Lens DPSS laser reinigen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blue-Bora
    • Oct 2004
    • 25

Lens DPSS laser reinigen

Ik heb hier een 130mW laser,en ik heb dat lensje is willen reinigen omdat er wat ruis rondom de laserpunt zat.

Maar nu is het nog erger geworden.
    Heeft er iemand een goede manier om zo'n lensje te reinigen?
    Ik heb al met oorstaafjes geprobeerd en met water met wat azijn erin om te ontkalken,maar de ruis blijft.

Het probleem is dat je er heel moeilijk aankan.

Hier is een fototje van de lens :

En hier een fotoke van de ruis, ik heb de stip wel geblocked met een voorwerp zodat enkel de ruis te zien is op de achtergrond.Ik heb ook wat met de sluitertijden gespeeld om de werkelijkheid zowat te benaderen.

Is dat normaal zoveel ruis?

mvg

BB
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

Neej das niet normaal.

Misschien zit er stof op... dan kan je proberen met alocohol ofzo de lens schoon te maken. (haal ook ff lensdoekjes bij de betere fotozaak).

Hoop niet voor je dat er krasjes opzitten.. Dan zou je eventueel kunnen proberen het lensje te polijsten maar dit is een erg secuur en arbeidsintensief werkje.

EDIT:
    Ik zie nu trouwens dat jij dode pixels in je fotocamera hebt.. Toch niet met je laser in zitten schijnen of wel ??
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Niels1987
      • Oct 2004
      • 57

ik heblaats voor m`n digitalefotocamera een lens reinigingssetje gehaald bij de fotograaf ... enw erkt perfect. Ik denk dat je lens hier ook prima is te reinigen.
      lijmklem rigging :S

Comment

• Blue-Bora
        • Oct 2004
        • 25

Hallo,ik heb het grotendeels proper gekregen met een oorstaafje en veel geduld

In de camera zitten idd enkele dode pixels :'( Ik heb niet met opzet in de camera geschenen,maar dit zal per ongeluk gebeurd zijn.De camera kostte mij in de tijd 950Euro Sony DSC-F717

Maar jah.....met photoshop krijg je het merendeels eruit.

mvg

Ben

Comment

• FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

citaat:Geplaatst door Blue-Bora

Hallo,ik heb het grotendeels proper gekregen met een oorstaafje en veel geduld

In de camera zitten idd enkele dode pixels :'( Ik heb niet met opzet in de camera geschenen,maar dit zal per ongeluk gebeurd zijn.De camera kostte mij in de tijd 950Euro Sony DSC-F717

Maar jah.....met photoshop krijg je het merendeels eruit.

mvg

Ben
          /Wijzeles modus on/
          Laat dit dan een les voor jou (en andere laserbeginners) zijn dat laserlicht ERG GEVAARLIJK IS !!!

Je ziet dat zelfs een indirecte straal voldoende is om pixels uit je camera te branden... En laten we wel stellen dat het menselijk oog niet veel anders zal reageren op laserlicht (direct of indirect)

Dus pas op waar je dat ding op richt... en waar het naartoe reflecteert.

Ik plakte altijd enkele stroken gaffa op de plek waar ik de beam neer ging zetten... Hierdoor kreeg ik met afstellen geen brandplekken... En gaffa reflecteert niet...

/Wijzeles modus off/
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• laserpen
            • Dec 2003
            • 10

Ga naar de eerste de beste drogist en bestel daar een klein potje spectroscopische aceton, dan bij Farnell een zakje safebuds ( wattestokjes die niet pluizen of kodak lensdoekjes en je maakt de lens prachtig mooi schoon, let echter wel op vegen en krassen want die zijn niet te fixen door een doe het zelf-er !

Met de lensdoekjes uitkijken dat je een puntje gebruikt waar je niet met je handen aan hebt gezeten anders komt het vet van je handen gelijk weer op je mooi schone lens !.
            LAZZZZZER OP MAN !

Comment

• Blue-Bora
              • Oct 2004
              • 25

Bedankt laserpen !

Ik had het zelf ook al een beetje proper gekregen,maar dan met Ethanol.
              Maar het is nog steeds niet 100%

Comment

Working...