Dimmerpack aanstuuring.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HumpiE
    • Sep 2004
    • 6

Dimmerpack aanstuuring.

Beste Mensen,

Ik heb hier thuis een Dalton DP42 Dimmerpack liggen.

Het is een Aneloge dimmerpack ik mis alleen de aanstuuring er van (de schuifjes) Ik zat zelf te denken omdat het maar een 4 kanaals dimmertje is, er ook maar een 4 kanaals dimmertje 0-10V aan te doen
    Ik zat zelf te denken aan deze:

Mijn vraag is nu eignelijk wat zouden jullie gekocht hebben? en heeft iemand evaring met die NJD fade 4?

Groet Wouter
    ROMANTIEK: een woord uitgevonden door vrouwen om het leven van mannen zuur te maken
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Het is wel handig als de schuifjes gevoed kunnen worden uit het packje.
    Verder, tsja, wat voor kwaliteitseisen zou je willen stellen ? Het is hoogstens niet perfect lineair [)]

Comment

• HumpiE
      • Sep 2004
      • 6

De kwaliteid hoeft niet al te hoog te zijn daarom ook maar een 4 Kanaals dimmertje. het moet aan en uit kunnen en gedimt kunnen worden het is bedoelt om 4 parretjes te dimmen dat moet toch wel lukken, en ik vind het een beetje zonde om heel veel geld uit te geven aan een Aneloog systeem, DMX is ook in zutphen op komst
      ROMANTIEK: een woord uitgevonden door vrouwen om het leven van mannen zuur te maken

Comment

• VERVALLEN

Als het aan en uit moet gaan, en kunnen dimmen, dan ben je ideaal gesteld met wat jij op't oog hebt hoor! Meer moet dat zeker en vast niet zijn.
        Maar wil je de pars laten pinken ... dan zal dat met dit toestel (DENK IK) niet gaan omdat er geen chase programmakes inzitten, en die zitten in een lichtmodulator wel in.

Comment

• HumpiE
          • Sep 2004
          • 6

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Als het aan en uit moet gaan, en kunnen dimmen, dan ben je ideaal gesteld met wat jij op't oog hebt hoor! Meer moet dat zeker en vast niet zijn.
          Maar wil je de pars laten pinken ... dan zal dat met dit toestel (DENK IK) niet gaan omdat er geen chase programmakes inzitten, en die zitten in een lichtmodulator wel in.
          Wat bedoelt u met Pinken??

Ik zit zelf ook nog te twijfelen of ik er een lichtoorgeltje bij wil hebben, tis natuurlijk wel leuk voor me broertje enzo. Kan ik die zooi ook af en toe eens op een feestje neer plompen...
          Het enige probleem is dat ik dan niet zo goed meer weet wat voor een aparaat ik moet hebben, er zijn er iets te veel om er nog wijs uit te worden... wie heeft een leuk (niet al te duur) idee???

Comment

• VERVALLEN

Pinken is het aan- en uitgaan van spots zonder dat jij met us schuifjes hoeft te bewegen. Je stelt een snelheid en een programmake in, en het toestel doet de rest.
            Wil je enkel uw 4 kanaals dalton gebruiken voor vaste belichtingen en eventuele dim, dan kon je zeker toe met uw schuiven 0-10V controller.

Comment

• VERVALLEN

Tip:

De LM-400 lichtmodulator van JB-systems bevat een 0-10V output. Dus deze kan je gebruiken op je dalton aan te sturen. Maar misschien bestaat er een soort van LM-400 zonder poweroutputs (output van 230V waar je meteen uw spots op aansluit)

Koop je een LM-400, dan kan je deze belasten, (4x 1500W) + je dalton aansturen en deze ook nog eens belasten.

Misschien is dit met de tijd mee gezien ook een oplossing op een groter vermogen te kunnen regelen.

Comment

• HumpiE
                • Sep 2004
                • 6

Pinken is het aan- en uitgaan van spots zonder dat jij met us schuifjes hoeft te bewegen. Je stelt een snelheid en een programmake in, en het toestel doet de rest.
                Wil je enkel uw 4 kanaals dalton gebruiken voor vaste belichtingen en eventuele dim, dan kon je zeker toe met uw schuiven 0-10V controller.
                Dat Pinken, kan je toch inprenciepe zelf wel maken als je een tijdschakkeling er tussen zet moet het lukken dacht ik zo, en in eerste instatie is het niet echt nodig, als ik dat dimmerpack maar kan gebruiken. me oude dimmers hebben het loodje gelecht (al een tijd geleden) en ik wil die oude troep weer beetje bij beetje aan de praat krijgen. dus vandaar

Comment

• Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

Tip:

De LM-400 lichtmodulator van JB-systems bevat een 0-10V output. Dus deze kan je gebruiken op je dalton aan te sturen. Maar misschien bestaat er een soort van LM-400 zonder poweroutputs (output van 230V waar je meteen uw spots op aansluit)

Koop je een LM-400, dan kan je deze belasten, (4x 1500W) + je dalton aansturen en deze ook nog eens belasten.

Misschien is dit met de tijd mee gezien ook een oplossing op een groter vermogen te kunnen regelen.
                  Er is van botex ook een versie van zonder ingebouwde dimmers, maar met DMX en analoog uit, dan heb je dus gelijk een simpele dmx-controller.

En de Behringer LC1224 heeft ook standaard analoge uitgangen, met dit apparaat kun je later nog makkelijk uitbreiden.
                  U x I = Boem.

Comment

Working...