the winner 2 of dynamo?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duxo
    • Jul 2004
    • 6

the winner 2 of dynamo?

hallo,

ik had een vraag: Op school hebben we een musical, we wouden graag 1 of 2 scans
    maar het bidget is niet zo heel groot, nu dacht ik of 2 dynamo scan of 1 the winner 2.
    Wat denken jullie hier over?[:I]

groeten duco
    dat is een flink peertje:D
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

Allereerst, ik ken beide spots niet.

Ik zou er altijd meer dan 1 bewegende kop in hangen. Maar zelfs 2 is best karig. Waarom scans kopen als je zo'n beperkt budget hebt? Huren is ook een optie. Zeker als het alleen om de jaarlijkse musical gaat. Of spaar nog een jaartje door en koop er volgend jaar gelijk 4, dan ben je al een stuk verder.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Ik zou voor the winner gaan want die geeft meer licht ( 250W ) maar is het de bedoeling om iets uit te belichten of is het voor achtergrond.

Als je iets wilt uitbelichten zou ik een fourbarretje of 2 theaterspots ophangen.

Is het voor deco of backlight zijn 2 scans zeker leuk om mee te beginnen.

Maar een scan geeft een mooi resultaat met een controller ( Kun je hem mooi programeren naar eigen smaak.

Stand-alone is ie niet zo spectaculair.

Is het voor eenmalig gebruik kun je hem mss beter huren.

Comment

• duxo
        • Jul 2004
        • 6

ik had nog een vraag over the dynamo scan:
        wat betekend het als hij gobo shaking heeft?

en heeft iemand nog een site of informatie waar op je allen over the dynamo kan lezen? qua welke gobo´s en kleuren hij heeft?

groeten duco

Comment

• Sandertje
          • Feb 2004
          • 29

hoi duco

Als het voor een musical is dan zou ik er zeker voor zorgen dat je eerst de basis in orde hebt. Dat betekend dus een beetje front licht, beetje tegenlicht kan bestaan uit parren. Daarna zou ik pas gaan kijken naar het gebruik van scanners. Waarvoor dienen ze en hoe ga je ze aansturen zoals mephisto al zei. Ik denk dat je zeker moet kijken of je kan huren, als het een eenmalig project is. Worden ze hierna het hele jaar door gebruikt dan is kopen zeker een optie, denk dan wederom aan de aansturing.

Ik veronderstel dat ze met gobo shaking het heen en weer bewegen van de gobo bedoelen. Binnen een scanner heb je een gobowiel deze draait rond, sommige scanners kunnen dan ook nog de gobo laten draaien. Shaking is meestal het op en neer bewegen van de gobo over een as.

Groeten Sander
          <<>>We can\'t see without light<<>>

Comment

• duxo
            • Jul 2004
            • 6

basis licht is dik in orde
            stuur tafel ook
            het is namenlijk een theater in school, de scanners worden bijna ook iederedag gebruikt...
            alleen het budget is op het moment niet zo groot, en we willen ze tog egt hebben voor de musical.

groeten...

ps. ik stuur nog wel even welke tafel en welk basis verlichtig, (denk maar aan parren, profiel, fersnels en pc´tjes)

Comment

• Nilson
              • Dec 2004
              • 1

die Dynamo van jb-systems , heeft iemand daar eigen ervaring mee ? want kben aant tijfelen tussen 4 van die dynamo's / 4 tomahawk's of smart gobo system. alvast bedankt

edit : heeft de dynamo ook een stroboscopisch effect ?

Comment

• VERVALLEN

Huur deze beter. Dan kan je er huren met de MSD lampen in? Deze geven veel beter lichtrendement, en wit licht is dus degelijk wit, en geen geelachtige tint zoals bij winners.

Huur desnoods 2 heads. Zo duur is dat in de huur ook weer niet. En heads kan je gewoon op de grond achteraan het podium plaatsen.

Comment

• gunnie
                  • Dec 2004
                  • 11

hoi

kwam hier per toeval eens zien en had al paar paginas met onderwerpen doorbladerd toen ik deze tegenkwam.

ik heb pas een JB Systems Dynamo gekocht (2de is onderweg)
                  en aangezien er niet veel over te vinden is op internet heb ik een siteje gemaakt met wat foto's van de binnenkant, gobo's etc.
                  er staan trouwens enkele filmpjes op van de gobochange , strobo effect en random filmpje (digicam kwaliteit ) let wel de vervorming bij het strobo effect is in echt zo niet.

ikzelf ga ze gebruiken op men dj zolder waar ik aan bezig ben en persoonlijk vind ik ze hiervoor zeker goed genoeg. echter als je in een zaal of iets gaat denk ik dat de 100W lamp wel tekort zal schieten. maar bedenk dan even de kostprijs ervan en je zal zeker waar voor je geld krijgen.

linkje

greets
                  gunnie

Comment

• deejayke
                    • Mar 2005
                    • 77

om ff duxo zn vraagje trug bove te halen...
                    kan iemand me vertellen waar ik de dmx-kaart terug vindt van de dynamo van jb systems ik zou graag de stappen per kanaal weten

grtzzz
                    blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• gunnie
                      • Dec 2004
                      • 11

hoop dat je hier iets mee bent

Comment

Working...