Aanschaf licht set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anthor
    • Nov 2004
    • 10

Aanschaf licht set

Ik ben hier nieuw op dit forum en ik hoop dat ik deze vraag goed stel (mijn excusses als het niet zo is)

Ik ben vrijwilliger bij een stichting in Hellevoetsluis. We organiseren ongeveer 12 (punk / metal) concerten per jaar in een oude bunker. Voor een feest moeten we alle apparatuur naar die bunker slepen en na afloop moet alles weer terug

We zijn nu op zoek naar nieuwe verlichting.
    Op het moment hebben we 4 Par-64 1Kw lampen hangen, die constant aan staan.

We zijn van plan om de lampen te vervangen door een stuk of 12 par-56 lampen (long-nose, 300 w). Eventueel kunnen we om kosten te besparen de par-64 voorzien van 500 w lampen
    Die lampen willen we aansturen door een controller. Hiervoor denken we aan een 8 kanaals controller, waarbij we op vier kanalen 2 pars aansluiten. De lampen moeten het liefst gedimt kunnen worden.

Lampen uitzoeken is niet zo'n probleem maar ik weet niet precies wat voor controller we moeten aanschaffen

- Wegens ruimte gebrek kunnen we helaas geen 'lichttafel' kwijt.
    - Het licht moet bediend kunnen worden, maar er moet niet constant iemand bij hoeven staan
    - De aansturing moet via geluid gaan en het liefst op een line ingang
    - We hebben twee 240v 16A groepen tot onze beschikking voor het licht
    - Op een klein tafeltje hebben we een 6u flightcase waar de Audio apparatuur in zit, en daar hebben we nog 2u ruimte over. Op de flightcase staat het mengpaneel. Het zou dus handig zijn als we de lichtcontroller in de flightcase kunnen stoppen. Eventueel kan (als er geen 2u oplossing is) de audio apparatuur in een 4u kist en het licht in een 3u of groter (die we dan bijde aan moeten schaffen)

Omdat we (vrijwel) alleen maar bands hebben staan, zijn we niet van plan om geavanceerd licht te kopen.

Ik ben geen lichtexpert, en ik weet niet precies wat we moeten kopen. Ik heb een beetje rond gezocht, en voor zover ik gezien heb heb ik 2 keuzes:
    - Een 8 kanaals controller met dimmer en looplicht
    - Een DMX controller icm losse dimmpacks (t-bars?)

Zouden jullie mij misschien kunnen adviseren wat de beste oplossing is voor ons?
    Omdat we een non-profit stichting zijn zitten we niet al te dik in ons budget, wij hadden zelf iets van 900 € in gedachte, maar ik zag al dat dat krap gaat worden.

mvg,
    Martijn
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

Hoi Martijn,

Even snel,
    met 12 nieuwe par56tjes, en 4X par64 500W spots, klein tafeltje, en 4X t-4 dimmerbarretjes ben je zo 1400 euro kwijt. Ik zou gaan kijken om deel tweede hands te kopen.
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Anthor
      • Nov 2004
      • 10

Daar was ik al bang voor

Met die par-64 gebruiken bedoel ik eigelijk dat we 8x par-56 nieuw kopen en een paar 500w lampen voor in de oude pars.
      zodat we op toch op 12 lampen uit komen (dat scheelt ook weer een dimmer bar)

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

dit setje en de statieven verpatsen?

Prik je de par 56 bij elkaar en de bestaande PAR 64 op de andere helft.

Heb je nog geld voor een rookmachine + strobo over.
        lekker belangrijk!

Comment

• Anthor
          • Nov 2004
          • 10

Ik dacht zelf aan long-nose pars. Onze zaal is niet al te groot en ik begreep dat de stralingshoek van van die kleine pars veel groter is.

Helaas heb ik nog nergens een setje gezien met lange zwarte pars.
          Maar iig bedankt voor de tip.

Stel we zouden een losse controller kopen, heeft er dan nog iemand een idee voor een merk/type ?

En wat leveren die statieven nog op als we ze zouden verpatsen?

Comment

• Dropsen
            • Jan 2004
            • 375

De dingen zijn nieuwe, dus deze prijs he. 68 euri pro stuck
            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Als ik jou was dan keek ik naar 2e hands parren en een leuk controlertje (zitten meestal bij die 2e hands setjes) anders kom je nooit uit met dat budget
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Anthor
                • Nov 2004
                • 10

Ik zat net wat bij elkaar te zoeken op de site van New-line.nl

1x Botex DC-8 8-kanaals DMX lichtsturing € 168,00
                2x ShowTec MultiDim (DDP-405) 4-kanaals DMX dimmerpack € 276,00
                4x Par-64 Lamp 230V 500W MFL € 83,80
                8x ShowTec PAR SET 2 Par 56 Long Black incl lamp, 4 col, clamp, safetyc € 360,00

Voor een totaal van € 887,80 inc. btw
                (icm het hergebruiken van 4 par-64's)

Voor zover ik kan zien heb ik nu een complete set (op bekabeling na), of sla ik de plank nu compleet mis?

Ik zag op de J&H site een goede uitleg voor zelfbouw flightcases, zodat dat het ruimte probleem op te lossen is door zelf een case te maken.

Comment

• jee004
                  • Nov 2004
                  • 2

als ik je een goede sturing mag aanraden, zou ik zeggen, de lm 400 van jb systems. ik gebruik die al een tijdje en ben er heel tevreden over. het gebruik is zeer invoudig, en echt veel plaats neemt ze niet in.

Comment

• Tristan
                    • Oct 2004
                    • 121

1 x JB LM 400 of neem de 8/12 kanaals versie is meer als genoeg voor punk metal, deze zie ik zelf veel op dat soorrt feesten. Ze zijn makelijk en goedkoop.
                    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

Working...