dmx tester zelf maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Begrijp ik hier uit:
    'Leuk voor de heb, maar dat is dan ook alles.' of kun je er nou ook nog echt iets mee?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• deejayke
      • Mar 2005
      • 77

en jawel hoor tijdje denk, meet en rekenbezigheid en ik heb de goede weerstandswaarden gevonden, de schakeling blijft op zich hetzelfde, alleen verschillen er waardes, met de nieuwe waardes is er rekening gehouden met de inwendige weerstand van de led's. de eerste weerstand (nu twee weerstanden in serie) bedraagt nu 60,3ohm (serie van 56 en 4,3 ohm)de twede weerstand behoud zijn waarde van 270 ohm. voor de leds gebruik je het best een gele led en een groene led. als je deze schakeling hebt gebouwd meet je over de pennen van je xlr connector 120,59 ohm. grtzzzzzz

edit: er bestaat nog een mogelijkheid maar dan zul je wel heel handig moeten zijn om dit in te bouwen in een xlr connector want de componenten bestaan dan allemaal uit smd. als hiervoor intresse is laat je het maar weten. grtzzzz
      blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• LJ Magirus
        • Mar 2005
        • 16

Yo,

Heb net het schema opgebouwd met de nieuwe waarden,

wat ik ook verander op het paneel, er blijft 1 led constant branden en de ander werkt niet.

Dus deejayke, ik zal uw leuze blijven verderzetten

Greets
        Always look on the bright side of light!!

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

@ deejayke: je begint hier met wel heel erg preciese weerstandswaardes te gooien. houd er rekening mee dat op iedere weerstand ook nog eens 5 tot 10% tolerantie zit en jouw preciese waardes dus wel eens helemaal niet zo precies zijn in de praktijk als je denkt. Gebruik je misschien een E24 reeks en niet de E12 reeks voor weerstanden? Hoe komt jij aan de weerstand van je leds? Overigens vind ik het raar dat je die weerstanden gebruikt van 270 ohm? waar haal je die ineens uit? 2 weerstanden van 220 ohm parallel geschakeld geeft nog altijd een vervanginsweerstand van 120 ohm( afhankelijk van de tolerantie natuurlijk) en dit ongeacht de spanning, want weerstanden zijn lineair.

De vervanginsweerstand bij een parallelschakeling is nog altijd kleiner dan de kleinste weerstand in de parallelschakeling. dus in jouw geval zou die kleiner moeten zijn als 60,3 ohm, hoe jij daar aan die 120,59 komt weet ik niet, maar ergens klopt er iets niet...

mvg
          ronny

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...