Nog fijner dan puntspot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Nog fijner dan puntspot

Beste forummers,

We hebben een kleine spiegelbol van 20 cm. Deze willen we belichten. Mijn idee was een par 36 lamp te gebruiken van GE (30W - 6V)
    Maar deze lichtbundel van de lamp is te groot voor dat bolleke.
    Bestaan er nog fijnere spots dan de par 36?

Wel budjetvriendelijk aub!!! Dus geen spots van 50€ of zo he.
    Het moet wel zeer lang meegaan.

Iemand een idee, zoniet dan hou ik de par 36 wel.
    Maar naar 't schijnt gaan die lampjes maar 100 uurkes mee (dus eigenlijk 4 dagen indien ze 24/24 brand) [V] Das niet veel he
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

par 20-par 16.....en natuurlijk heb je voor al deze par armaturen ook gewoon kleppen!
    Echt waar: zelfs voor par16 bestaan kleppen

andere oplossing: lichtbron dichterbij hangen....
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• VERVALLEN

Zijn kleine spots met dichargelampen beschikbaar?

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

alsof een par 36 een gasontladingslampje is ))
        ROFLLMAO!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

Tja, je kunt er een profielspot op mikken, dan kun je eigenlijk (met iris) zo klein als je wilt. Nadeel is dat die dingen nogal duur zijn, of je moet er heel goedkoop tegen aan lopen[8D]. (Is mij al eens gelukt)
          U x I = Boem.

Comment

• aron
            • Jun 2004
            • 27

Wellicht is het het slimste om gewoon een grotere bol te kopen, dan ben je voor 50cm met €70,- klaar.

Comment

• Carl
              • Nov 2000
              • 907

Kun je er niet gewoon dichterbij komen?
              Een Par 36 is maar zo'n 110 mm in doorsnede, lichtbundel nog kleiner.
              Als de bundel bij de bol al groter is dan 20 cm zit je er vrij ver vandaan lijkt me?
              Anders wordt het wel moeilijk, voor par 16/20 zijn er geen VeryNarrow lampjes te koop geloof ik, dus moet je er daarmee wel heel dichtbij gaan, kan met een 36 dan ook.
              Profiel met iris werkt wel perfect, maar komt wel boven de 50 euro.
              Scanner erop is ook wel een gaaf effect, kleuren wisselaar/gobo's op spiegelbol is heel apart.

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Ik ben maar een eenvoudige timmerman, maar heb je al eens gedacht om met "blackwrap" zelf een iris filter te maken voor je par 36??!!!
                Dus blackwrap, klein rond gaatje er in knippen, voor de par, par aan en tadaaa het leven kan zo simpel zijn he.....

Blackwarp = eigenlijk gewoon dikke alluminium folie, en dan mat zwart ,speciaal voor dit soort dingen.
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door moderator

alsof een par 36 een gasontladingslampje is ))
                  ROFLLMAO!
                  Heb ik ook niet gezegd he, ik vroeg maar of die mogelijkheid zou bestaan, aangezien de technologie niet stilstaat he []

Zijn par 36 lampen van GE echt na 100 uurtjes dood? Iemand daar ervaring mee?

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Blackwrap werkt niet; bundel is niet egaal. Verder is een Profielspot in dit geval inderdaad de beste oplossing, door grote afstand, scherpstelling, en langere branduren van de lamp...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...