Vraagje over laser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beem2
    • Oct 2004
    • 5

Vraagje over laser

Ik heb nog een vraagje ([8D]) ditmaal over deze :

Geeft deze het beloofde effect? Dit is een 30megawatt laser verbruikt zoiets niet enorm veel? En is dit aan te sluiten op een gewoon stopcontact?
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

MEGA?!? Miliwatt!! hoop ik!
    Maar inderdaad als we megawatten uit stopcontacten gaan treken is wel een beetje veel!
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

MegaWatt?
      Ik denk dat ik je moet teleurstellen, dat kan je nergens krijgen.
      Het is 30Milli Watt.
      Dus ipv 30 miljoen W is dit 0,003W
      Is dus aan te sluiten op een gewoon stopcontact.
      We're ready to party, are you?

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Hallo,

even goed lezen, tis geen MEGA maar miliwatt. 1000 miliwatt is 1 watt
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

Niet allemaal tegelijkertijd graag
          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• Beem2
            • Oct 2004
            • 5

citaat:Geplaatst door djlenog

MEGA?!? Miliwatt!! hoop ik!
            ja er staat toch "Spectacular powerful 30mW green laser projector". Dus...

Comment

• Beem2
              • Oct 2004
              • 5

aa sorry redelijk newbie in die dingen
              maar kan je mij wat meervertellen over dat beloofde effect en de aansluitmogelijkheden?

thnx!

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Als je er echt nog zoveel over moet leren is het dan denk je zelf ook niet verstandiger om eerst in de zoekfunctie het woord ''laser'' in te typen en alles te gaan lezen?
                Lasers zijn absoluut geen speelgoed, zeker niet vanaf de klasses waar jij nu aan het kijken bent. Niemand kan je natuurlijk tegen houden om zo'n ding te kopen maar als je als basis hier zo veel mogelijk leest over lasers weet je al aardig wat om voor jezelf te beslissen of het verantwoord is of niet.

Comment

• VERVALLEN

De stealth laser is 30 milliwatt. Dus deze verbruikt bijna niets. Op de markt is zelfs geen SPAARLAMP van milliwats te verkrijgen.
                  Toch geeft deze een zeer mooi effect. Toch vergeleken tegenover de rode kleine lasertjes van 5mW en dergelijke.

Uiteraard is de stealth al een beetje geschikt voor een 'beam' zicht te krijgen met wat rook of haze in de ruimte waar je de stealth gebruikt.

Hoelang de laserlamp meegaat ... dat weet ik wel niet, en hoeveel deze appart zou kosten, en hoe deze te monteren valt (via socket of solderen) dat had ik graag ook eens geweten.

Nog een vraagje .. de stealth laser wordt die heel warm bij gebruik of niet?

Greets

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

De stealth laser is 30 milliwatt. Dus deze verbruikt bijna niets. Op de markt is zelfs geen SPAARLAMP van milliwats te verkrijgen.
                    Ik zou deze vergelijking toch echt niet durven maken.
                    De laser wordt misschien wel aangeduid als 30mW, toch is zijn verbruik vele malen groter!
                    Een laser van 4 Watt (onwijs veel voor een laser) kan je echt niet meer op een normaal groepje stoppen alhoewel je als je alleen naar het gegeven 4W zou kijken je zou zeggen dat je dan nog bijna een vrije groep over hebt.

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door DJ.T

Ik zou deze vergelijking toch echt niet durven maken.
                      De laser wordt misschien wel aangeduid als 30mW, toch is zijn verbruik vele malen groter!
                      Een laser van 4 Watt (onwijs veel voor een laser) kan je echt niet meer op een normaal groepje stoppen alhoewel je als je alleen naar het gegeven 4W zou kijken je zou zeggen dat je dan nog bijna een vrije groep over hebt.
                      Ah zo, das dan zoals een TL-lamp ongeveer ... neenm een van bijv 36W, die heeft een gemiddeld verbruik van ongeveer 60 a 70W (ballastverliezen en dergelijke)

DJT,

weet je van lasers verder iets af omtrend hun lampen hoe dat eigenlijk zit? Hoelang dat meegaat? Of dat ook zoals MSD lampen moet opwarmen, ...

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Even een reeks antwoorden:

- De Stealth Laser wordt niet echt warm bij gebruik (ook niet na uren).
                        - Een 4W DPSS laser kun je tegenwoordig wel op een stopcontact aansluiten (net iets minder dan 16A). Als je het over de "oude" laserbuizen hebt dan gaat dit inderdaad niet maar dan heb je ook een badkuip koelwater nodig.
                        - DPSS lasers, zoals ook in de Stealth, gaan, mits goed aangestuurd door de elektronica die de lasermodule voedt en een goede koeling ongeveer 4000-6000u mee. De vraag is natuurlijk maar hoe goed die Taiwanezen hun boeltje afregelen.
                        - De laser in de Stealth is niet echt "user replaceable". Je kan hem natuurlijk demonteren maar daar komt schroef- en soldeerwerk bij te pas. Hij is ook niet los te koop maar je zult hem eventueel als sparepart moeten bestellen.
                        - Een TL lamp van 36W verbruikt nooit meer dan ongeveer 45Watt. Die 60 of 70 Watt is schijnbaar vermogen (VAR) en wordt niet geteld door je meter.
                        - Een DPSS laser warmt inderdaad liefst een beetje op. Dit duurt slechts een paar minuten en is niet echt te merken aan de lichtoutput tenzij je er echt heel goed op let. Het is dus niet zo als bij MSD lampen waarbij je eerst bijna niets ziet en na een paar minuten verblind bent.

Waaw... in 1 klap alle vragen netjes beantwoord...
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Ik vindt het een leuk licht-effect. Zeker voor het geld. 490,00 voor een laser-effect van 30mw is niet veel !!! alleen jammer dat ie niet DMX is !!

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

DJT,

weet je van lasers verder iets af omtrend hun lampen hoe dat eigenlijk zit? Hoelang dat meegaat? Of dat ook zoals MSD lampen moet opwarmen, ...
                            Verder ben ik niet zo'n laser expert en bemoei me er dan ook niet graag mee. Natuurlijk als ik zie dat er iets fout gaat zeg ik er wel wat van, van de zomer ook zo'n halve gare die een 100mW spooky blue had gehuurd voor bij z'n feestje (was zo'n 100 man en hij was zelf op internet maar op zoek gegaan om er een laser bij te hebben[B)])
                            en hij zat er een beetje mee te spelen alsof het niets was, alsof hij een laserpennetje had. Een beetje op mensen mikken enz. Daar zeg ik dan wel wat van maar verder hoop ik dat als er ergens een laser aanwezig is, de persoon die hem bediend ook weet wat hij doet.
                            Ik hou me liever bezig met geluid en af en toe wat standaard licht is ook wel leuk, maar ik ga toch meer de kant op van alles waar je lawaai mee kan maken.

Comment

• Tiemen
                              • Dec 2001
                              • 944

citaat:Geplaatst door laserguy

- Een TL lamp van 36W verbruikt nooit meer dan ongeveer 45Watt. Die 60 of 70 Watt is schijnbaar vermogen (VAR) en wordt niet geteld door je meter.
                              VAR is reactief vermogen(Q), VA is schijnbaar vermogen(S), en W is actief vermogen(P)

Comment

Working...