Keyboard op de Pearl 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wous
    • Apr 2003
    • 26

Keyboard op de Pearl 2000

Hallo

Ik heb ff een vraagje. Ik werk op zaterdag in een discotheek in Markelo. Daar ligt al zijnde een Avolites Pearl. Die is upgedate naar AVOS extender en juni 2004 software. Nou moet ik op zaterdag de tafel delen met andere lichtmannen die met de bands meekomen. Als er pauze is van de band mag ik mijn ding doen. Nou heb ik op de roller page 1 bank a tm d in gebruik en de banken e tm j is voor de band. Nou kom ik voor mijzelf ruimte tekort voor als ik nog wat bij wil programeren. Nou wil graag de andere 2 roller pages ook gaan gebruiken. Allen het punt is dat ik dan niet op de rol kan schrijven. Er hangt een monitor achter en een QWERTY keyboard. Maar hoe kan ik nu de memories en de chasers een naam geven zodat ik ze kan zien in mijn monitor onder in beeld..

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven..

Greetzz Ewout
    Luchtankers i.p.v. Motortakels
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

euh...

tape will do the trick...
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Wous
      • Apr 2003
      • 26

Nope heb al tape geprobeerd. en nu zit de hele rol onder de tape..

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

citaat:Geplaatst door Wous

Nope heb al tape geprobeerd. en nu zit de hele rol onder de tape..
        Dan gebruik je de verkeerde tape [^]
        Wordt zo al JAREN gedaan door VELE operators [^]
        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

In de nieuwe software werken de legends voor de playback faders volgens mij helemaal goed.

Aangezien ik nog niet de nieuwe software wil gebruiken weet ik het niet zeker, maar dit staat zeker in de handleiding bij de nieuwe software.
          Als je de AVO-toets indrukt komt er een "Set legends" o.i.d. -optie te staan. Als je hier op drukt kan je kiezen voor wat je legends wil aanmaken. Wijst zich vanzelf.

Maar nogmaals: Een complete (kloppende) beschrijving te vinden op de site van Avolites.

Comment

• davehouben
            • Dec 2003
            • 92

Nou wij plakken altijd gewoon van die tape die je gebruikt met schilderen (om dingen af te plakken) op de roller. Die blijft goed zitten, je kunt er makkelijk op schrijven en is ook weer makkelijk te verwijderen zonder lijmresten achter te laten! gebruiken we trouwens op alle mengtafels dus probeer dat eens zou ik zeggen.

Comment

• Wous
              • Apr 2003
              • 26

citaat:Geplaatst door davehouben

Nou wij plakken altijd gewoon van die tape die je gebruikt met schilderen (om dingen af te plakken) op de roller. Die blijft goed zitten, je kunt er makkelijk op schrijven en is ook weer makkelijk te verwijderen zonder lijmresten achter te laten! gebruiken we trouwens op alle mengtafels dus probeer dat eens zou ik zeggen.
              Doe je ook tape plakken als je 1 roller pagina vol hebt en de 2 andere ook wil gebruiken moet je toch wel een heel klein handschrift hebben om voor 3 pages op bank A channel 1 3 chasers te proggen en die dan om naam te geven om vervolgens op het stukje tape te plakken.... Maar kan aan mij liggen..

Maar iedereen bedankt het is al gelukt. Heb set legends gevonden. Namens mijn collega Marco van RENTALL.

Ohja @delighted waarom nog geen nieuwe software??? Vind de tafel nu veel sneller met de nieuwe software en chrasht minder vaak..

Groeten Ewout

Comment

• maarten_dever
                • Jun 2002
                • 150

minder vaak, maar nog steeds ?

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Maar iedereen bedankt het is al gelukt. Heb set legends gevonden. Namens mijn collega Marco van RENTALL.

Kan altijd handig zijn. Kun je even uitleggen hoe?

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

Ohja @delighted waarom nog geen nieuwe software??? Vind de tafel nu veel sneller met de nieuwe software en chrasht minder vaak..
                    Er zitten nogal wat (kleinere en grotere) bugs in de nieuwe software. Hierover al een aantal keer met Avolites contact gehad, en zelfs op de Plasa een aantal demo's aan ze gegeven, maar ze zijn niet van plan om op korte termijn een bugfix te realiseren. De meeste dingen zijn namelijk nieuwe features en geen bugs [V]

Leuke test voor thuis :
                    Maak voor de gein maar eens van een moving light de beam in een bepaalde kleur met een leuke gobo erin door gebruik te maken van de palettes. En trek dan je Grand Master maar eens een beetje dicht....
                    TADA!!!

Beetje jammer, dat dan alles gereleased wordt en je bundel weer open wit is zonder gobo. Het vage is ook dat dit alleen mis gaat als je gebruik maakt van palettes.

citaat:Geplaatst door maarten_dever

minder vaak, maar nog steeds ?
                    Nog steeds ja, en m.i. echt niet minder

Comment

Working...