TL problemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PHaZe
    • Nov 2004
    • 3

TL problemen

Hallo, ik heb onlangs 8 magnetische ballasten gekocht (rated 18-20W), 8 TL-houders + starterhouders, en een reeks starters voor buizen van 4-22W. Daarnaast 8 TL buizen van Osram, 18W cool white met 25% extra lichtopbrengst.

Vandaag heb ik het boeltje aangesloten volgens de norm, maar de lampen starten niet. Naar ik begrepen heb is het toch het beste dat je ballast en buis op elkaar afgestemd zijn qua wattage? Ik heb alles nagemeten, geen slechte contacten, maar ook geen licht dus. Ik krijg hooguit de starter wat aan het flashen als ik de lamp eruit haal en daarna weer in de houder draai, maar geen licht uit de buizen.

Ik vrees al voor de reacties, waarschijnlijk kan ik 8 nieuwe ballasten gaan kopen, maar heeft er iemand een idee?
  • pilot
    • Nov 2003
    • 267

Weet je zeker dat het goed is aangesloten?
    Heb namelijk onlangs ook een setje aangesloten met zulke voorschakelapparaten en geen enkel probleem.
    Spoel in serie en starter over de TL.
    master-qsc en de rest

Comment

• PHaZe
      • Nov 2004
      • 3

Ik heb meermaals alle aansluitingen uitgemeten en veranderd om te kijken of het een verschil maakte, misschien ligt het aan de armaturen, of misschien is de draad die ik gebruik niet dik genoeg voor het vermogen om de buis op te starten (ik gebruik cote-à-cote, een flexibele dubbelpolige kabel met doorzichtige isolatie).

Ik ga straks eens proberen een TL lamp los aan een starter en ballast te hangen zonder armaturen en extra kabels ertussen, daarna post ik een update.

Comment

• PHaZe
        • Nov 2004
        • 3

De ironie is weer ver te zoeken.. na wat tapewerk en suikertjes schroeven, pinkt de starter een aantal keren waarna de lamp begint te gloeien.

Bedankt voor de tip pilot, ik had het eerst los moeten testen maar vond voor mezelf dat dat te lang zou duren, en nu heb ik dus ergens in mijn constructie een zware verbindingsfout gemaakt die me deed denken dat de electronica no good was. Ik ga verder testen

Comment

• VERVALLEN

TL te schakelen met magnetische ballast doe je ams volgt om geen problemen te hebben:

Dit zou je probleem volledig moeten te niet doen.

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Maar waarom koop je alles los ????????

Is het echt zo van: "waarom makkelijk doen,als het ook moeilijk kan" ?????

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door beyma

Maar waarom koop je alles los ????????

Is het echt zo van: "waarom makkelijk doen,als het ook moeilijk kan" ?????

Hij knoopte alles los, omdat het niet werkte. En als er een schakeling niet werkt, dan zal deze na verloop van tijd (indien je er niets aan doet) ook niet werken! Daarmee losknopen en nakijken en opnieuw bekabelen.

Edited by Axske

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

Als je los koopt heb je de mogelijkheid om de voetjes met de tl op een plaats te monteren waar niet veel ruimte is en het voorschakelapparaat op een andere plaats te monteren.Ik heb precies hetzelfde gedaan alleen het materiaal kwam van het werk waar het incourant geworden was.
                master-qsc en de rest

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Onzin verwijdert door Axs

citaat:waarom koop je alles los
                  want de topic starter schreef

citaat:
                  heb onlangs
                  8 magnetische ballasten gekocht
                  8 TL-houders
                  starterhouders
                  een reeks starters
                  8 TL buizen van Osram
                  En inderdaad,met losse spullen ben je flexibeler,maar een complete armatuur met lamp kost je bij gamma zo'n 9,95.... je schroeft de ballast los en je bent net zo flexibel.....

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• VERVALLEN

En Phaze, heb je al cool wit licht ?

Comment

• ix
                      • May 2004
                      • 3

Probeer is andere starters; volgens mij heb je starters van het type S2 (bv voor twee TL's van 18W op één ballast) S10 starter is proberen; voor 1 TL per ballast...

Greetz!
                      Be part of past, present & future!

Comment

• VERVALLEN

De starter die jij nodig hebt is de volgende:

OSRAM starter type St 111
                        Geschikt voor lampen vanf 4 -> 80W te starten op een spannng van 220-240VAC in SINGLE modus, dus 1 lamp op 1 ballast.

Comment

• ix
                          • May 2004
                          • 3

Inderdaad of de S10 van Philips
                          Be part of past, present & future!

Comment

Working...