Ideeën laag schoolgebouw?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frankpol
    • Nov 2003
    • 38

Ideeën laag schoolgebouw?

A.s. donderdag heb ik een discofeestje in een schoolgebouw wat niet erg hoog is.. Heeft iemand nog ideeën hoe ik dit op kan lossen en toch een mooie show hou?

Maak geen gebruik van takels, het zou dus moeten lukken met het trussmateriaal zelf.

Heb voor deze klus ong. het volgende klaarliggen:
    - 4 á 6 scans
    - 4 fourbarre PAR 64
    - 1 MH over (de rest verhuurd) --> eventueel te gebruiken
    - Een zooi truss

Iemand ideeën??
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Is dit wat ?;

Deze constructie kun je zowel vliegen als groundsupporten. Gewoon scans iets naar binnen, en 90gr. hoek naar de grond... Door de poten kun je dan evt nog wat lichtslang o.i.d. vlechten alszijnde aankleding.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• dabassman
      • May 2003
      • 172

He AJB ik zie dat je stardraw gebruikt. Heb jij de complete versie of alleen een demo. Als je alleen demo heb kan je zodra je 30 dage voorbij zijn niet meer printen. Als je dat nou toch wel kan je alles kopieren en dan bijvoorbeeld plakken in paint en kan je het toch uitprinten. Verder is het wel een goed idee alleen zou ik die movinghead niet gebruiken. Kan je daar beter nog 2 scans hangen.

Groete Bas,
      Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Ik gebruik uiteraard de volledige versie. Verder vind ik het leuk als je commentaar geeft, maar leg eens uit WAAROM die ene head daar niet leuk zou staan... Tijdens moves is het een hartstikke leuk effect hoor... Je creeert nu een soort "lagen"...Met 2 scans doorbreek je dat patroon... Spiegelbol in het midden zou ook leuk zijn.
        Arvid Buit

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

1 Moving head is inderdaad leuk, je kunt hem bijvoorbeeld als dubbelzijdige scan gebruiken (als je hiermee begrijpt wat ik bedoel)

Het licht er natuurlijk aan wat voor feest het is, is het een gala of jaren 80 e.d. feest, dan zou ik de spiegelbo daar nerhangen zodat je de scans kan gebruiken voor de aanlichting...

Wat je ook als ander plan kan doen, is een carree bouwen met in elke hoek 1 scan, en dan aan elke horizontale truss 1 4-bar
          Eventueel kun je 2 overige scan's gebruiken om naast de DJ booth te hangen/leggen.

Maar ik denk dat het idee van AJB iets orgineeler is dan zo'n standaard carree, maarja het zijn ook maar suggesties
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Carre kan idd ook (is lekker makkelijk te bouwen). Het verschil met dat kruis zit hem in de "lijn" waaruit je bundels komen. De verhoudingen zijn nou eenmaal anders.
            Arvid Buit

Comment

• dabassman
              • May 2003
              • 172

Ik vind 1 movinghead niet echt een mooi effect geven maar dat is natuurlijk mijn mening. Verder zou een spiegelbol wel erg gaaf zijn. Alle scans erop en dan random strope is een leuk effect. Hoe de parren hangen vind ik ook erg leuk gedaan. Misschien is het ook wel handig om te weten hoe hoog het precies is. Stel dat het 2,5 meter is is het erg laag. Je hebt je truss: ongeveer 30 cm en dan nog je andere dinge wat is de afmeting van een head?? 50cm ofzo. Dan zit je dus op de 1,70. De gemiddelde jonge is denk rond de 1,70m kwa lengte. Heb je misschien de preciese hoogt Frankpol???

Groete Bas,
              Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• frankpol
                • Nov 2003
                • 38

Nee precieze hoogte heb ik op dit moment niet.. (papieren liggen bij de baas) De school ken ik van buitenaf wel en LIJKT me niet heel erg hoog. Ga er dan ook vanuit dat de hoogte ong. 2,5 m is zoals je zegt.

In dat geval lijkt me dat kruis zoals je uitgetekend hebt (AJB) bijna onmogelijk (wel een leuk idee!!).

Ik dacht zelf aan een truss achter de DJ, maar hiermee onderstreep je het thema disco niet echt. (disco = dansen = licht op/boven de dansvloer) Wel is dit leuk wanneer ik er bijv. een bekend DJ zal plaatsen, maar dat is in dit geval niet zo..

Iemand aanvullingen of andere ideeën? (het is trouwens een basisschool en bedoeld voor de oudste klassen (7//8))

Comment

• Robert
                  • Aug 2000
                  • 630

Tsja, hoe groot ben je in groep 7/8... Bovendien zijn dit niet de wildste feesten. Ik denk dat je zo'n kruis of carre daarom wel kan maken, ook al is het dan wat lager dan gebruikelijk. Je zou bijvoorbeeld de parrenn aan de bovenste pijp van de truss kunnen maken. scheelt weer wat hoogte. Wat ook leuk is, is om je 6 scans naast elkaar boven de DJ te hangen. In zo'n lage ruimte kan je er dan wat leukere effecten mee maken, ze gemakkelijker verder kunnen schijnen.

Succes!

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Een Par wordt na lang branden bijna 200 graden... Kinderhandjes die daarbij kunnen, zijn dus enorm gevaarlijk ! Ga a.u.b. voor veiligheid, en maak dan idd een streepje truss achter de DJ + 2x macje of scan op dj tafel (of ernaast op 1mtr. truss)
                    Arvid Buit

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Idd, kinderen willen overal ff met de handjes bij, dus oppassen. Ook in de truss springen als die direct boven hun hoofd hangt zou kunnen als ze heel erg bijdehand en "populair" zijn.

Ik denk dat je toch vanalles aan de zijkanten en achter je neer moet zetten. Misschien een soort U maken van truss of zo. Rondom de dansvloer heb je truss en probeer of je de cans OP de truss kan monteren i.p.v. eronder, scans achter je... Klaar is Frank!

( U-trussconstructie: )
                      X dans- X
                      | vloer |
                      X-------X

Comment

• dj ThunderXplosion
                        • Apr 2004
                        • 82

citaat:Geplaatst door AJB

Een Par wordt na lang branden bijna 200 graden
                        200 graden [?][xx(][:0][8][?]

oef, gelukkig heb ik de mijn nog niet, zal ze dan maar bij aan de bar vastnemen zeker

Bedankt voor de waarschuwing

Comment

• dj ThunderXplosion
                          • Apr 2004
                          • 82

Wat misschien ook een leuk effectje is, is die twee overige scan schuin over mekaar in de hoeken van je truss hangen, boven die movinghead dus.

Schoolgebouw: truss vasthangen met spankabels/haakjes aan de behuizingen van de TL-verlichting. Dan zorgen voor je statieven: goedzetten met bijvoorbeeld flightcases onder, ... En pas tot slot hang je de Pars, scans en movinghead eraan.

Kinderen: druk op enkele stukkertjes het volgende af: "Gevaar: 200°C": als ze een beetje verstand hebben blijven ze er dan wel af. Waarschijnlijk staat toch in het contract: "Wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurtelijke ongevallen". Maak als ze dit toch doen gebruik van deze zin.

Comment

• DJ_Robin
                            • Jul 2001
                            • 610

Ik denk niet dat feestende kindertjes stickertjes gaan lezen. Truss vastzetten aan de tls ? wil je "mocht die gaan" heel het dakwerk naar beneden halen ?

Gewoon achter de dj 4 rechtopstaande trusjes met elk boven in een scan , links en recht 2 trusjes rechtop met een scan bovenin en eronder een 4 barretje. eventueel nog 2 4barretjes op statief achterin de zaal.

M.V.G
                            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

dj ThunderXplosion, niet te naief worden... Bordjes met; wij aanvaarden geen aansprakelijkheid e.d. zij compleet irrelevant omdat ze in de meeste gevallen niet rechtsgeldig zijn... Met duister effectlichtomgeving stickers gaan plakken op lampen, voor kinderen tussen de 6 en 11 is wel het meest zinloze dat je kunt doen...

Anyway ontzettend bedankt voor je toevoeging [B)]
                              Arvid Buit

Comment

Working...