vragen over licht (verschillende armaturen/lampen)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Forecast
    • Oct 2004
    • 2

vragen over licht (verschillende armaturen/lampen)

hoi iedereen

ik surf hier al een hele tijd rond. Heb al veel antwoorden op mijn vragen gevonden. Maar nu heb ik iets wat ik nog niet heb kunnen vinden.

Ik ben bezig met opleiding Sound & vision in tilbug. ( licht / geluid en beeld techniek) Nu moet ik een verslag maken met het volgende :

"Waarschijnlijk kun je niet zomaar elke lamp in iedfere willkeurige armatuur plaatsen. Zoek uit waar je allemaal op moet letten als je lamen en armaturen wilt combineren.
    De volgende items moeten in het verslag vermeld worden:"

Warmteafgifte
    Spot of flood
    Diffuus
    Koud / warm licht.

Nu ben ik hier zelf nog een noob in. dus als iemand me zou willen helpen zou ik dat erg fijn vinden [8D]

Alvast bedankt
    maarten
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Aangezien het niet jouw bedoeling zal zijn dat "wij" (de forum deelnemers) jouw verslag gaan maken wil ik je heel graag verwijzen naar de diverse boeken die zijn geschreven over belichting en spotkeuze.

Uiteraard kan je ook al het een-en-ander uit de zoekfunctie halen, maar meer vakinhoudelijk zal je even de boeken in moeten duiken.
    Wellicht dat jouw opleiding een bibliotheek heeft?

op internet zou ik je de volgende google tips willen geven:
    pc, fresnell kleurtemperatuur....afijn die heb je zelf ongetwijfeld al bedacht...

Laat je ook je eindresultaat hier op het forum lezen?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door moderator

Aangezien het niet jouw bedoeling zal zijn dat "wij" (de forum deelnemers) jouw verslag gaan maken wil ik je heel graag verwijzen naarde diverse boeken die zijn geschreven over belichting en spotkeuze.

Uiteraard kan je ook al het een-en-ander uit de zoekfunctie halen, maar meer vakinhoudelijk zal je even de boeken in moeten duiken.
      Wellicht dat jouw opleiding een bibliotheek heeft?

op internet zou ik je de volgende google tips willen geven:
      pc, fresnell kleurtemperatuur....afijn die heb je zelf ongetwijfeld al bedacht...

Modje, we kunnen hem toch wel 'n beetje helpen he

Forecast, lees zeker het lichtforum eens door. Daar ga je al zeer veel info vinden.

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

citaat:"Waarschijnlijk kun je niet zomaar elke lamp in iedfere willkeurige armatuur plaatsen. Zoek uit waar je allemaal op moet letten als je lamen en armaturen wilt combineren.
        1)wat dacht je van max stroomsterkte van armatuur en lamp. stemmen die overeen??
        2)hoe warm wordt de lamp en kan de armatuur daar tegen?
        3)heeft de lamp dezelfde aansluitingsvoet als de armatuur?
        4)waarom juist die armatuur en lamp in een bepaalde omgeving?
        5).....

bedoelde je zoiets?

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Forecast
          • Oct 2004
          • 2

citaat:Geplaatst door moderator

Aangezien het niet jouw bedoeling zal zijn dat "wij" (de forum deelnemers) jouw verslag gaan maken wil ik je heel graag verwijzen naar de diverse boeken die zijn geschreven over belichting en spotkeuze.

natuurlijk laat iuk hier het eindresultaat lezen.. maar ik heb hier nog weinig ervaring mee dus pin me er niet aan vast als het niet veel wordt
          Iig alvast bedankt voor jullie reactie's en ik zal toch zelf verder moeten gaan zoeken.

Comment

Working...