verschil par 38 of 46

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duxo
    • Jul 2004
    • 6

verschil par 38 of 46

hallo,
    ik vroeg me af wat het verschil is tussen een par 38 en een par 46?
    [:I]
    alvast bedank

duxo
    dat is een flink peertje:D
  • major tom
    • May 2004
    • 108

gewoon een andere maat! Kan je zo berekenen: neem de wortel uit bijv. 64 (par64)dat is 8. dan is 8 je lamp maat in inches! dus 8x 2.54cm = ongeveer 20cm diameter lampmaat.

Comment

• duxo-L
      • Aug 2004
      • 11

maar in een par 46 gaan tog ook par 38 lampen[^]
      :Dwe\'re gonna crash the pary:D

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

In een PAR 46 armatuur krijg je vast wel een PAR38, maar handig is het niet; en de bedoeling ook niet... Oftewel; koop gewoon een armatuur voor het lampje dat je wil hebben. De PAR maar is zoals Major Tom al aangeeft gewoon een eenheid waaraan je kunt zien wat de diameter van de lamp is; grotere diameter moet automatisch ook in een groter armatuur.

Comment

• BAJ productions
          • Jul 2003
          • 587

heb je ook parren boven de 64?? zat ik me es af te vragen. want dat zie/hoor je nooit

groetjes,
          Bas

Comment

• duxo-L
            • Aug 2004
            • 11

http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=1101 , maar veel snap ik hier ook niet van, ben wel nieuwschierig maar wat voorn lamp moet er dan in een par 46?
            :Dwe\'re gonna crash the pary:D

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Dat zijn parren die bedoelt zijn voor gasontladings lampen De behuizing is van een Par 46

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

In een Par 46 rmatuur gaat normaliter een Par 46 lamp.
                Die ziet er hetzelfde uit als een Par 56 of 64, maar kleiner, en max 200 Watt.
                Par 38 armaturen zijn nog zeldzamer dan 46, maar bestaan wel. Dit zal wel de reden zijn geweest om een E27 fitting voor de 38 in een 46 armatuur te zetten.
                Overigens is de Par-maat in 1/8 inch, dus niet worteltrekken, maar door 8 delen, Par 64 is dus 8" en Par 56 is dan 7"

Comment

Working...