Varilite power supply rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmer
    • Jul 2003
    • 139

Varilite power supply rack

Hallo, ik vroeg me af waarom ik nergens op internet een foto kan vinden van een aps rack. heeft iemand misschien een linkje voor mij?

groeten
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

wat is een aps-rack? American Power Supply??

Comment

• elmer
      • Jul 2003
      • 139

een APS rack wordt gebruikt om Vari*lite fixtures mee te voeden.
      aangezien deze niet hun eigen balast mee hebben.

Comment

• VANEENBERGEN
        • Sep 2003
        • 187

Ik heb wel een foto van de racken bij bauer, maar ik weet niet hoe deze te plaatsen
        Joost van Eenbergen
        ELC lighting

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Ff ter verduidelijking:

APS zijn eigenlijk de modules (APS6)
          De APS6 is een elektronische ballast voor de ARC lampen (VL5ARC, VL6, VL6B en VL7). Met specifieke instellingen voor elke lamp!

DAn heb je voor de tungsten lampen de C3-module (VL5 en VL5B). Dit is eigenlijk een gewone dimmer.

De APS6 en C3-modules worden dan in een sixpack voor 6 units geschoven. Zo worden die per productie samengesteld.
          Je kan dus een mix tussen C3 en APS6 maken zonder problemen.

Die verschillende sixpacks samen is wat jij een APS-rack noemt. (Wat dus niet de juiste benaming is, aangezien er ook C3's ingaan)
          Normaal is dit een 24-kanaals rack (4 sixpacks)
          Deze racks zijn uitgerust met camlock (in en out), aangezien je toch een 30A per sixpack trekt. (afhankelijk van welke configuratie)

Van hieruit gaat het dan via socopex naar de smart-repeaters (converter van DMX512 -> VL300 protocol en stroomvoorziening voor 6 fixtures)
          Wat weer een ander verhaal op zich is

Je kan ook als je een beperkt aantal fixtures hebt hangen, een DPP pack gebruiken. Is eigenlijk de combinate van een converter (DMX512->series 300 protocol) en een APS6 of C3-module in 1 behuizing.

Voor de series 200 is er ook een ACS-rack. (VL2C en VL4).
          Zowat idem als de modulaire racks.

De VL1000A-reeksen hebben ook een externe ballast. Deze worden echter in de buurt van de fixtures gehangen.
          De VL1000T-reeksen worden rechstreeks van spanning voorzien.
          Evenals VL2000-3000-reeksen.

Hoop dat het nu wat duidelijker is
          Een fotootje van een rack zie je hier wel kortelings verschijnen. Ff verder zoeken hier [:I]

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• SjoerdOptLand
            • Jul 2003
            • 261

citaat:Geplaatst door axs
            Deze racks zijn uitgerust met camlock (in en out), aangezien je toch een 30A per sixpack trekt. (afhankelijk van welke configuratie)
            Eh... camlock? Was dat niet iets om camera's te syncen? Leg eens uit?

Groetjes,
            Sjoerd

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

neeejeuh camlock is een aansluiting voor hoogvermogen. Daar zijn zelfs de cee tjes verlegen van

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Carlo Zaenen
                • Jun 2004
                • 34

Je volledige uitleg klopt helemaal, weet echter dat deze C3-modules bestaan maar dat deze niet gebruikt worden omdat ze enkel 110V bulbs aansturen en geen 220V zoals wij ze hier in Europa gebruiken.

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

citaat:Geplaatst door Carlo Zaenen

Je volledige uitleg klopt helemaal, weet echter dat deze C3-modules bestaan maar dat deze niet gebruikt worden omdat ze enkel 110V bulbs aansturen en geen 220V zoals wij ze hier in Europa gebruiken.
                  Zoals ik al in de mail aangaf, dacht ik deze toch al paar keer gebruikt te hebben. Misschien van VLPS zelf of per uitzondering wat touring-equipment uit de US.

Meestal op standaard dimpack. Werkt net zo goed (of misschien soms zelfs beter [8D])
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• elmer
                    • Jul 2003
                    • 139

in mijn eigen topic ook maar even vertellen dat ik heb gevonden wat ik zocht.

voor mensen die het ook leuk vinden om te zien hoe dat eruit ziet, klik deze http://www.tekstra.nl/trovatore/repo...n/p1080028.jpg even aan.

Groeten

Comment

• Rock On
                      • Jan 2004
                      • 250

Altijd leuk zo'n straatje dimmers en APSsen, alleen werd het altijd een vreselijk tapijt van camlok/powerlock doorlusjes van een meter.
                      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

stomme vraag misschien, maar wat doen die dingen nu precies? Gewoon n soort externe ballast?
                        of meer?
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                          • Jun 2001
                          • 1429

Heel simpel Willem,

Alles wat de reguliere movinghead zwaar en kwetsbaar maakt zit in dat rack icm. een smart-repeater.
                          De VL wapper is niets meer dan alleen de "head" zoals we die dagelijks gebruiken.

Comment

• DJ_Robin
                            • Jul 2001
                            • 610

Oude Racken ?
                            op de EML rack's die ik voorbij heb zien komen zat allemaal al powerlock. Vind ik toch wat fijner spul dan camlock.
                            Camlock mag toch tegenwoordig niet meer ? of heb ik dat verkeerd begrepen ?

M.V.G
                            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• elmer
                              • Jul 2003
                              • 139

zijn er nog mensen die fotos hebben van deze rekken??

Comment

Working...