startcyclus maar eens herhalen. Ook bij deze kleine ingreep kan je probleem al opgelost zijn.

Veel succes, Frank

Comment

• Mark-LED
      • May 2004
      • 822

Ik heb de betreffende scan op black-out gezet en daarna was het probleem ook afgelopen. Het is dus niet zo dat het kleurenwiel losgeraakt is, en dat deze weer aangedraaid moet worden?

Comment

• VERVALLEN

Waarschijnlijk even storing gehad op interne software.
        Probeer de scan goed uit, en kijk of deze het nog veel doet of niet meer. Soms met ons martin scans hebben we dat probleem ook. Kanaal 1 hoogst zetten (= reset) en na hun opstart gaan ze weer prima.

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

Prima, ik zal erop letten. Bedankt iig!

Comment

• zjeten
            • Mar 2003
            • 331

dit zijn waarschijnelijk hq scans he
            heb deze ook,is omdat het wieltje te rap van de enen naar de andere plaats moet,en weet niet meer waar het zit,of geleid door,gewoon effe controller uit dat ze resetten of stoom onderbreken en terug opstarten dat ze naar hun nul punt gaan
            mvg
            jeffrey vancoillie

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

HQ scans ja.

Dus jij beweert dat ik ze gewoon te snel laat bewegen, waardoor ze hun punt kwijtraken?

Dat heb ik regelmatig met pan/tilt maar met kleuren nog nooit gehad, die gooi ik moeiteloos omhoog en de scan reageert er normaal op.

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

idd te rap laten gaan...

Comment

• zjeten
                  • Mar 2003
                  • 331

dit heb ik dan terug nog nooit met de pan en till gehad,maar al
                  redelijk veel met gobo en kleurenwiel.
                  je betaald low budget dus kun je er ook niet het beste van verwachten he.nujah,zo heel snel geen en terug vind ik niet mooi.
                  ze op het gemak laten ronddraaien,en als je wil een flitsend effect hebben ofwel met pan en till werken en de wieltjes het zelfde kleur laten geven ofwel strobo steken.
                  mijn mening he
                  mvg
                  jeffrey

Comment

• VERVALLEN

Beste DJ-Mark,

dit is dus het probleem wat ik aanhaalde he. Heb je het nog eens voor, gewoon de scan laten resetten, hun opstartcyclus terug laten doorlopen (= reset en nulpunten correctie), en dan kan je weer verder.

Te snelle bewegingen van deze wielen: ---> geen schrik voor hebben he man, de scan zal er zeker niet door STUK gaan.

Groeten

Comment

• Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

Ok ik weet genoeg, bedankt

Comment

• VERVALLEN

Met veel plezier werd deze info gegeven.
                        Verder nog veel plezier en succes toegewenst met je scans.

De beste groeten,

Frank

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Resette kan niet vanaf afstand en de stroom eraf halen duurt om hard te resetten duurt te lang en maakt herrie (de spiegel die in de hoek blijft steken maakt zo'n lawaai).

Wat doe je: je simuleert een reset alleen over de wielen.

Dus:
                          1) lamp ff uit of shutter ervoor;
                          2) de faders van je wielen ff helemaal omhoog;
                          3) de faders weer helemaal naar beneden.

Dan moet ie weer goed staan, aangezien de wielen aan beide kanten door een uitsteeksel worden geblokkeerd kunnen ze daar niet doorschieten. Kortom: wielen staan weer goed! [8D]

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Resette kan niet vanaf afstand en de stroom eraf halen duurt om hard te resetten duurt te lang en maakt herrie (de spiegel die in de hoek blijft steken maakt zo'n lawaai).

Dus:

Dan moet ie weer goed staan, aangezien de wielen aan beide kanten door een uitsteeksel worden geblokkeerd kunnen ze daar niet doorschieten. Kortom: wielen staan weer goed! [8D]
                            Dat lawaai interreseert me werkelijk niks, en bovendien gebeurde het onder het draaien dus merk je van het lawaai toch niks. Als het nou tijdens een voorstelling gebeurt is het wat anders. Resetten kan ik wel van afstand, omdat ik de scans op m'n analoge zelfbouw besturing had zitten, dus schakelaar aan en uit en klaar, ge-reset.

Jouw optie is ook een optie, maar ik gebruik toch liever de harde reset.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door Dj Mark

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

Dus:

Dat lawaai interreseert me werkelijk niks, en bovendien gebeurde het onder het draaien dus merk je van het lawaai toch niks. Als het nou tijdens een voorstelling gebeurt is het wat anders. Resetten kan ik wel van afstand, omdat ik de scans op m'n analoge zelfbouw besturing had zitten, dus schakelaar aan en uit en klaar, ge-reset.

Jouw optie is ook een optie, maar ik gebruik toch liever de harde reset.
                              De zogenaamde harde reset is ook de 100% zekere reset. Bij de faders even van 0-100% te brengen ... is bij vele merken GEEN optie.
                              Wel is dat enkel een nadeel voor de dishargelampen (volledig afkoelen, terug opstarten, ...) bij halogeen is dat geen enkel probleem;
                              Heb je disharge lampen (MSD / HTI / MSR / ...) die langzaal aanlopen een veel geld kosten ... reset via software je toestel. Lamp blijft dan branden (toch bij de martin scans)

Comment

Working...