Nieuwe sturing theater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gijsvdheuvel
    • Oct 2004
    • 4

Nieuwe sturing theater

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een nieuwe sturing voor zijn theatergroep. Het betreft een kleine ruimte voor ongeveer 40 man publiek.
    Er werd altijd gewerkt met een eigen dimbouwsel maar nu wil men graag alles op 1 apparaat kunnen bedienen en ook wil men scene's vooraf programeren zodat je niet steeds 3 of 4 schuifen hoeft te gebruiken voor 1 sfeer.

Het gaat om 2*6 parren en nog wat spots. Zelf dacht ik dat de behringer eurolight geschikt zou zijn.

Hierop zouden dan 2 of 3 dimmerpacks worden aangesloten. Als het budget het toelaat zullen er later meer dimmerpacks volgen.
    is dit een goede keus? Wat raden jullie aan?

alvast bedankt
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Absoluut een goede keuze. In theatermodus kan je heel goed standen programmeren. Ook het maken van groepen op de onderste rij faders is voor kleine theatertoepassingen goed geschikt.
    12 dimmerkanalen moet je wel mee uitkomen denk ik.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3148

Wij hebben in ons (kleine) theater een Zero88 FatFrog staan.
      Best leuke tafel om mee te werken! Zeker als je in het achterhoofd houdt dat er later nog meer dan 3 dimmerpacks kunnen komen...

Maar voordat iedereen zijn tafel komt promoten: hebben jullie nog een max. aan budget in gedachte?

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Bijkomend voordeel van de lc1224 is dat hij ook 10 0-10V kanalen uit kan sturen. Geen id of je dmx dimmerpacks hebt?

Comment

• gijsvdheuvel
          • Oct 2004
          • 4

Allemaal bedankt voor de reactie's het budget is nu 500 a 600 euro maar later komt er eventueel nog meer vrij.

De dimmerpacks moeten nog aangeschaft worden.

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

een Fatfrog biedt niet echt veel meer relevante features, en de prijs ligt vele malen hoger! Als je gewoon shows wil kunnen programmeren, kunnen patchen, evt. analoog uitsturen, groepen maken en meerdere programma's tegelijk afspelen dan is er voor dat bedrag geen betere optie.

Comment

• gijsvdheuvel
              • Oct 2004
              • 4

Ik heb even meer info gezocht over zero88 fatfrog maar dit lijkt me idd wat overdreven voor onze toepassing.
              En beetje over het budget

Wellicht in de toekomst

Comment

• gijsvdheuvel
                • Oct 2004
                • 4

Zit er nog een groot verschil in de dimmerpacks? of maakt dat niet zo veel uit? Tips zijn welkom

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

Voor jouw toepassing volstaan dimmers zoals de Botex DPX620 / Behringer LD6230. Dit zijn feitelijk allemaal dezelfde dimmers, 6 X 10A. Hier kan je dus 6 X 2,5 kW op aansluiten. Eventeel kan je ook enkele mobiele dimmers aanschaffen (DDP405 etc.). Deze kunnen max 4 X 1kW dimmen en zijn handig voor toepassingen waar je niet de mogelijkheid hebt om veel kabels te trekken e.d.

Dit zijn allemaal triac-dimmers. Voor wat je er mee gaat doen het meest geschikt.

Comment

Working...