club laser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tim123
    • Oct 2004
    • 20

ja ziet er wel mooi uit
    verder nog iemand lasers die aanteraden zijn?

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

Tja voor jouw budget zal er weinig te krijgen zijn. Er is ook een zwaardere versie 80mw bij American Audio.

Deze heeft een berg meer effect als de stealth. Deze is 80mw en DMX gestuurd en ook stand alone

Prijs is hiervan 1203,98 in BTW

Dus zoals je ziet een stuk hoger maar wel meer power.

Mocht je meer willen weten kun je me altijd een mailtje prive sturen.

Comment

• Tim123
        • Oct 2004
        • 20

1203 is wel duur, daar kun je bijna 3 stealth's voor kopen of iets anders

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Tja wat is duur ??? 3 stealths blijft 30mw !! Je kunt ze niet vergelijken kwa vermogen scheelt echt een berg. Maar 3 stealths geeft wel meer effect alleen heb je minder bereik en minder sterkte ( dus voor grote ruimtes zal 1* 80mw meer effect geven dan 3 stealths)

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

die 80mW een BERG meer effect noemen is schromelijk overdreven. Het geeft ietsje meer maar wanneer ik ze naast elkaar zou zetten en vragen welk van de twee de zwaarste is dan zouden er toch mensen zijn die het niet zullen zien. Anders gezegd: de 80mW van ADJ is anders van figuren en ietsje krachtiger.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Tim123
              • Oct 2004
              • 20

maar bij de 3 stealth's kun je 3 figurtjes en 3 effecten terwijl de ADJ 1 tegelijk al is hij wel sterker.

als ik het goed begrijp is de ADJ beter voor grotere zalen en voor normale zalen zijn 3 stealth's goed?
              voor een hoe max. aantal m2 zijn de 3 stealth's geschikt?

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

Ik heb de stealth en die ADJ 80mw naat elkaar gehad en de stealth valt echt weg bij deze laser.

Het is een groot verschil 30mw of 80mw dat is duidelijk zichtbaar.

Die adj van 80mw is ongeveer 3* sterker dan de stealth een stealth is leuk voor ruimtes van max 100m2 maar dan moet het licht wel genoeg gedimd zijn. De ADJ kun je ook in de zelfde ruimte gebruiken maar hen veel meer lichtopbrengst. ADJ is goed voor een man of 500/600.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

citaatie adj van 80mw is ongeveer 3* sterker dan de stealth
                  Aangezien onze ogen net als onze oren een eerder logaritmische/kwadratische gevoeligheidscurve hebben is het ONMOGELIJK dat een 80mW 3x zo sterk is als een 30mW. Trouwens wat is "3x sterker"? Dit is zo subjectief als wat (zie discussie van een tijdje geleden over "wat is dubbel zo luid").
                  Ik heb ze ook naast elkaar gehad en ik zie bijna geen verschil!
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Tim123
                    • Oct 2004
                    • 20

citaat:Geplaatst door laserguy

citaatie adj van 80mw is ongeveer 3* sterker dan de stealth
                    Aangezien onze ogen net als onze oren een eerder logaritmische/kwadratische gevoeligheidscurve hebben is het ONMOGELIJK dat een 80mW 3x zo sterk is als een 30mW. Trouwens wat is "3x sterker"? Dit is zo subjectief als wat (zie discussie van een tijdje geleden over "wat is dubbel zo luid").
                    Ik heb ze ook naast elkaar gehad en ik zie bijna geen verschil!

dat is weer het tegenovergestelde, ik kan me wel voorstellen dat je met een 80mW grotere ruimtes aankunt maar als je 3x een stealth heb dan kun je niet dezelfde ruimte. als ik hierboven lees is het dus helemaal niet handig om de 80mW te kopen.

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

Die ADJ is heb ik gemeten en de meter gaf 88MW aan bij de stealth geeft ie 37mw aan Dus hij is wel degelijk sterker als de stealth.

Ik heb lasers getest van dragon ( die goudkleurige laser projectors ) die waren ook 80mw maar bij test en meeting kwamen ze uit op een diode van 20mw ( meting ongeveer 25mw ) vaak worden bij projectors niet de waarde van de diode gegeven maar de lichtopbrengst

Een diode levert ongeveer 3X de waarde van diode aan lichtopbrengst. Ik bedoel met deze stelling wel de groene versies. Groen is visueel 3X sterker voor het oog dan andere kleuren.

Om een voorbeeld te geven een 30mw diode heeft visueel een lichtopbrengst van een argon laser van ongeveer een kleine 100mw

dragon laser beweerde dat deze laser 80mw was maar bij vergelijking met de stealth waren ze bijna identiek toen ik ben gaan meten en kwam tot mijn verbazing achter dat de diode iets meer als 20mw leverde.

Een ander voorbeeld is met luidsprekers vroeger werden de vermogens met RMS geleverd tegenwoordig is het AES met het maximale rendement van de speaker. ik heb bv twee dezelfde speakers een oude en een nieuwe bij de oude is de speaker 300W rms en bij de nieuwe 500W AES het is en blijft dezelfde speaker

Dus kijk uit met specificatie´s van produkten.

Wil jhe weten hoeveel de laser in werkelijkheid is moet je zorgen dat je een meter hebt.

Zelf heb ik de meter niet meer omdat ik mijn Argon laser verkocht heb vanwege de te hoge onderhoudskosten. Diode laser is een ideale oplossing voor mobiel gebruik. Minder stroomverbruik en geen water nodig.

De meter werd gebruikt om het kristal af te stellen op lichtsterkte.

Met 3 stealths heb je een groter effect omdat er drievoudig wordt geprojecteerd maar het blijft 30MW alleen vanaf 3 verschillkende punten.

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

Zoals ik erover denk is het heel simpel. Er even vanuit gaande dat we we over dezelfde manier van vermogens bepalen hanteren bij verschillende merken.

3 Stealth lasers (ik heb er zelf by the way 2 en ben er erg tevreden over) kun je niet simpel weg vergelijken met een andere laser die bijvoorbeeld 90mW heeft dus ook niet met de ADJ.

De laserstraal die het figuur maakt gaat sneller dan het oog alle punten bijlangs van een figuur om dat figuur te maken. Als dit met 90mW gebeurd zal het figuur duidelijker zichtbaar zijn dan wanneer dit met 30mW gebeurd. Je krijgt dus een mooier "laser effect", Het is duidelijker en staat sterker tussen je andere licht (scans parren e.d.).

Bij dit soort lasers (en daar ben ik mij ook van bewust bij mijn lichtshows) praat je over een effect en niet over een ware laser show. Mocht je nu een bredere zaal hebben dan is het effect van 3 stealth lasers denk ik mooier dan 1 ADJ. maar heb je een lange zaal dan is de ADJ weer mooier denk ik. Beide besproken modellen hebben naar mijn inziens namelijk een vrij kleine horizontale spreidingshoek. Dit komt vooral door de voor een laser traag bewegende spiegels.

Dit brengt mij op het volgende punt, een professionele laser (en dan categoriseer ik de ADJ en Stealth beide in niet professioneel) heeft niet alleen een zwaardere laser maar ook een veel beter en sneller scan systeem met galvanometers en blanking systeem waarme je veel mooiere en strakkere figuren kan maken. Maar jammer genoeg zijn die systemen voor mij ook nog steeds te duur. Ik heb wel gekeken naar een medialas systeem van 150mW prijs ongeveer 7000 euro.

Mijn advies is dan ook om je niet te veel zorgen te maken over de low budget lasers, het is een leuk effect (de klanten zien het vaak al als een ware aanvulling en een super effect) en voor dat geld zou iedere drive inn show die al geld uit geeft aan scans en movingheads (wat meestal veel hoger uitvalt dan waar we hier over praten) er eentje moeten kopen. Heb je nog geen scans movingheads of zelfs nog geen fatsoenlijk par setje dan zou ik dat eerst kopen.

Maar goed even weer on topic, De ADJ heb ik ook overwogen maar vond persoonlijk twee stealth's voor minder geld een betere keus (gewoon eerst met 1 beginnen, kost bijna niets en dan misschien uitbreiden naar 2). En met zijn allen wachten we tot het moment dat de professionelere system ook betaalbaarder worden.

Groeten Martin
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• Tim123
                          • Oct 2004
                          • 20

dan wachten we tog nog lekker de proff lasers zijn nooit te betalen of je moet er egt 10duizenden euro's aan weg willen geven. dan heb je wel een echte lasershow maar ik zoek gewoon voor een leuk effect en niet proff moeilijk gedoe

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

Wij zeggen ook niet dat je ze niet moet kopen !!! Veel mensen verwachten teveel van een stealth of andere mini lasers van deze sterkte. Het is zeker een leuk effect en een leuke aanvulling van je lichtshow.

Maar wil je een goed laser effect moet je gewoon niet met zoiets aankomen niet verkeerd bedoelt hoor maar ik denk dat men welk snap wat ik bedoel.

Wil je echt een beetje power ga je richting 300mw daar kun je makkelijk een man of 1000 mee doen de show wordt alleen mooier als je er meerdere gebruikt.

Net zoals bij de stealth 1 = leuk maar 2 is leuker je hebt gewoon meer effect maar de lichtgevoeligheid blijft het zelfde.

Ikzeld gebruik de stealths enkelvoudig of met meerdere tot ongeveer een man of 100 / 150 Praat je over 40 /50 vierkante meter dat geeft een zeer mooi effect mits je de omgevingslicht aanpast en niet teveel rook gebruikt ( wel een goede rookverdeling )

Het zijn gewoon leuke licht-effecten met een leuk effect ( mooier als moonflower of andere lamp-effecten ) flowers zijn ook mooi maar net ff iets anders.

Comment

• Tim123
                              • Oct 2004
                              • 20

en een laser geeft toch iets apparts aan je show

Comment

• Banned
                                Banned
                                • Dec 2003
                                • 951

yep you're right. De stealth is een leuk effect voor kleine ruimtes ( tot 100m2 )

Met meerdere stealths creeer je een mooier effect.

Comment

Working...