Movitec --> Robe lighting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Movitec --> Robe lighting

Beste,

De gekende snelle moving headjes van movitec type SL-250 zou naar 't schijnt niet meer in de maak zijn. Deze headjes zijn nochtans erg goed vind ik. Ze gaan zeer snel, wegen niet teveel, zijn niet te groot, en kunnen nagenoeg alle functies aan.

Maar ... Movitec heb ik horen zeggen , dat merk zou niet meer bestaan. Zou movitec samenwerken met Robe?

Iemand enig idee erover, of iemand die het met zekerheid weet?

En is robe een goed merk qua prijs / kwaliteitsverhouding?

Ik hoor 't wel.

Frank
  • jo vaes
    • Jul 2002
    • 221

Robe is eigenlijk de naam van de tsjechische fabriek waar movitec
    , futurelight... geproduceerd worden/werden. Nu zijn ze bij robe onder hun eigen naam spotjes gaan produceren en op de markt gaan brengen.
    In principe zitten er geen grote verschillen in, alleen enkele kleine verschillen. Welke verschillen juist weet ik niet, aangezien ik deze spotjes nooit gebruik. Maar ze zullen je ongetwijfeld nog wel meer kunnen vertellen hier op het forum.
    Het is toch al geruime tijd dat movitec nietmeer bestaat hoor...

MVG

Jo Vaes
    Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• AJB
      • Jul 2003
      • 2289

De fabriek in Tsjechie, maakte vroeger een copy-spot, en leverde deze zonder sticker/merknaam. Iedereen kon dit kopen, en er een plaatje op lijmen, waardoor en eer overdosis goedkope spots ontstond. Helaas voor de dealers/importeurs, werd de prijs dusdanig laag, dat de marge voor verkopers vrijwel nihiel was. Momenteel maakt de Robe fabriek naast o.a.5-star en futurelight, ook een eigen range; de Robe. Deze zijn beduidend beter dan Movitec (vooral de nieuwe range). Bel voor meer info ff met Wytec.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MC Party
        • Sep 2003
        • 481

De verhalen gingen ook weleens de ronde dat movitec --> Ypoc (copy) is geworden. Weet iemand hier iets van?
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

De precieze constructie weet ik niet, maar Movitec bestaat nog gewoon.
          Heb ik van collega gehoord. Ook dat er een nieuw spotje op de markt komt.
          En Movitec is zeker geen Ypoc.
          Maar zowel de Robe als de Movitec en de 5-Star spots goede ervaringen mee gehad.
          SR20DET

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

dat er gewoon een andere stikker opgeplakt wordt is gewoon gelul.
            Zitten echt wel verschillen tussen de spotjes. Dit is dus duidelijk weer een ik heb wel iets gehoord maar weet niet hoe het echt zit verhaal. zet maar eens een robe en movitec langs elkaar, schroef ze open en kijk naar de verschillen. Als je dat dus niet hebt gedaan, moet je je mond gewoon ff houden.

Er zijn hier al zovaak discussies geweest hierover, en begin me er een beetje aan te ergeren dat iedereen het wel ff weet, en er vervolgens 10verschillende verhalen staan.

Sorry als ik wat bod overkom, maar denk dat er wel een aantal mensen zijn die het hiermee eens zijn.

Hoe het verhaal precies zit, over het wel of niet meer bestaan van movitec, weet ik ook niet precies, dus laat ik me hier niet over uit.
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Helemaal met WS eens, wat er hierboven over het gelijk zijn van deze spots wordt geluld is borrelpraat!
              Zullen we de spica 5star maar even helemaal buiten beschouwing laten? dank.

Zoek en gij zult vinden, modjes komen vanzelf langs voor een hangslot, zeker bij deze reeds uitgekauwde discussie!

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

citaat:Geplaatst door AJB

De fabriek in Tsjechie, maakte vroeger een copy-spot, en leverde deze zonder sticker/merknaam. Iedereen kon dit kopen, en er een plaatje op lijmen, waardoor en eer overdosis goedkope spots ontstond. Helaas voor de dealers/importeurs, werd de prijs dusdanig laag, dat de marge voor verkopers vrijwel nihiel was. Momenteel maakt de Robe fabriek naast o.a.5-star en futurelight, ook een eigen range; de Robe. Deze zijn beduidend beter dan Movitec (vooral de nieuwe range). Bel voor meer info ff met Wytec.
                Verhaaltje hierboven klopt toch wel grotendeels. Movitec werd gemaakt door een Tsjechische fabriek, die een toestel gemaakt heeft met zo veel mogelijk identieke onderdelen in zoveel mogelijk verschillende toestellen (oa software en stuurprinten, waardoor de "lege" adressen in de 250 series dus ook zitten (die wel gebruikt worden in de 575 serie)). Doordat de marges hierop idd zo klein geworden waren, en ook doordat robe (de fabrikant dus) ondertussen ook zag dat ze wel degelijk een succesnummer hadden, hebben ze het uitleveren van hun toestelletjes aan oa movitec stopgezet en enkel onder eigen naam nog gaan uitbrengen. De nieuwe robe series kunnen dan ook gerust als een verbeterde movitec versie gezien worden (soort upgrade versie).

Ergens zouden d'r nog een paar duizend movitecs in stock staan, maar de reden waarom deze niet (mogen?) worden vrijgegeven is me ook niet echt duidelijk.

Verder heeft Y-poc en 5star niets met robe/ movitec te maken, Y-poc is GLP lighting en heeft met bovenstaande niets te maken, en 5star wordt in Hongarije gefrabiceerd.
                ff off-topic, laatste 5star series kan ik niet over oordelen wegens nog niet gebruikt, maar de eerste series (serie tot, pakweg, een half jaar geleden) zaten toch nog wel een hoop constructie- en software fouten in !
                --- watt ever you want ---

Comment

• lichtmoderator
                  • Jun 2002
                  • 115

Blijkbaar is het hier een hobby om je eigen versie of verhaaltje te maken als je iets gelezen of horen zeggen hebt...
                  Gebeurd hier meer en meer in het forum, nu ook weer in het riggingsforum...

Erg jammer is het dan dat er ook nog zaken veralgemeend worden.
                  Beetje jammer dat je op die manier hier erg verkeerde informatie gaat verspreiden en weer andere mensen het als waarheid gaan beschouwen!

Laten we ff het verhaal van Kevin goed lezen en dat proberen te herinneren!

Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

Working...