Autom. lichtshow in bowling

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterdegrote
    • Dec 2004
    • 2

Autom. lichtshow in bowling

[]Hoi allen,

Ben een beginner op het gebied van lichtshows en heb een Horecazaak( bowling centrum) We hebben een jaar terug een aantal zaken aangeschaft (SCanners, PAr lampen met controller en dimpack, contest BOB's etc. Het meeste werkt nu niet door ons gezamelijk gebrek aan kennis. Breng zelf het gemiddelde wel iets om hoog door electrotechnisch (ver, ver)(verleden) Schrik dan ook niet terug om de soldeerbout te pakken of vellemankitjes in te zetten.

Wil eigenlijk het volgende bereiken.

Automatische lichtshow waar ook interactiviteit inzit vanuit de bowlingmachines. Bijvoorbeeld (lichtslangen die in chase gaan bij een strike en strobe flits bij ballimpact.) Alleen en nu komt het dit alles zonde saai te worden dus steeds willekeurig een ander effect. Weet van computerprogramma's die je voor DMX sturing kunt gebruiken maar grijp liever terug naar die ouwe pritjes of een apparaat welk automatisch begind zodra je de stekker er insteekt (desnoods met een druktoets simuletie) Heel vehaal, komt het over??

Help.....

Johan

edit door mod: mailadres uit bericht verwijderd, deelnemers kunnen je via het mailadres uit je prfiel bereiken...scheelt je berg spam!
    bitmep = jpech
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Een en ander is het beste op te lossen met een showcontrol systeem, icm met DMX sturing. Hiervoor kan je denken aan E:CUE. Hetgeen jij wil is het makkelijkste op te lossen met deze software + DMX sturing.

Meer info op www.ecue.tv of bel even met Ground Zero (www.ground-zero.nl)
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Lazy
      • Sep 2003
      • 294

Wij hebben bij eeen bowlingbaan in zoetermeer een complete lichtshow weggehangen die inderdaad reageerd op de ballen die gegooit worden op de baan. Boven iedere baan zzit een koof van voor tot achter en in die koof hangt een colorchanger. Zowel aan het begin als aan het einde van de baan zit een relais dat registreerd als er een bal voorbij komt. Deze geeft dan een pulse af en de colorchager begint met strobo totdat de bal weer achter op de baan voorbij een oog komt en dan gaat de colorchanger weer langzaam verder met zijn kleurenwisseling.

Tevens hangt er bij iedere baan een beamer. Als je bijvoorbeeld in de goot gooit of je gooit een strike dan krijgen wij vanaf de bowlingmachine een pulse en dan projecteerd de beamer dus een somber gezichtje met helaas of een vrolijk gezichtje met hoera...

Comment

• Lazy
        • Sep 2003
        • 294

Comment

• Lazy
          • Sep 2003
          • 294

citaat:Geplaatst door MC Party

Wat is de reden dat je die scans boven de bar hebt gehangen?
          Omdat met die scan's zo heel de ruimte voor de bowlingbanen bereikt kan worden met die dingen. Ze zijn dus niet bedoelt voor de banen maar meer voor de ruimte tussen de bar en de banen.

Comment

• DidierB
            • May 2003
            • 337

Vergis ik me of kan dit ook met Martin Proscenium bereikt worden? (licht is niet mijn sterkste kant...)

Groeten,

Didier Beghin
            Ampli bvba

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

citaat:Geplaatst door Lazy

Wij hebben bij eeen bowlingbaan in zoetermeer een complete lichtshow weggehangen die inderdaad reageerd op de ballen die gegooit worden op de baan. Boven iedere baan zzit een koof van voor tot achter en in die koof hangt een colorchanger. Zowel aan het begin als aan het einde van de baan zit een relais dat registreerd als er een bal voorbij komt. Deze geeft dan een pulse af en de colorchager begint met strobo totdat de bal weer achter op de baan voorbij een oog komt en dan gaat de colorchanger weer langzaam verder met zijn kleurenwisseling.

Tevens hangt er bij iedere baan een beamer. Als je bijvoorbeeld in de goot gooit of je gooit een strike dan krijgen wij vanaf de bowlingmachine een pulse en dan projecteerd de beamer dus een somber gezichtje met helaas of een vrolijk gezichtje met hoera...
              Die baan ken ik en het ziet er inderdaad gelikt uit allemaal. Ik denk dat Peter veel van Lazy kan "leren" over het hoe en wat bij een bowlingbaan.

Comment

• Dropsen
                • Jan 2004
                • 375

Dan moet je die eens vergelijken met een bowlingbaan in Tilburg. Daar hangt boven elke paar banen een 3tal scans. Verder voor elke 2 banen een 2tal felle flowers en achter boven elke baan een strob. Vooral ´savonds is dit effect echt heerlijk. Het geluid bestaat trouwens uit een flinke hoeveelheid 8inch fbt-kastjes en tussen elke 4 banen een dikke fbt-sub.
                Ik ben nog ff op zoek naar wat foto´s, maar kan ze helaas niet vinden.
                Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Martin Proscenium is idd ideale software voor dit idee, omdat het niet alleen licht kan aansturen, maar ook geluid, video etc. Hiermee krijg je dus een totaalpakket dat nog meer diversiteit en originaliteit brengt op je baan. Relais aansluiten op MIDI-converter en kloar... Aansturen dmv touchscreen met idiot-proof commando vlakken...

Succes en plezier gewenst !

PS Kegels die "auw" roepen als ze geraakt zijn, lijkt me een vette gadget []

Ennug Lazy; nice job ! Zier er leuk uit, jammer van die Bose [B)]
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• ricardoke
                    • Oct 2004
                    • 136

Bij mijn moeder op het werk, die werkt bij bowltech, grootste bowling bedrijf van wereld. Daar hebben ze al zon systeem, ik vind het zelf wel mooi werken [:I]

Comment

• Lighting
                      • Sep 2004
                      • 209

Ik vind als je licht neerhangt moet er een AJB achter zitten !!!!!!!!
                      LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...