Tiesto in concert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LichtNichtje
    • Nov 2004
    • 220

Tiesto in concert

Ik veronderstel dat iemand geweest is in de Ethias arena???
    Heb k jammergenoeg moeten missen (werk hé...)

Weet iemand wat er ongeveer hing/stond?
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Ik ben in de GelreDome geweest waar ook het concert was

Ik heb even rondgekeken en ben het volgende tegengekomen

geluid:
    2x Pioneer CDJ-1000MKII
    3x Technics SL1210
    1x Pioneer DJM-600

4x actieve array
    delay stack

Licht:
    2x Wholehog 3

LED Wall DJ booth
    50x Martin meen 918 scan
    ongeveer 50 Martin MAC 600 in de tribune
    ongeveer 70 Martin Atomic naar het publiek en bij de booth
    ongeveer 50 Martin MAC 2000 in het plafond
    aantal Martin MAC500
    2x volgspot

Special effects:
    Veel vuurwerk (fonteinen, bengaals vuur, romeinse kaarsen)

15x lasers gedaan door Laser Image hier kwam ook de rookmachines vanaf

Video:
    5x Barco EML projector, 4 voor projectie 1 als spare |Was een 3D projectie
    LED wall boven Tiesto
    4x LED wall (2 links en rechts van boven naar beneden)
    Apple systeem

Werd ook gelijk DVD opname gemaakt wat ik verder voor dat heb gezien:
    camera hangend aan 4 draden tussen 2 statieven de tribune over.
    1x camera in de DJ booth op hoogte verstelbaar
    3x camera op voet
    3x camera aan kraan
    2x Yamaha MX50
    hoop previews

Het was een zeer mooie show dat moet ik wel zeggen

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

ben in hasselt geweest ja. De 3d animatie show, het vuurwerk en de lasers waren zeer geslaagd.

kwa lichtshow was het in het begin nogal druk, veel kleuren dooreen enz.. in de zaal zelf hing geen licht, dus daar was het bijna compleet donker. begrijp dat het een concert is, maar het is ook niet de muziek om gewoon in een donker gat te staan staren naar heel veel podiumlicht...

al bij al denk ik dat er veel mensen meer verwacht hadden dan dat ze hebben gekregen. mijzelf inbegrepen.

Tiësto zelf was overigens wel helemaal ok

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LJ Bert
        • Apr 2003
        • 270

ben er gister geweest en ooktijdens de opbouw was ik daar ivm de afbouw van het vorige. meer heb geen mac 5 en 600 gezien enkel mac 2000. maar ik meende dat het om ene 190 tal mac 2000 ging. en natuurlijk nog veel ander stuff...
        1 ding mag gezegt worden het was AF alleen jammer dat het licht van de zaal effe aanging er 1 laser een tijdje uitlag en 1 Mac een beetje verkeerd scheen. maarja dat valt het gewone publiek toch niet op....
        hehe wat een gedoe

Comment

• Wysirik
          • Feb 2002
          • 97

Voor alle nummerfreaks.

Tiesto in Gelredome hadden we:

92 x Mac 2000 Profile
          86 x Mac 2000 Wash Olympic
          50 x Mac 250
          24 x Mac 250+
          32 x HES Technobeam
          74 x Martin Atomic 3k
          6 x VL3000 spot
          5 x Space Cannon Ireos 7k
          7 x Citycolor
          7 x Stage Zoom 1200
          12 x Mac600NT
          38 x par64 6-bar
          24 x 8lite waarvan 6 met scroller.
          108 x RGB LagoLED strip.
          1 x 12kw Arri Daylight Fresnel.

Cyberhoist systeem voor de bewegende cirkel en podjes
          Rentall Hoist systeem voor Space Cannon's en 3d-video scherm.

2 x Wholehog 3 x met elk 2 wings.
          1 x Wholehog 2 met wing.
          1 X 6 layer Catalyst Media Server voor de VersaTILE om Tiesto heen.

De hele show is in 3 dagen voorgeprogrammeerd in de Tenfeet 3d-studio in Utrecht op 3 Wysiwyg systemen.

In Hasselt was al het bewegende zaallicht vervallen omdat het om een concert ging en er geen DVD registratie meer bij was!

Tom, heb je nog last gehad van de herrie, omdat we praktisch in je achtertuin stonden?

grt'n

Rik

Comment

• jo vaes
            • Jul 2002
            • 221

Licht veel te druk, veel te veel kleur. Was eerder een optreden van Belle Perez.De naam Tiësto was blijkbaar niet meer van toepassing na de opening. Op een gegeven moment stond er zoiets van TIASTO of iets in die aard.Het licht volgde het ritme van de muziek niet. Als er een break was, dan nog scans ah flikkeren.Sorry, maar dat is mijn mening. Ik wou het gewoon eventjes kwijt. Ik ga hier verder geen discussies over voeren.

MVG
            Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

citaat:Geplaatst door Wysirik
              Tom, heb je nog last gehad van de herrie, omdat we praktisch in je achtertuin stonden?
              Herrie van de fans van je mediaserver toen het geluid eruit ging ja

Neuh, voor de rest geen last
              Door omstandigheden (productieshit, you know...) heb ik maar ff kunnen zijn en was weer erg laat :s

Spijtig genoeg hebben jullie enkel kunnen genieten van het hasseltse nachtleven aan de hotelbalie heb ik vernomen
              Doen we dan maar eens een ander keertje [8D]
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• maarten_dever
                • Jun 2002
                • 150

de 3d animatie mocht van mij 55min minder lang geduurd hebben.
                (als ik er van uit ga dat deze ongeveer een uur duurde)
                vond de beelden nogal kinderachtig, de gewone vj nadien was wel super.
                waren die achterste rijen MH's waar elke keer een atomic tussen hing geen 250's ?
                het licht dat plots aanging (en blijkbaar moeilijk trug uit te krijgen was)
                was handig om het aantal zieke mensen in de kant te tellen :-)

Comment

• LJ Chris
                  • Jul 2002
                  • 477

Ok ik was gisterenavond al van plan een topic te beginnen over de beruchte mega dj Tiësto maar dat is al gebeurd.
                  We gingen met 3 man vol verwachting naar Tiësto in Concert..
                  23h00 Was de opening gepland, het begon iets later met een heel lange 3D projectie, allemaal heel mooi maar duurde toch wat lang..
                  Het vuurwerk tijdens de opening was heel knap en goed getimed. Lichtshow bij de opening vond ik dus beneden alle peil!!! Ik persoonlijk vind dat je bij zo een evenement bij de opening iedereen zegt van waauw!! Kan me goed inbeelden dat er veel mensen dit gevoel hadden alleen om het feit dat er veel hing maar dan is ook alles gezegd. Je kan zoveel licht hangen als je wil maar er moet ook iets mee gedaan worden..
                  Hier en daar scans waarvan de dimmer niet meer dicht wou gaan en lekker staan te wapperen tijdens een break.. maargoed kan de operator niets aan doen maar het valt wel negatief op..
                  Wat een kleurengebruik, ofwel waren het continu dezelfde kleuren ofwel zag ik regenbogen dat het niet net was. Als de M kids of K3 hadden opgetreden was het mss sjiek geweest ja..
                  Waarom niet wat licht van het podium in de zaal gehangen?? De pars hadden de poging ondernomen om tiesto te laten aflezen, khad toch veel rare woorden gelezen daar, ja zelfs toen ik nog nuchter was.
                  Het geluid vond ik ook niet echt mega, je hoorde pas lekkere sub als je achteraan de zaal in het midden stond. Wel jammer dat je dan niks meer zag door de torenhoge regie..
                  Conclusie: zo veel geld uitgegeven en eigenlijk niet veel gezien, nog een geluk dat tiesto bezoekers gratis versuz in mochten, dit heeft de avond goed gemaakt. In de versuz een dik feestje gebouwd tot 07h00..
                  Veel kameraden die tot het einde zijn gebleven vonden het mega worden vanaf 5h00.. Zo een show die eigenlijk al redelijk laat begonnen is mag eigenlijk wel van het begin af aan goed zijn.. De sfeer die ik bij Tiesto op pukkelpop had geproeft was dus 10000x beter als gisterenavond.
                  Ik ben met een kater afgedropen zonder al te veel alcohol gedronken te hebben.
                  Greetz
                  Chris

Morgen is de drukste dag van je leven!

Comment

• maarten_dever
                    • Jun 2002
                    • 150

ja twas jammer dat hij tot 5u geen enkel van zijn eigen platen heeft gedraaid. (op uitzondering van 1 remix ofzo) en dan plots alles na elkaar (ok op dat moment was het wel fantastisch maar er was al duidelijk veel volk afgedropen)

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

zou me niet verbazen als daar dan ook een reden achter zat dat alle bekendere nummers van hem zelf ineens kwamen. Er was namelijk vanaf half 4 al constant volk het gebouw aan het verlaten...

wij zijn toen ook vertrokken. ik kan dus ook neit oordelen hoe het daarna geweest is, maar aan de berichten te horen, moet de sfeer toen een pak beter geworden zijn. In ieder geval waren de eerste uren maar saai daar.

de voorziene afterparty in discotheek versuz heeft ook voor mij toch nog wat goed gemaakt[^]

mvg
                      ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DjJeroen
                        • Oct 2000
                        • 288

Wie heeft het licht nou uiteindelijk geleverd?

Comment

• Lazy
                          • Sep 2003
                          • 294

citaat:Geplaatst door DjJeroen

Wie heeft het licht nou uiteindelijk geleverd?
                          Procon??

Comment

• SSS LJ
                            • Mar 2004
                            • 10

Ik was d'r ook bij... en eigenlijk had ik d'r toch wel wa meer van verwacht.

3d show zag er leuk uit en was wel tof als je het als een soort "voorprogramma" ziet

opening met vuurwerk was mooi gedaan, maar ik had verwacht dat het feest zou losbarsten en de tent op z'n kop zou gaan..... maar dat kwam er dus niet van.
                            In plaats daarvan was de muziek dikwijls saai en brachten de acts tussendoor wel wat afwisseling.
                            Veel volk vertrok al maar om half vijf sloeg plots alles om en barstte het feest los met de dikke schijven van Tiësto zelf en ook de licht en lasershow was op dat moment wel de moeite waard. Lang heeft het niet geduurd want een uurtje later was het weer vrij saai en ben ik dus ook maar vertrokken...

Qua licht denk ik dat er wel heel wat meer uit te halen was en het was ook wel spijtig dat er een aantal dingen mis zijn gegaan: geluid uitgevallen, led wall die uitviel en stukken die niet meer werkten, en dan de zaalverlichting die een tijdje roet in 't eten kwam gooien.

Als ik het totale plaatje moet bekijken: Tiësto zelf had er wel vroeger een stevig feest van kunnen maken en ook licht had ik mooier verwacht.
                            druk je \"Full Onn\"... en de lampjes gaan uit??

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Mag ik even wat zeggen over een aantal reacties wat hier wordt geplaatst, ja fijn dank u [:I]

...wat voor platen er werden gedraaid, en al dat consumentengezeik over "hoop geld voor een concert"....
                              Is allemaal leuk voor op een consumenten forum.
                              Dit is een professioneellicht en geluids forum, het onderwerp staat bij licht...dus aub...houdt daar rekening mee als je reageert!

Ben benieuwd wat de mensen die het concert in Hasselt hebben gerigd van de hal vonden...mogelijkheden te over daaro!
                              Kan me zo voorstellen dat het een stuk lekkerder werkt dan die mega hoge Gelredome...

het onderstaande is beslist niet lullig bedoeld, maar wel stof tot nadenken:
                              Zolang je moet betalen om Tiesto in concert bij te wonen: klagen op een consumentenforum!!!

Comment

Working...