Ervaringen met Tasker c114 voor DMX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Lekkere laten liggen dan...
    Anderhalve meter , dat maakt 150m dunne kabel.

Als je dan toch een goedkopere kabel wil gebruiken, pak dan de C128.
    Waarom? vanwege de dikte van de aders 0,35mm vs 0,14mm is nogal.

Gelet op jouw vraag voor betrouwbare verbindinen zou ik de C114 gewoon voor mic-line toepasingen gebruiken en voor DMX een degelijkere kabel.

Facilitair bedrijf waarvoor ik met regelmaat werk gebruikt overigens ook C128 en niet de 5 aderige variant...alle spots zijn daar 3p uitgevoerd, tafels hebben in de kist een (vast) verloop van 5p naar 3p.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Beste Hvdwal,

ik heb het even opgezocht op de site van tasker.

(en als ze om login en password vragen die onnozelaars (voor het bekijken van een catalogus, kom zeg!) gebruik dan als login gggggg en als paswoord hhhhhh (dus login is 6xg en password is 6xh)
      Daar zie je dan dat ze geen karakteristieke impedantie opgeven voor hun kabel. En zolang je die niet weet kun je niet met zekerheid zeggen of het goed gaat werken.
      Natuurlijk spreek jij van een paar lampjes met een paar metertjes kabel er tussen en dan is de kans groot dat dit inderdaad wel gaat werken. Maar als je later meer en meer gaat aansluiten zou je voor verrassingen kunnen komen te staan en op zo een moment kunnen die paar euro die je meer betaalt voor een goede kabel je echt niet schelen. Dus vind ik het beter dat je vanaf de eerste keer een goede kabel koopt dan sta je later niet voor problemen (en geloof me: hoe groter en belangrijker de klus des te groter de kans dat Murphy is uitgenodigd)
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Baszza91
        • Oct 2005
        • 476

Ikzelf sta op het punt om goed DMX snoer te kopen. Maar ik wel graag zekerheid voor dat ik het verkeerde bestel (het gaat om een behoorlijk groot bedrag, en dat geld zeker voor iemand zoals ik). Het word in iedergeval Tasker snoer, maar welke. Uit dit topic kan ik moeilijk opmaken of ik nu de C 114 moet hebben of de C 801 of de C 128. Dus aan jullie de vraag, welke moet ik hebben?

De pluggen die erop komen zijn van Neutrik.

Gr. Niels
        Last edited by Baszza91; 27-10-06, 13:43.
        I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

Ik gebruik zelf C-128 voor DMX en microfoon en heb er nooit problemen mee gehad. Maximale kring die ik heb gebruikt is 60 meter met 6 apparaten.

Groetjes Ralph

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

ik heb vaak zat installaties gezien waarin vanaf foh naar stage een 100meter c128 haspel word gebruikt en dan nog een stuk of 30 heads en nog wat dimmers en rookdozen erbij, en geen probleem (wel trouwens bij aankomst op stage direct gesplit met een martin dmx splitter)
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Baszza91
              • Oct 2005
              • 476

Oke, dus gewoon voor Tasker C 128 snoer gaan?
              Even voor de zekerheid deze vraag, want het is en blijft een dure inverstering.

Gr. Niels
              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• DidierB
                • May 2003
                • 337

Dmx?

-> 110 ohm

punt

simpel

Groeten,

Beghin Didier
                Ampli bvba

Comment

• Radar
                  Moderator
                  • Jul 2002
                  • 890

Gewoon lekker DMX touw kopen.
                  En ik ken de voorbeelden dat het ook gaat met 128 maar ik ken ook
                  de voorbeelden dat het zelfs misgaat met dmx kabel.
                  En behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
                  Reken voor de gein de meerprijs per meter even uit, voor die mickey-mouse centen zou ik het risico niet willen lopen.
                  Ik doe niet aan bijgeloof.
                  Dat brengt ongeluk.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Gewoon lekker DMX touw kopen.
                    En ik ken de voorbeelden dat het ook gaat met 128 maar ik ken ook
                    de voorbeelden dat het zelfs misgaat met dmx kabel.
                    En behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
                    Reken voor de gein de meerprijs per meter even uit, voor die mickey-mouse centen zou ik het risico niet willen lopen.
                    PUNT!!

Voor dat prijsverschil tussen een Tasker audiokabel een deftige Belden DMX kabel kun je echt niet gaan knoeien. Als je echt goedkoop wil ga dan voor goedkope audiokabel die nog eens veel goedkoper is dan die Tasker dan heb je wel degelijk een prijsverschil dat EVENTUEEL te overwegen valt. Maar aangezien dit een PRO forum is mag ik deze suggestie zelfs niet geven.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Baszza91
                      • Oct 2005
                      • 476

Originally posted by laserguy
                      .....een deftige Belden DMX kabel.....
                      Is dit merk beterder dan Tasker C 801 of juist slecht kwa kwaliteit en prijstechnisch gezien?
                      Ik ga maar is googlen op Belden, want ik ken het merk totaal niet.

Gr. Niels
                      *Edit*

Ik Belden wel gevonden, maar ik weet zelf niet naar wat voor een kabel ik moet zoeken. Ja, een kabel met dubbel gevlochten mantel en 3 aders met een weerstand van 110 Ohm (correct me if I'm wrong). Zoiets heb ik dan begrepen van dit forum.
                      Last edited by Baszza91; 28-10-06, 18:57.

Comment

• @lex
                        • Jul 2006
                        • 1086

Mijn leverancier bied twee Beldenkabels:

Belden 9841 - grijs - 305 meter = netto €669,50

Belden 43906 - zwart - 100 meter = netto €165,75

Ben het helemaal eens met heren hierboven als de opmerking wordt gemaakt: ga voor kwaliteit en ga niet besparen op je kabels!

Gr @lex
                        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Baszza91
                          • Oct 2005
                          • 476

Als ik de prijzen zo zie van Belden,..... Daar word ik niet zo vrolijk van. Is de kwaliteit tussen de Tasker C 801 en de Belden 43906 echt het prijsverschil waard? Ik heb zelf nog niet zo veel klussen, maar ik wil wel goede kabels hebben (zeker nu al mijn goedkope DMX snoer aan het stuk gaan is (bij bosjes)).
                          Ik ben het er ook mee eens dat ik niet (te veel) moet bezuinigen op mijn kabels, maar het moet ook niet te gek worden!

Gr. Niels

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

er zijn een aantal merken die goede kabels hebben.
                            sommercable Primus, 2*0,50mm2 is xtra dikke kabel.
                            sommercable Semicolon 2, Peacock of Binary 234 allen goede dmx kabels.
                            daarnaast levert sommer ook een stel combi kabels met stroom en dmx signaal.

Klotz heeft ook een mooie kabel, type studio, ook 2* 0,50mm2

wat ook een pre is: zorg voor degelijke stekkers en ga niet met goedkope stekkers rotzooien. Neutrik is en blijft de standaard en is gewoon zeer goed. Die blikken stekkers heb je niet lang plezier van.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

wat ook een pre is: zorg voor degelijke stekkers en ga niet met goedkope stekkers rotzooien. Neutrik is en blijft de standaard en is gewoon zeer goed. Die blikken stekkers heb je niet lang plezier van.
                              Ik noem dit geen pre maar eerder een conditio sine qua non!!

Comment

• Baszza91
                                • Oct 2005
                                • 476

Natuurlijk neem ik Neutrik!! Ik ga GEEN duur kabel aanschaffen met van die goedkope pluggen, want dan schiet ik er ook niks mee op.

Gr. Niels

Comment

Working...