verlichting/belichting Madame Tussaud (londen)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scan head
    • Feb 2004
    • 143

verlichting/belichting Madame Tussaud (londen)

Mensen,

nét terug van Tripje Engeland en daar heb ik het museum: Madame tussaud bezocht...

Wat mij zo op viel hoeveel licht er wel niet gebruikt werdt om 1 beeld uit te lichten. Er werdt gebruik gemaakt van scanners, spots, pars enz. Volgens mij werdt er om de beelden zo'n show neer gezet dat het beeld erg aantrekkelijk werdt met die lichteffecten. paar foto's:

Ik vraag me af of al dat wel nodig is... Dat ze niet gewoon basis licht erop zetten met een kleurtje erbij... Maar scanners en spiegelbollen enzo... Ik vond het een overdreven iets.

(sorry voor maar 4 foto's i.v.m. een vol 512 mb kaart.

Is dit iemand anders ook al op gevallen, of in een ander madame tussaud museum.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Uhm.... Indiana Jones?? ja he..??

het is natuurlijk maar een foto maar ik heb nou niet het idee alsof Ford hier in levende lijve is gefotografeerd.

wat betreft dat licht, als je kijk bij bijvoorbeeld madame T in nederland wordt er in verhouding minder licht gebruikt. Maar wat ik me afvraag is of er in engeland bij alle beelden zoveel licht hangt.. is dat zo of gaat het alleen om dit beeld??

Want ik zie een soort "spiegelbol" achter hem "aanrollen" en ik denk dat het gaat om het lichteffect op deze bol en dat het de bedoelling is om het publiek het idee te geven dat die echt rolt.

het kan zijn dat ik het mis heb want ik heb dit ook maar bepaald aan de hand van deze 4 foto's en ben nog nooit daar in engeland geweest dus correct me if i am wrong

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Ach ja, alles voor de show he?
      Die mensen krijgen een bepaald budget om het leuk aan te kleden, in sommige musea zie je dan een ontzettend mooi decor tot in het detail nagebouwd en hier besteden ze wat meer aan de lichttechniek.
      Het is gewoon een andere manier om je geld te besteden he
      We're ready to party, are you?

Comment

• Scan head
        • Feb 2004
        • 143

Het is idd indiana Jones.

Maar het is ook niet in levende lijve hé Ze proberen het en het lukt niet altijd even goed.

Dat van de spiegelbol geef ik upgrading... Wel gelijk Maar

Ging per 2 beelden. Soms hing er niet altijd truss maar er hingen vele scanners op alle beelden gericht.

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Nou ik zie daar toch echt maar 2 scans hangen, voor de rest.
          2 profieltjes, 3 PC's, 4 bouwlampies, en nog iets wat achteraan hangt, te donker om te zien.
          Wie kan zien wat er nog meer hangt?
          O ja, zo te zien ook een shitload aan camera's, mag ook wel je wilt niet weten wat een zo'n beeldje kost en wat iemand met een aansteker of alleen al een stel scherpe nagels ermee kan
          We're ready to party, are you?

Comment

• Scan head
            • Feb 2004
            • 143

Volgens mij waren er ook nog 400 spotjes....

helemaal onderaan de foto en dan 3/4de van de foto... Zie je een paar van die spotjes hangen... nou, en dan x 40 ofzo

oja, over de cameras... je kon je eigen flits wel van je camera afhalen want de andere cameras gaven wel zoveel licht dat als je een beetje geluk hebt ook al een verlicht plaatje hebt..

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Ik denk dat de aanwezige lezers toch ook weten dat je vaak meer indruk maakt met heeeel veel glimmende parren aan mooie trussen dan met een paar slim gebruikte colourchangers? Het ziet er nou eenmaal opwindend uit! Een stukje van die opwinding hebben ze denk ik over willen brengen op het publiek.
              Mijn vemoeden is dat meetelt dat er in zo een wassenbeeldenmuseum een sfeertje hoort van "dichtbij bij bijna échte celebrities komen"

En een deeltje van dat sfeertje creeër je denk ik ook door de omgeving aan te passen. Ik zou geluidn van klikkende camera's en geschreeuw van reporters zachtjes op de achtergrond draaien. En dan zeker de beelden duidelijk "in the spotlights" tonen zoals hier gebeurd.

Onwillekeurig maakt dat de bezoekers het als écht een kijkje "in de spotlight" zullen ervaren als er ook werkelijk knipperende bewegende spots hangen... Ander voorbeeld. Als je in een rij moet wachten om een schilderij te mogen bekijken zullen de mensen dat schilderij ook altijd als iets bijzonders ervaren. Zelfs al staat er verderop in de expositie iets beters van de zelfde schilder waar iedereen voorbij loopt.

Snappen jullie wat ik bedoel??? [8)]

Een goede MC kan met zijn aankondigingen het publiek zo bespelen dat de DJ/band vrijwel niet meer fout kan. Het zit allemaal in de totale ervaring van het uitgaan. (dit is mijn stokpaardje dat merken jullie wel )
              lekker belangrijk!

Comment

• LJ Floris
                • May 2004
                • 9

werd er ook rook gebruikt want ik zie een af 1 fan hangen op foto 3

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Mwa zoals je het hier gefotografeerd hebt vind ik het niet eens echt zo mooi ofzo... en idd, scans zijn misschien wat overdreven, maar wel show-like. Je had wat meer overzicht fotootje moeten hebben waar alles op staat, zo'n paar trussjes fotograferen zegt eigenlijk niet zoveel.
                  Was 't wel het geld waard? Die in Londen zou beter moeten zijn dan Amsterdam toch?

Comment

• Scan head
                    • Feb 2004
                    • 143

@ LJ floris.

Nee, er werdt geen rook gebruikt Maar die Fan Werdt gebruikt om de kleren van beyonce omhoog te laten waaien [][:I]

Zoals ik al zei: Volle 512 Mb kaart.. En als ik die fotos ergens anders vanaf nam dan zat ik op schoot bij Beyonce of madonna [)]

Daar kan ik geen mening over geven want ik ben nog niet in amsterdam geweest. Wel vond ik het een mooi museum... Of kwam dat omdat je verblind werdt door 2 Blinders

Comment

Working...