Medialas Spooky Blue of OEM OmniSistem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

Medialas Spooky Blue of OEM OmniSistem

Na verschillende topics te hebben doorgezelen, in ons inmiddels toch wel mooie archief [)] kwam ik het topic tegen uit 2003 waarin de vergelijking werdt gemaakt tussen een Medialas Spooky Blue

en de

OEM OmniSistem (Wordt uitgebracht onder AmericanDJ, Showtec ed)

Nu dacht om nu niet weer een oud topic een flinke schop te geven en dat we het overzicht kwijt raken maar een nieuw topic aan te maken.

Hebben nu mensen de gelegenheid gehad om deze 2 projecten langs elkaar te zetten en te vergelijken op output,lichtsterkte, effecten, veiligheidsaspecten, aansturing, reageren op dmx,

Ik wil het bij deze projectoren houden en geen jbsystems of dergelijke erbij omdat deze niet DMX ondersteunen, en men toch op deze projectoren uitkomt.

Showtec levert nu een OEM OmniSistem 30mW en ADJ de 20mW en 80mw variant groene laser, maar hoe is deze te vergelijken met een 5, 10, 20, 30mW groene Spooky Blue laser?

Ik hoop dat we zo een topic krijgen en dat men beter zicht krijgt in het verschil en meningen over deze projectoren.

hou het netjes [)]
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Moeten we om eerlijk te zijn niet vergelijken met de Spooky Blue HP series (75mW en hoger) van Medialas?
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

dan gaan we tot de 75mW van Medialas maar dan worden ze duurder en ik kijk ook even globaal wat de meeste drive in shows aan budget hebben en dan gaat het met HP serie van medialas toch hard.

Verder moet ik zeggen dat de Showtec "OmniSistem OEM Laser" weer goedkoper is als eenzelfde vermogen maar dan van een andere merk, de prijs zit op de 880 euro, terwijl van andere merken die ook deze OEM bregen de prijs toch 100,- euro hoger ligt,

Nadeel van die Showtec is dat er weinig info over is, doordat Showtec geen site heeft, maar zijn er mensen van J&H hier die meer info hebben,

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Het forum wordt gehost door J&H, de verkoopactiviteiten worden niet via het forum ondersteund, tuurlijk vindt J&H het meer dan aardig als je de webshop gebruikt om spullen te bestellen, maar promotie en actieve sales op het forum is geen beleid, net zo min als we dat van andere bedrijven toestaan.
        Het is een gebruikersforum, voor meer specifieke info wil ik je adviseren om een mailtje te zenden naar verkoop@licht-geluid.nl.
        Dan wordt deze beantwoord door een van de verkoop medewerkers.

Goed kans dat er nog niet veel meer bekend is dan wat er tot nu toe dooe de importeur wordt gemeld, in dat geval is het even afwachten. Aan de andere kant: Wie niet waagt die niet wint
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• zjeten
          • Mar 2003
          • 331

hallo
          ik heb de spooky blue en met alle licht uit doe ik daar zaal mee tot 600 man (zeer goed gevulde zaal).
          ik zou voor de spooky bue gaan,veel krachtverschill vind ik niet tussen de spooky en de adj.de spooky kun je ook al zwaardere versie krijgen en je hebt 15x15 figuren
          ik zou voor de spooky gaan
          mvg
          jeffrey

Comment

• Bigfoot
            • Nov 2002
            • 151

citaat:Geplaatst door zjeten

hallo
            ik heb de spooky blue en met alle licht uit doe ik daar zaal mee tot 600 man (zeer goed gevulde zaal).
            ik zou voor de spooky bue gaan,veel krachtverschill vind ik niet tussen de spooky en de adj.de spooky kun je ook al zwaardere versie krijgen en je hebt 15x15 figuren
            ik zou voor de spooky gaan
            mvg
            jeffrey
            Eeyz Jeffrey,
            over welke spooky hebben we het?!? hoeveel mW [?]

Beetje offtopic Verder heb ik weinig ervaring met spooky of die andere laser/projector... Ik heb een keertje gewerkt met spooky blue 20 mW, maar dat was buiten, en er waren weinig verwachtingen ervan, en het was ook niet veel, maar gaf wel aardig effect, maar niet wat je zou hopen of denken.(zou hem graag nog een keer binnen willen zien)
            Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

hallo
              mijn spooky is 30 mw,buiten-->rook die wegwaait,geen rook,niet veel stralen toch?
              ik denk dat de spooky nu ook in een zwaardere versie te verkrijgen is ze!!
              mvg
              jeffrey

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

tot 150mW geloof ik... De HP versies zijn wel iets groter dan de gewone versies,
                grotere laser zekr
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

maar hoe zijn jullie ervaring met de omnisistem laser die OEM ben benieuwd naar die dingen omdat de spooky al veelbesproken is, en dan het vergelijk tussen die 2

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

ik heb die ADJ hier al eens gehad in demo. Ik vond die t.o.v. de Spooky Blue 20mW niet spectaculair helderder. Eigenlijk vind ik de Stealth van JB 30mW zelfs nog helderder dan de 80mW ADJ. Deze test is wel maar gedaan op een kleine oppervlakte.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Controller
                      • Apr 2002
                      • 745

Maar neem nu die nu nieuwe Showtec laser, dat is een Omnisistem oem kast, kan bijna niet missen,

heeft 2 dmx kanalen en 25 figuren, is 30mW

welke bereik zou die hebben en is die te vergelijk met bv een spooky 10mW?

En zit hier ook een elektronisch veiligheidscircuit in.

Comment

• cornedure
                        • Jul 2002
                        • 230

Je moet met de Omnisistem Stinger lasers opletten bij DMX.

We hebben ze al genoeg op een Azure laten draaien en de enige manier om ze deftig aan de praat te krijgen is de dmx delay op 281 microseconden te zetten. Andere waarden geven steevast conflicten, waardoor de straal at random begint aan en uit te gaan. Plus de figuren trekken op niks meer.

Verwacht van de Omnisistem laser niet veel qua figuren. De fabrikant geeft duidelijk aan dat het systeem bedoeld is voor "aerial shows", niet voor projectie van figuurtjes. Kortom, een trage, koppige laser. Maar wel een mooie output.

Comment

• Controller
                          • Apr 2002
                          • 745

citaat:Geplaatst door cornedure

Je moet met de Omnisistem Stinger lasers opletten bij DMX.

We hebben ze al genoeg op een Azure laten draaien en de enige manier om ze deftig aan de praat te krijgen is de dmx delay op 281 microseconden te zetten. Andere waarden geven steevast conflicten, waardoor de straal at random begint aan en uit te gaan. Plus de figuren trekken op niks meer.

Verwacht van de Omnisistem laser niet veel qua figuren. De fabrikant geeft duidelijk aan dat het systeem bedoeld is voor "aerial shows", niet voor projectie van figuurtjes. Kortom, een trage, koppige laser. Maar wel een mooie output.
                          En als het om figuren gaat dus spooky,

ik ben zelf aan het kijken voor een laser maar twijfel tussen oem en spooky,

en het vermogen, soms voor kleine ruimtes van 30 vierkante meter tot middelgrote van 150 a 200 vierkante meter, wel 2.8 meter hoog

Dus als het spooky zo worden is het 10mW of 30mW (20mW is er ook wel maar prijstechnisch niet netjes)

Is er een soort van lijdraad bij de spooky serie waar je ongeveer de ruimte aan kan geven?

zoiets als:

3mW: x aantal verkante meters of personen
                          5mW: x aantal verkante meters of personen
                          10mW: x aantal verkante meters of personen
                          20mW: x aantal verkante meters of personen
                          30mW: x aantal verkante meters of personen
                          enz.

En waar moet je ze halen hier in Nederland of in Duitsland waar de prijzen lager liggen.

Comment

• Controller
                            • Apr 2002
                            • 745

Ook kwam ik in duitsland deze melding tegen:

citaat:
                            ACHTUNG SICHERHEITSHINWEIS:

Prinziell muß jede Laseinrichtung über einer Leistung von 1 mW sowohl den Behörden gemeldet als auch vom TÜV oder einer anderen Institution abgenommen werden. Bei dem Spooky ist dies anders, solange eine Leistung von 10mW am Laser nicht überschritten wird. Sämtliche Effekte, gekoppelt mit der frequenzgetriggerten Sicherheitsüberwachung, sind einzeln berechnet und entsprechen vollständig den Forderungen der DIN-Vorschrift. Es müßen lediglich ein paar wenige Eigenschaften bei der Montage eingahlten werden, wie Mindesthöhe, Mindestabstand zum Publikum , etc. eingehalten werden.

Voor diegene die nog geen case hebben, heb hier mooi voorbeeldje

Comment

• Controller
                              • Apr 2002
                              • 745

Ik vond dit artikel nog bij het RIVM

Ik twijfel zelf nog tussen de 10mw/30mw spooky

Comment

Working...