Tiesto in concert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jo vaes
    • Jul 2002
    • 221

Dit is een forum waar iedereen zijn vrije mening mag uiten. Als er verschillende mensen klachten hebben over het licht dan moet ge hier niet afkomen met naar een consumentenforum gaan en van die zever. Er zijn hier andere mensen die ook commentaar krijgen op dit forum van 'bezoekers'. Dat gebeurd hier al jarenlang, waarom dan nu zo een 'onozele' reactie?
    Als je 40 euro moet geven voor een concert dan verwacht je er volgens mij toch op z'n minst een fatsoenlijke lichtshow, die op z'n minst de muziek volgt...
    Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Ik heb even een vraagje over d liveshow van deze man.

Ik begrijp uit het bovenstaande dat vooraf drie dagen lang is geprogged.

En dat de DJ "live" genoemd wordt omdat hij ter plekke "live" een set in elkaar draait gebaseerd op de response vanuit de zaal.

Hoe zorgen jullie ervoor dat de vooraf geprogde zaken aansluiten op de livemuziek?

Ik heb er geen verstand van natuurlijk. Wij komen niet verder dan een aantal chases live door een lichtman te laten bedienen. [:I]
      lekker belangrijk!

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

citaat:Hoe zorgen jullie ervoor dat de vooraf geprogde zaken aansluiten op de livemuziek?
        het gaat er om dat de lichtman de muziek opvolgt in de zin van als er een break is dat ie dat ook benadrukt door alles donker te maken, of uv licht op te zetten, of.... en bij een hoogtepunt moet je ook dan bijna verblind worden door het licht.

de timing van de lichtman(nen) was niet zo goed bij tiësto

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LJ Tom
          • Nov 2003
          • 202

citaat:Geplaatst door showband

Ik heb even een vraagje over d liveshow van deze man.

Ik begrijp uit het bovenstaande dat vooraf drie dagen lang is geprogged.

En dat de DJ "live" genoemd wordt omdat hij ter plekke "live" een set in elkaar draait gebaseerd op de response vanuit de zaal.

Hoe zorgen jullie ervoor dat de vooraf geprogde zaken aansluiten op de livemuziek?

Ik heb er geen verstand van natuurlijk. Wij komen niet verder dan een aantal chases live door een lichtman te laten bedienen. [:I]
          Iedere lichtshow wordt normaal gezien op voorhand geprogged.
          Het is juist zaak dat de lichtman op het juiste moment het juiste
          programma´s uit zijn tafel haalt en inspeelt op de muziek.

Ook al is er een tot in de puntjes uitgewerkt draaiboek, dan nog is het aan de lichtman om in te spelen op de muziek
          Groeten

Tom Venken

Comment

• dabassman
            • May 2003
            • 172

Maar het is toch Tiesto in concert en niet Lichtoperator in concert??
            Als je vind dat je teveel betaald heb omdat je het licht niet mooi vond moet je een mail naar Id-t sturen. Hoop dan wel dat je je reactie hier plaats want volgens mij wordt je hard uitgelachen.
            Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

was dat nu voor een opmerking. ik heb nooit gezegt dat tiesto slecht is ofzo. Het gaat em mij hier om het totaalplaatje, waar je uiteindelijk wel voor betaald...
              en ja het totaalplaatje was naar mijn mening ondermaats. Ik vind dat ik waar voor men geld mag krijgen, iedereen heeft daar recht op.

ik zeg niet dat ik van licht en geluid iets ken, maar als je er in actief zijt, let je toch altijd op een paar dingen. Kan goed zijn dat het merendeel van de bezoekers het nog niet eens gemerkt heeft, maar dat wilt niet zeggen dat ik ook men ogen moet sluiten he...

reden waarom ik ook naar van die grotere evenementen ga is om deels alleen maar de techniek te zien die er allemaal staat, hangt..

is mijn reactie nu genoeg onderbouwd, of vind je dat ik dat mailtje toch maar moet sturen...[}]

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LJ Chris
                • Jul 2002
                • 477

citaat:Geplaatst door dabassman

Maar het is toch Tiesto in concert en niet Lichtoperator in concert??
                Als je vind dat je teveel betaald heb omdat je het licht niet mooi vond moet je een mail naar Id-t sturen. Hoop dan wel dat je je reactie hier plaats want volgens mij wordt je hard uitgelachen.
                Waarom uitgelachen? Is een eigen mening zo grappig dan? Er zijn duidelijk meer mensen die dezelfde negatieve mening met elkaar delen!

Veel mensen die niet in de licht en geluidsbranche zitten vonden het concert heel goed, awel ik niet!
                Tiësto op zich draait niet slecht maar de dingen erond vond ik gewoon beneden alle peil... Ohnee dit mag ik niet zeggen in dit forum [B)]
                Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• Bart Vervaet
                  • Nov 2004
                  • 6

Licht was ETF afdeling van Procon met vooral nederlandse techniekers en stagehands.
                  Qua rigging heel goede zaal met grote hoogte waar je bijna elk punt kunt hangen zonder enig breydelwerk. Toch een zaal waar er ook eens aan de techniesche kant gedacht is.

Comment

• LJ Bert
                    • Apr 2003
                    • 270

idd bart het is een hele fijne zaal... en oke dit is een lciht forrum sorry heren (en dames) maar ook kwa accoustiek is het een toffe zaal om in te werken. nice trouwens de moving trussen. vooral de drie circels achter thijs dan.
                    hehe wat een gedoe

Comment

• SSS LJ
                      • Mar 2004
                      • 10

ok, een aantal mensen die toch wel iets kennen van verlichting vonden het idd niet zo goed als je zou verwachten.
                      Zelf moet ik toegeven dat een show van acht uur lang idd niet gemakkelijk is om "live" iets origineel te blijven doen met je verlichting. Eens te meer omdat de muziek vrij eentonig was en dat er maar af en toe eens een hoogtepunt in de muziek zat.

Ik lees hier net iets over die drie moving trussen: deze was wel geweldig mooi gedaan, echt wel origineel en gaf wel geweldig mooi plaatje! Alleen jammer dat deze pas na zeven uur concert te voorschijn kwam.... toen was dus al de helft van't volk vertrokken. Het zelfde met de space-canons: geweldig effect en tof gebruik... alleen een beetje laat.
                      Ik weet dat een goeie operator niet direct zijn beste trucjes van stal haalt, maar dit was toch een beetje laat....
                      druk je \"Full Onn\"... en de lampjes gaan uit??

Comment

• robbert2
                        • Nov 2003
                        • 11

heb even met 1 van de lasermannen staan te praten hing een 14 tal van lasers:

waaronder 8 dpss systemen
                        2 argon systemen
                        meen een krypton laser
                        en nog 3 andere totaal 14 lasers effect mocht er zijn

grootste systeem maarliefs 40 watt zoals hij vertelde[:0]

Comment

• LJ Bert
                          • Apr 2003
                          • 270

idd sommige effecten waren wat laat maar wel de moeite en ergens ook te begrijpen op een concert komen sommige dingen ook pas op het einde tevoorschijn hier denk ik dat het de bedoeling was omeen concert te creeren he dus wprd verwacht dat je blijft tot het gedaan is
                          hehe wat een gedoe

Comment

• LJ Tom
                            • Nov 2003
                            • 202

Op de site van Bruudruuster zijn er een aantal foto van TIC in Hasselt te vinden:

en op deze site wat film stukjes:

Groeten

Tom Venken

Comment

• cornedure
                              • Jul 2002
                              • 230

Ter informatie:

De 3D-animatie (mochten jullie het niet weten) is gedaan door het bedrijfje 3D69. En wie heeft dat bedrijfje opgericht? Frank Verstraeten, de vroegere eigenaar van Zillion.

Comment

• LichtNichtje
                                • Nov 2004
                                • 220

citaat:Geplaatst door cornedure

Ter informatie:

De 3D-animatie (mochten jullie het niet weten) is gedaan door het bedrijfje 3D69. En wie heeft dat bedrijfje opgericht? Frank Verstraeten, de vroegere eigenaar van Zillion.
                                Dacht al, had Frank gezien op een reportage van TVL (TV Limburg, lokale tv zender)

Btw: Heeft er iemand toevallig ook stiekem wat foto's?? [)]

Comment

Working...