Futurelight vs. Robe Wash

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Futurelight vs. Robe Wash

Ik zou onze set graag aan willen vullen met een 4 tal washlights. Zoals de meeste van jullie wel weten hebben we op dit moment Krypton, dus daarmee moet het wel een fatsoenlijke combi zijn. 300 van Martin vind ik te duur in vergelijk met anderen, dus ben ik nu aanbeland bij de Robe en Futurelight modellen. De Robe is 250XT het model, en bij Futurelight gaat het om de PHW-250 Pro Spot Wash.
    Nu gaan mijn voorkeur op dit moment uit naar de Robe. Dat is namelijk gewoon een Movitec in iets andere samenstelling, maar werkt gelijk en daar heb ik erg goeie ervaringen mee. Ik vind de Futurelight er zo in eerste instantie een beetje "plastic" uitzien, en de lens ziet er wat kleiner uit dan de Robe (staat helaas niets van op de website). Nu is de Futurelight wel iets sneller, heeft ie een kleurtje meer in zn kleurenwiel en kan ie zoomen (wat ik opzich wel erg handig vind). De Robe heeft weer de optie om de ventilatoren wat te beinvloeden, wat af en toe in het theater wel gewenst is; hoeveel lawaai de Futurelight maakt weet ik natuurlijk niet.

Uiteraard is het een goed idee om ze allebei te gaan bekijken, en dat ga ik dan ook zeker doen. Maar ik wilde van jullie graag ervaringen met beide spotjes horen, en afwegingen waarom ik voor de een of de ander zou gaan. Qua prijs kan ik ze ongeveer gelijk aankopen, dus dat is verder geen discussiepunt.
  • johan L.
    • May 2001
    • 384

kijk is of je dr niet een keer ergens 2 of 4 kan huren, en hang ze gewoon is een keer ertussen.

Ook niet onbelangrijk kijk is wat er bij jou in de buurt t makkelijkste bij te huren valt voora ls je een keer tekort komt.
    Net deed ie het nog.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Goed idee, maar op 1 klusje leer je natuurlijk niet erg veel over de degelijkheid van het spotje, en daar gaat het me eigenlijk om. De specificaties vallen gewoon te lezen, en washlight modellen lijken gewoon veel op elkaar dus het lijkt me sterk dat Futurelight een spot zou hebben die in vergelijk met de Robe meteen de vuilnisemmer inkan. De Robe (Movitec) ken ik en ben ik tevreden over, maar dat zoom-gedeelte spreekt me wel aan.

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Over futurelight washjes kan ik me niet echt uitspreken, heb enkel spotjes gebruikt. washjes van robe vind ik echter zowel qua robuustheid, kwaliteit als lichtopbrengst, in verhouding tot hun prijs zeker de moeite waard.
        Zoals je zegt kan de zoomfunctie wel het overwegen waard zijn, maar extra kleurtje zou ik toch niet echt rekening mee houden, aangezien je bij washen normaal gezien toch grotendeels je CMY mixing zal gebruiken.
        Ik denk ook dat je meer robe's en/of movitec in de verhuur zal vinden dan de futurelight, hier is dit alleszinds toch zo.

Misschien er toch maar eens van beide naast elkaar hangen en avondje mee draaien.
        --- watt ever you want ---

Comment

• PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

Oppassen, de PHW250 heeft geen zoom ! Althans, wij hebben deze niet gevonden ! Wij hebben 4 stuks Robe WASH XT 250 en 1 stuk PSL Omnijoke Wash 250 (= PHW250 dacht ik)
          http://www.psl.it/en/catalogo.asp?ca...&gruppo=omiwas .

Ook maken de PHS/W serie van Futurelight enorm veel kabaal, en hebben echt weinig output vergeleken met de Robe.
          En ik lul niet uit m'n mauw, we zijn in bezit van die 2 machines ! Indien je eens dichtbij Brussel langskomt, kan je alijd eens komen zien en proberen !

(Als je even kunt wachten, zal Robe binnenkort de Robe 250 AT WASH op de markt brengen (begin 2005). Wordt zeker de moeite waard !)
          PSL Bvba powered by
          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
          Yahama LS9-32 / MC7L-48
          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

Wachten kan ik niet, en die Futurelight is afgeschreven. Heb uit andere bronnen al hetzelfde gehoord dus die valt af. Maar nu heb ik weer een interessante aanbieding op MACs 300. Verschillen met Robe? Specificaties gezien zijn de Robes beter, maar we hebben tot nu toe alles van Martin, dus dat volhouden is ook wel wat waard (staat gewoon goed, en werkt altijd prima).

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Heel simpele tip van een tour-lichtman; Robe blijkt simpelweg stabieler op tour... Daarbij komt dat de Robe's sneller zijn (en dus meer toepassingen hebben).
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• PowerSound
                • Nov 2001
                • 1892

Wij gaan wellicht onze XT washes vervagen door AT washes ! Nog NOOIT 1 ERROR gehad met de WASH XT !
                PSL Bvba powered by
                L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                Yahama LS9-32 / MC7L-48
                Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

Working...