Coemar Prospot EVO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koemar
    • May 2003
    • 81

Coemar Prospot EVO

Beste Forummers,

Aangezien ik net even op de site van Coemar keek, kwam ik de nieuwe prospot Evo tegen.

Ik heb zelf erg vaak met de de prospot 250 gewerkt. Ik kon hier 3 nadeeltjes aan ontdekken. 1 de ophangpunten (waar de g-haken aan vast worden gemaakt) waren slecht 2 de voedingskabel was van erg slechte kwaliteit (bij de trekontlasting schuurde hij altijd los) 3 de fans gingen snel kapot.

Weet iemand of deze punten goed verbeterd zijn? En heeft al iemand er mee gewerkt en heeft deze nog meer verbeterde punten kunnen ontdekken?

Ik vond namelijk die prospot al een van de beste spots van de 'oudere' generatie. Deze vergelijk ik dan met Robe, Movitech, normale mac, ypoc etc etc...
    Is deze spot dan ook opgewassen tegen de mac entour, krypton etc etc?

Met vriendelijke groet,

Ronnie Santegoeds
    Doe-mar een Coemar!
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

Beste,

Opgewassen tegen MAC Entour, Krypton: qua snelheid is het zeker en vast geen probleem, de rest heb ik nog niet vergeleken.

Groeten,

Luc

edited by mod : commerciƫle info verwijderd.

Comment

• Adverbo
      • Feb 2004
      • 60

Lucken,
      Dit is geen antwoord op de vragen van KOEMAR. Hij stelt problemen te hebben meegemaakt met de Prospot 250 LX en vraagt of deze opgelost zijn op de EVO.
      Natuurlijk is de EVO gemaakt is om ROBE en MARTIN spots te concurren maar ik zie niet waarom ze minder in de EVO dan de gewone Prospot hebben ingesloten. Prospot was al een concurrent van de ROBE en MARTIN, als ze nu minder instellen dan is het een concurrent maar van de andere merken (GLP YPOC, Futurelight,...). Trouwens is er al bij ROBE ook lagere prijzen models voorgesteld : De Club & Bar serie. Deze is ook om de andere merken (segmenten) te concurren. Prijzen zijn nog niet bekend maar zullen zeker lager zitten dan de EVO.

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Er waren enkele zaken uit mijn antwoord geknipt, vandaar de ontbrekende informatie:
        - ophangpunten: zijn bij de EVO totaal verschillend van de Prospot. De Evo wordt geleverd met een soort baseplate, die toelaat de haken op verschillende plaatsen te monteren
        - Trekontlasting kabel nooit problemen mee gehad bij de Prospot 250 LX, of had u deze bij de Prospot 250 (welke totaal verschillend is van de Prospot 250 LX !)
        - Fans die snel kapot gaan: dit is geen gekend probleem bij de Prospot 250 LX.

De Evo heeft geen extra nieuwe functies, hij heeft identiek dezelfde functies dan een Movitec, Robe 250 XT,...

Groeten,

Luc

Comment

• od
          • Feb 2004
          • 138

ik zal het jullie vrijdag vertellen, heb donderdag een afspraak bij de invoerder in Belgiƫ.

Comment

• Adverbo
            • Feb 2004
            • 60

Lucken,

Ik had wel de post gelezen tot Modje uw commentaren uitgehaald had.

Comment

• maarten_dever
              • Jun 2002
              • 150

zelfde functies als movitec...
              ik hoop dat de evo dan wel tegelijk pan en tilt kan uitvoeren

Comment

• lucken
                • Sep 2002
                • 342

zelfde functies wil niet zeggen, zelfde problemen ! Ik bedoel identieke kanaalverdeling, aantal gobo's, aantal kleuren,...

Comment

• Adverbo
                  • Feb 2004
                  • 60

Maarten,
                  Wat bedoelt je met "tegelijk" (degelijk had ik verstaan). Over welke functiie spreekt je ?
                  Problemen met pan en tilt bewegingen op MOVITEC meegemaakt ?

Comment

• maarten_dever
                    • Jun 2002
                    • 150

als je pan en tilt tegelijk bedient (dan zou de beweging schuin moeten gaan) maar bij movitec gaat hij eerst de pan volledig afleggen en dan tilt (of omgekeerd) maar probleem is hier ooit al besproken geweest (zou trouwens opgelost zijn in nieuwere toestellen) maar het probleem ergert mij nogal bij huidige sl/wl 250.
                    ook al meegemaakt dat bij 100% tilt de head vast blijft steken op 100%. dan moet je die manueel een handje helpen en dan is hij weer vertrokken. maar als deze dan aan een lichtbrug hangen moet je zitten knoeien met borstelstelen & co (is niet echt mooi zicht)
                    (als je op je controller dan instelt dat vb 98% de max tilt mag zijn, was het probleem ook verholpen.)

Comment

• Adverbo
                      • Feb 2004
                      • 60

Dit heb ik nooit meegemaakt met zowel Movitec als met ROBE XT serie of Futurlight MH serie.
                      Ging het probleem altijd met de zelfde toestel(len)?
                      Waren deze uit verhuur of eigen bezit ?

Comment

• maarten_dever
                        • Jun 2002
                        • 150

toestellen waren gehuurd. en de problemen met de uitvoeringing van pan & tilt was bij alle movitecs het geval. bij de robe's zal dat probleem zich wel niet voordoen aangezien deze toch een verbeterde versie zijn van movitec en zijn soortgenoten...

Comment

• Adverbo
                          • Feb 2004
                          • 60

Ik kan U verzekeren dat het op de nieuwe AT reeks dit, tot nu toe (draaien regelmatig sinds februari) niet het geval is geweest. Als de stepmotoren het niet goed doen kan het wel misschien voorkomen. Blijkbaar wat er misschien gebeurt was op de verhuurde toestellen.
                          De nieuwe reeks kan nog verbeteringen krijgen maar is al een prachtig toestel.
                          Persoonlijk vindt ik toch dat er andere kleuren erin kunnen; zoals Oranje of donker blauw (heeft een UV filter maar geen Deep Blue). Daarvoor hebben wij al een oplossing gevonden. Omdat de kleurenwiel met slot&lock werkt, hebben wij andere dichrofilters genomen.

Comment

• koen leman
                            • Dec 2004
                            • 3

heeft iemand die coemar prospot evo 250 al eens naast een mac 250 krypton gezet ?
                            graag had ik hierover wat reacties of is een vergelijk totaal onmogelijk?

Comment

Working...