Lichtplan klassiek concert in kerk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert  R
    • Feb 2001
    • 78

Lichtplan klassiek concert in kerk

Hallo,

Ik zit vast met een lichtplannetje voor een klassiek concert.
    Podium grootte 10m x 10m, geen rigging mogelijkheden...dus kooitje er omheen.
    Waar ik nu mee zit is dat het publiek rondom het podium komt dus je het geen achter kant van een podium. Om het geheel mooi in het frontje te zetten (van 4 kanten) is niet zo moeilijk maar als je nou toch nog iets leuks met een kleurtje wil doen, om een sfeer te krijgen.

tja het toen heb ik al ff zitten puzzelen maar kon geen echt mooie oplossing bedenken. Misschien iemand een goed idee waar ik ff niet op kom of ervaring met zulke opstellingen....

ik laat me verrassen!!!

enne alvast bedankt voor de goede ideeen
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik zou eerst eens na gaan wat de bezetting van het orkest is en hoe de dirigent het orkest gaat plaatsen. Dan kan je eromheen wel wat moois maken. Ik kan wel zo een en ander gaan roepen, maar zonder deze informatie is dat zonde van de tijd.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Robert  R
      • Feb 2001
      • 78

Kijk dat is het hem nou juist..
      dirigent heeft vaste plek en dat is het. Voor de rest word dit allemaal flexibel op gesteld. Dus ze gaan dat hele orkest af en toe laten veranderen van positie zodat niet de hele tijd dezelfde mensen(publiek) tegen ruggen aan kijken. Dus er komen rondom 2Kw fresnel's te hangen voor een frontje van 4 kanten. Daarbij komen sowieso aantal profielen voor de dirigent. Maar ik zat te denken aan wat 4-bar met parren rondom in te knopen om er wat kleur in te brengen. Waar ik alleen bang voor ben is dat als je alles op een bepaalde positie mooi hebt dat het er dan van de andere kant niet mooi uitziet omdat er bijv kleur op iemand gezicht valt. Snappen jullie mijn probleem?

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

Ik ben zelf niet zo'n voorstander voor een carré om een podium heen bouwen. Heeft altijd iets standaards. Andere optie is om in het centrum van het podium een towertje van truss neer te zetten, eventueel zwart afgerokt, met een aantal kleine outriggertjes eraan en vanaf daar e.e.a. in te kleuren met wat groepjes toplicht.
        Op een aantal meters afstand van het podium dan vanaf de 4 hoeken een statief / ballettoren met daarin een aantal profielen.

Comment

• Robert  R
          • Feb 2001
          • 78

een ballertoren met paar profieltje, het gaat wel om een vlak van 10 bij 10.. om dat te gaan pakken met profieltjes..voor de rest wat topjes in kleur is misschien wel leuk

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Ik denk als je per hoek 4 tot 6 profielen (mogen ook PC's zijn met barndoors erop) hebt, kan je best een leuk plaatje maken. Bij voldoende toplicht hoef je in een dergelijke situatie niet zoveel frontlicht te hebben.

Als je de torentjes diagonaal op 4 meter uit een hoekpunt zet, kan je hele mooie totaaltjes stellen. Zal kijken of ik e.e.a. ff kan tekenen.

Comment

Working...