Varilite power supply rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcitec
    • May 2004
    • 13

citaat:Geplaatst door DJ_Robin

Oude Racken ?
    op de EML rack's die ik voorbij heb zien komen zat allemaal al powerlock. Vind ik toch wat fijner spul dan camlock.
    Camlock mag toch tegenwoordig niet meer ? of heb ik dat verkeerd begrepen ?
    nee dat heb ik ook begrepen want bij camlock kan je aan het koper komen in het huis en als je het verkeerd aansluit dan heb je kans dat je aan de spaning hangt en bij powerlock kan dat niet meer maar flashlight worden ze nog gebruikt maar het is even oppassen.

groeten Marcitec

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

citaat:Heel simpel Willem,

Alles wat de reguliere movinghead zwaar en kwetsbaar maakt zit in dat rack icm. een smart-repeater.
      De VL wapper is niets meer dan alleen de "head" zoals we die dagelijks gebruiken.
      Aha, bedank Rudy, heb die oude vari lights wel eens in mn hande gehad, maar dat werkte nog met voedingen van formaat DMX splitter.
      Wist niet dat de nieuwere spots zo ook nog werkte, is toch erg veel kabel werk dan enzo?

Of hoe wordt die handel dan bekabeld?
      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• elmer
        • Jul 2003
        • 139

hey Willem,

elke Vari*lite heeft 1 kabel lopen vanuit de "head" deze sluit je aan op een smart repeater, welke de head dus van stroom en van signaal voorziet. richting elke smart repeater (waar je 6 heads op kan aansluiten) gaat een socapex kabel en een dmx kabel.

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

citaat:Geplaatst door elmer
          waar je 6 heads op kan aansluiten)
          klopt niet altijd...
          vl werkt met 'points'. elk type head heeft een aantal 'points'. (1 of 2). op een SR kan je tot max 6 points gaan. dus max 6 heads met 1 point of 3 met 2 points... of combi's...

Beetje een speciaal verhaal, de vl200-300 reeksen. Daarom dat er steeds een vl- systeemtech mee is... of zou moeten zijn..
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• elmer
            • Jul 2003
            • 139

je hebt gelijk,

een VL5, VL5Arc, VL6 en een VLM is 1 punt
            een VL6b is 2punten

Comment

• bask
              • Nov 2003
              • 21

maar dan heb je natuurluik ook nog de plusrepeater! en daar mogen er weer wel meer op!

Comment

• Thijs Mulder
                • Aug 2004
                • 4

citaatp de EML rack's die ik voorbij heb zien komen zat allemaal al powerlock. Vind ik toch wat fijner spul dan camlock.
                Ik wil hier graag op reageren.
                Op alle APS6 (MOD) rack's bij EML (en de rest van VLPS) zit nog gewoon camlock.
                Helaas maar waar.

Groet'n

Comment

• Kevin_DM
                  • May 2003
                  • 577

citaat:Geplaatst door Thijs Mulder

citaatp de EML rack's die ik voorbij heb zien komen zat allemaal al powerlock. Vind ik toch wat fijner spul dan camlock.
                  Ik wil hier graag op reageren.
                  Op alle APS6 (MOD) rack's bij EML (en de rest van VLPS) zit nog gewoon camlock.
                  Helaas maar waar.

Groet'n
                  Yep, en ook nog allemaal amerikaans bekabeld, dus blauw is een fase, en geen nul zoals europees standaard !
                  --- watt ever you want ---

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

citaat:Geplaatst door axs
                    Deze racks zijn uitgerust met camlock (in en out), aangezien je toch een 30A per sixpack trekt. (afhankelijk van welke configuratie)
                    Eh... camlock? Was dat niet iets om camera's te syncen? Leg eens uit?

Groetjes,
                    Sjoerd
                    Als ik zo alles goed vertel is camlock inderdaad een hoogvermogendraad van 300 Ampere, ik geloof dat je 5 draden nodig hebt om 1 gehele draad te vormen zodat het werkt, en als ik dit ook nog goed vertel is het een speciale aansluiting voor in grote evenementenhallen (en zalen, stadions e.d.)
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

citaat:Geplaatst door René_Master

citaat:Geplaatst door SjoerdOptLand

citaat:Geplaatst door axs
                      Deze racks zijn uitgerust met camlock (in en out), aangezien je toch een 30A per sixpack trekt. (afhankelijk van welke configuratie)
                      Eh... camlock? Was dat niet iets om camera's te syncen? Leg eens uit?

Groetjes,
                      Sjoerd

Als ik zo alles goed vertel is camlock inderdaad een hoogvermogendraad van 300 Ampere, ik geloof dat je 5 draden nodig hebt om 1 gehele draad te vormen zodat het werkt, en als ik dit ook nog goed vertel is het een speciale aansluiting voor in grote evenementenhallen (en zalen, stadions e.d.)
                      Correctie, 400 tot 600 ampére, waarbij ook mini camlocks mogelijk zijn, voor 250 A (oa binnenin avolites dimmers). 5 draden zijn gewoon 3 fases, nul en aarde.
                      Wordt ook veel gebruikt op generators (toch vanaf 100-150 kVA).
                      --- watt ever you want ---

Comment

• rene.derksen
                        • Feb 2004
                        • 649

Mja, ook goed, gheghe, ik was dat woord fases fftjes kwijt, maar het komt op hetzelfde neer[|)], waarbij ik de fout van het aantal Ampere maakte[B)]
                        Licht is altijd zwaar.

Comment

• stijnH
                          • Jan 2004
                          • 5

citaat:Geplaatst door marcitec
                          nee dat heb ik ook begrepen want bij camlock kan je aan het koper komen in het huis en als je het verkeerd aansluit dan heb je kans dat je aan de spaning hangt en bij powerlock kan dat niet meer maar flashlight worden ze nog gebruikt maar het is even oppassen.

groeten Marcitec
                          Hallo ik lees wel al geruime tijd mee hier op het forum en plaats hier dan ook mijn eerste reactie om te zeggen dat Camlock echt niet alleen bij flash nog gebruikt wordt hoor, maar ze zijn wel bezig met alles gelijdelijk aan te veranderen naar powerlock

Comment

• rene.derksen
                            • Feb 2004
                            • 649

Mja zo gebruikt Purple (sorry mensen[|)]) ook camlock, én powerlock...
                            Licht is altijd zwaar.

Comment

• DJ_Robin
                              • Jul 2001
                              • 610

Hmmz , meen toch echt dat ik struikelde over powerlock [xx(] maar misschien toch verkeerd gezien.

Vind het iniedergeval wel jammer dat zulke bedrijven nog steeds met die "meuk" werken. Oke powerlock is ff duur om naar toe om te bouwen maar wel een stuk fijner werken vind ik.

Helaas zal het wel even duren voordat iedereen op powerlock zit.

M.V.G

EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Thijs Mulder
                                • Aug 2004
                                • 4

citaat:Vind het iniedergeval wel jammer dat zulke bedrijven nog steeds met die "meuk" werken. Oke powerlock is ff duur om naar toe om te bouwen
                                FF DUUR??? Dit kost veeeel geld voor een bedrijf.
                                Het is een apparaat wat werkt. Je gaat daar voor een vermogen aan nieuwe connectors aan zetten (+ man uren). En daarna gaat het apparaat in eene niet beter werken. Je gaat er niet meer door verdiennen. Kortom je geeft geld uit voor iets wat je niet terug verdient. Een kostbare zaak voor bedrijven ,al zouden ze het toch graag doen. Geld kunnen ze maar 1 keer uitgeven, en daar kopen ze liever iets nieuws of iets extra voor!

Groet'n

Comment

Working...