hoe moet ik deT-bar aansturen met de DMX-dimmer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • apenpoep
    • Apr 2004
    • 21

hoe moet ik deT-bar aansturen met de DMX-dimmer?

Hallo allemaal!

Ik heb net een Velleman T-bar gekocht (tweedehands, maar in nieuwstaat) Hij werkt hetzelfde als een Showtec of Botex T-bar, zei de verkoper. Als ik naar de winkel ga en kijk hoe dat eruit ziet, klopt dat aardig.
    Ik heb ook een DMX-dimmertje gekocht (36-kanaals, met vier schuiven).

Ik kan de T-bar als stand alone gebruiken, dat gaat allemaal prima, maar als ik de T-bar in de DMX-modus zet, krijg ik 'm niet aangestuurd door de dimmer.
    Ik heb gekeken naar de kanalen (ch1=ch1), dat lijkt allemaal te kloppen; maar het werkt nog steeds niet!!!

Wat doe ik verkeerd, of wat vergeet ik te doen?

Please help...

Thanx!

Jan

(PS: eventueel mailtje naar: jan@roomtomove.nl)
    ------------------------------------------
    Tja, there\'s no shit like monkey-doo...
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

ik veronderstel nu dat je een 36 kanaals lichttafeltje bedoelt ipv 36 kanaals dimmerpack?

misschien even vermelden welke tafel je hebt, dan kunnen we al meer helpen (misschien)
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• apenpoep
      • Apr 2004
      • 21

Inderdaad, ik bedoel een lichttafeltje.

Dit staat op het ding zelf: "Soundlab DMX512 (36-channel Controler)"
      Dit staat in de handleiding: "G018WA" en ook: "SRC-144"

Verder zitten er 7 knoppen op, te weten: insert, delete, program, projectors, up, down en select. Ook zitten er drie schermpjes op: scene, program en projectors.
      Aan de rechterkant zitten 6 schuiven; Channel 1t/m4 en stand en Cross.

Verder zit er niets op. Het is een simpel dingetje die ik eigenlijk alleen wil gebruiken om te dimmen! Daar is 'ie tenslotte voor! Ik hoef niet te programeren e.d. (althans; nóg niet!)
      Als eerst de dimmers maar reageren...

Thanx again!

In de handleiding staat dat je de "appropriate bank relevant to the indivitual projector" moet selecteren. Ik had het idee dat ik dat gedaan had. ch1=ch1

Comment

• -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

Ik denk dat je de handleiding nog even goed door moet lezen.

Het ding is niet zozeer gemaakt voor losse dimmers maar meer voor effecten enzo. Je zult misschien eerst enige configuratie moeten invoeren.

Is dit hem overigens ? http://www.soundmastersdirect.co.uk/...s/t_g018wa.jpg

Comment

• apenpoep
          • Apr 2004
          • 21

Yep! Dat is 'm!

De handleiding is nogal beperkt. Het is één A4'tje. Als je nog wat meer documentatie weet, graag! De winkel waar ik 'm gekocht heb, verzekerde me dat het geschikt is om 4 parretjes mee aan te sturen en te dimmen.

Ik kan natuurlijk ook wel even terug naar de winkel gaan, maar dan ben ik zo'n tijd onderweg.
          Bovendien heb ik het idee dat hier veel meer mensen te vinden zijn die er écht verstand van hebben! Daar hebben ze van heel veel dingen verstand, maar van alles nét even te weinig.

Comment

• apenpoep
            • Apr 2004
            • 21

Eeeeh, nee, het is 'm niet precies. Hij lijkt er heel erg op. De laatste twee schuiven bij mijn dimmer zijn voor "stand" en "cross" (speed & length of hold of each scene), bij de foto die je aangeeft, zijn de laatste twee voor channel 5 & 6...

Comment

• Adverbo
              • Feb 2004
              • 60

Volgens mij zit nog altijd uw t-bar onder master mode (stand alone chaser). Je zou het moeten veranderen naar DMX. dit kun je zien op de "controller" van uw T-bar (bovenste ledje is aan en display geeft "OUT"). Je moet de tweede ledje zien branden (volledig als er een DMX signaal bestaat) en display geeft DMX. Om van mode te veranderen moet je toest F en SINGLE om van de ene naar de andere te switchen. Dan moet je nog zien welk DMX kanaal elk lamp heeft (moet 001 tot 004)zijn.
              Voor verdere infos kijk dan ook in de handleiding. Hier vindt je een voorbeeld van handleiding van zo'n T-BAR : http://www.steinigke.de/shopneu2/pro...f6f1e8a83ab9a5

Comment

• apenpoep
                • Apr 2004
                • 21

Ben inmiddels toch terug gegaan naar de winkel.
                Dáár deed hij het wél! Op een Showtec weliswaar, maar die is exact hetzelfde! Hoe kan dat nou
                ?!?!?
                Ik heb dezelfde instellingen in de mixer laten staan en de t-bar gereset. Hij zou het dus moeten doen, maar hij vertikt het!

Ik kan overigens wél de ene t-bar met de andere aansturen (ja, ik had er twee gekocht!) Dát werkt dus prima. Het lichtje dat zou moeten knipperen, knippert niet als ik de mixer erop zet en wél als ik de andere bar erop zet. Uiterst vreemd...

Comment

• driesmees
                  • Apr 2003
                  • 1076

En het DMX adres?
                  ik heb enkele dagen geleden vor het eerst met T-bars gewerkt(ervoor met dimpacks) en ik had de 1 in het begin van het dmx adres over het hoofd gezien, 107 ipv 007 dus, leverd wat probs op)
                  Misschien moet je dat eens nakijken?
                  [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Staaf
                    • Feb 2003
                    • 398

@Dries, DMX adres heeft er niet veel mee te maken, als de Bar het DMX protocol herkend zal het ledje snel knipperen.
                    Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• LJ Tom
                      • Nov 2003
                      • 202

citaat:Geplaatst door Staaf

@Dries, DMX adres heeft er niet veel mee te maken, als de Bar het DMX protocol herkend zal het ledje snel knipperen.
                      Denk toch dat je hier de bal mis slaat hoor.
                      Hij kan dan wel DMX herkennen, maar je adres meot ook goed staan, anders zal het apparaat niet reageren ....

-Staan er misschien fasedraaiers op die tafel/bar?
                      -Zoals Adverbo zei, staat alles in de juist mode?
                      -juiste kabels
                      -...
                      Groeten

Tom Venken

Comment

• Dikke Foaf
                        • May 2003
                        • 618

Laat ons toch beginnen bij het begin, hang je controller met een kabel aan je T-bar, staat er op de T-bar een ledje in de vorm van 'dmx data' ofzoiets? En brand dat ledje? Als dit niet zo is, moet je gaan zoeken naar een slechte verbinding, slechte kabel, verkeerde kabel, polariteit, enz. Pas als dat ledje brand ontvang je T-bar dus dmx-data, nu kan je het dmx-adres instellen op 001. Normaal is dan de eerste schuif ook de eerste lamp op je T-bar. Laat ons dus eerst al eens weten of je T-bar dmx-data ontvangt.

Comment

• Staaf
                          • Feb 2003
                          • 398

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Hij kan dan wel DMX herkennen, maar je adres meot ook goed staan, anders zal het apparaat niet reageren ....

Hallo, Tom;

De topicstarter schrijft overduidelijk dat zelfs het Ledje van het DMX-signaal niet brandt[:0]
                          Dus denk wel dat de indicatie van een (herkenbaar)dmx-signaal wel prioritair is op het instellen van het DMX-kanaal.

Comment

• LJ Tom
                            • Nov 2003
                            • 202

citaat:Geplaatst door LJ Tom

Hallo, Tom;

De topicstarter schrijft overduidelijk dat zelfs het Ledje van het DMX-signaal niet brandt[:0]
                            Dus denk wel dat de indicatie van een (herkenbaar)dmx-signaal wel prioritair is op het instellen van het DMX-kanaal.
                            euhmm, ja dat heb ik ook gelezen, en ook nergens in twijfel getrokken.... Die reactie die jij quote was dan ook enkel op jou antwoord. (ook al zou je dmx hebben, als je adres fout is, dan kan je nog niks...) De rest er onder was mijn reactie op de forumstarter..... [:0]
                            Groeten

Tom Venken

Comment

• Staaf
                              • Feb 2003
                              • 398

No hard feelings [:I][8D]

Comment

Working...