probleem: 250 mtr dmx booster eindstop kabels goed (nagemeten) 20 units patch goed de laatse 5 units "no signal" roept u maar ik weet het ff niet meer (buiten halvewege nog een booster.) maar volgen mijn info zo dmx ruim 400 mtr moeten kunnen overbruggen zonder problemen. ik kan het niet vinden dus heren (enne dames???)roept u maar [?][?][?]
uitval dmx
Collapse
X
-
bij de fixture waar hij die eerste "no signal" aangeeft steek die kabels eens inelkaar (dus xlr-ren in elkaar) kan zijn dat ie intern een breukje heeft.
en anders meer splitters enzo gebruiken, dus minder doorlussen meer direct (kost je alleen wel kabels)Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act -
als gedaan maar is het niet toch bedankt voor je snelle!!! input zou het kunnen zijn dat door weerstand van units kabels etc etc "niks"overblijft???? meer boosters splitters kan,maar ik wil graag weten waardoor dit probleem ontstaat.als enkele van de cracks in de komende dagen tijd hebben hoor ik het graag BVD Nils BerensLET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)Comment
-
Begrijp ik het goed, na de booster 25 fixtures op dezelfde lijn?
Dan zou ik maar een 2e lijntje uit mijn booster pakken!
In het ideale geval kan je idd die 400m wel overbruggen. Maar dat wil zeggen goede kabel en ideale verbindingen. In de praktijk zal je waarschijnlijk 3 tot 5 haspels (meest gezien is 50 of 100m, vandaar) hebben gebruikt voor dat stuk van 250m. Maar het probleem zit niet in die eerst 250m, want dan zou je direct na de booster al problemen hebben. Maar hoeveel meter zit er tussen de fixtures? Als er tussen alle fixtures ook 10m zit, dan is dat ook 250m en dat zou wel eens een probleem kunnen zijn. Sowieso zit er ook een maximaal aantal fixtures wat je op 1 lijn kan zetten en dat ligt ook ongeveer in de buurt van de 25 afhankelijk van welke spotje je gebruikt, oftewel, je zit op het randje om een goed stabiel systeem neer te zetten. Dus probeer dat 2e lijntje maar eens, want iedere lijn uit je booster kan opnieuw die (theoretische)afstand overbruggen.
Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
dus wat je eigenlijkt zegt is de booster dus toch dichter naar de units brengen of een tweede lijn trekken vanaf de booster. die 25 units heeft dus te maken met de weerstand die de dmx tegen komt bij een unit cq kabel etc etc [?][?]LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)Comment
-
Heej nils..
Alles goed daar in de timeout ? (behalve je no signal probleempje dan)
Zijn het verschillende types spots tussen elkaar ??
Ik heb wel es een highend trackspot gehad die maf deed als ie niet op 1 bepaalde plaats in de lijn hing (fixture 3 geloof ik)...
Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!Comment
-
Ik bedoel dus: DMX lijn van tafel naar booster 250m en dan uit je booster 2 lijnen om je fixtures aan te sluiten. Want je hebt idd gelijk dat iedere fixture iets van het DMX-signaal 'verbruikt'.
Voor mijn eigen ontwerpen hou ik me aan de volgende 3 regels:
- Tussen tafel en fixtures altijd een booster
(boosters het liefst allemaal in dimmercity, zodat je er altijd bij kan)
en van daaruit:
- Maximaal 20 fixtures op 1 (gebooste) lijn.
- Maximale lengte van die lijn 200m
Misschien vinden sommigen van jullie dat er makkelijk meer op kan, maar dit zijn mijn persoonlijke vuistregels, die mij tot nu toe altijd een goed werkend systeem hebben opgeleverd, ook al moest ik weleens gewone mic kabels voor DMX gebruiken. En dat is mij die 10 euro extra kabels op de offerte wel waard.
Hopelijk is het nu duidelijker voor je Lightning!Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
DMX is gebaseerd op de RS485 standaard en die laat in theorie toe om tot maximaal 32 "aftakpunten" te gebruiken en tot ong. 1200 m kabellengte.
Dit is echter in ideale omstandigheden qua belasting van de units, kabels, stekkers etc..
Als er units bij zijn die de kabel niet goed belasten, kan je onderweg reflecties krijgen, als je microkabel gebruikt i.p.v. digitale kabel, met meestal veel hogere capaciteit, wordt de zender zwaarder belast, is je afsluiting correct ?.... het kan dus best zijn dat je de 400 m niet haalt.
De weerstand van de kabel speelt ook een rol, mag in geen geval hoger zijn dan de afsluitweerstand (120 ohm)Comment
-
Ik zou gewoon een 2e lijntje leggen, stel dat er tijdens een show een keer een probleem optreed. Heb je helemaal niets meer over. Met een 2e lijntje ben je altijd safe.
Ik probeer zelf altijd verschillende soorten fixtures te splitsen. Zo wil een Atomic nog weleens beginnen te flitsen zonder dat die dat moet. Zelfde geld voor goedkope dimmers. (ok, ik zeg het zelf al Budget)Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.Comment
-
Ik boost altijd vanaf de tafel naar stage, en op stage een booster-city naar je lampjes... Welke klus ook; altijd een apart lijntje conventioneel uit de tafel, zodat 1 van de lijnen kan gaan freaken zonder de rest te beinvloeden... Een zwakke fixture behoort tot de mogelijkheden, maar het lullige van dmx; soms is er sprake van volkomen willekeur... Ik wil zelf op 1 lijn nooit meer dan 24 fixtures, en lijnen tot 300m. Meestal wordt een signaal intern ook wel opgekrikt, dus gebruik je nieuwe lampen is er niks aan de hand.
Check of je serieuze AES-EBU 110ohm kabel gebruikt; trust me, da's de halve truck...
suc6 en see ya @ PLASAIf your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
------------------------------------------------
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
dus het bleek aan het eind van het verhaal een dmx print van een cyber te zijn die als eerste unit in de link hing ????????? het werkt en ik vond het erg mooi http://www.time-out.nl/gallery_images/11/373.jpg thx voor alle input mooi om te weten dat er mensen met je mee denken als je er zelf niet uit komtLET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)Comment
-
kan het wel zijn.
Bijvoorbeeld de pearl 2000 heeft een niet zo'n hoog uitgangssignaal van de DMX.
Weleens mee in een theater gestaan met een voorgeprogrammeerde show op een pearltje en die gaf niet genoeg signaal naar de huisdimmers, terwijl de compulite die er normaal stond de dimmers wel met voldoende signaal aanstuurde. Boostertje ertussen was voldoende om het probleem op te lossen.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment

Comment