Theater productie in sporthal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harmen
    • Sep 2003
    • 379

Theater productie in sporthal

Begin april verzorgde ik en een collega het licht bij een theaterproductie in een sporthal,
    dit was redelijk bijzonder omdat de hele sporthal (40 bij 25 meter) gebruikt werd als podium en het publiek op de tribunes zat.
    De apparatuur was gedeeltelijk van de school(opdrachtgever) en ook een groot gedeelte was gehuurd bij j&h met dank aan mark vermeulen.

Frontlicht :

8x 2000 watt pc
    3x 500 watt bouwlampen
    2x cct starlettes 1000 watt
    2x 500 watt freshnells
    5x ctt peddles 650 watt

tegenlicht:

4 ypocs aan 3x3 meter prolyte square.

Overig:
    Derby 300 watt
    Datamoon 250 watt
    Stroboscoop 1500 watt
    Jem zr-33 Hi-mass
    f-80 no name
    Volgspot 1000 watt

Dimmers & sturing :

3x 4ch dimpacks 1150 watt p/ch
    1x 12 ch dimpack 2000 watt p/ch

SGM studio 24 scancontrol
    + bekabeling & statieven.

• djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

Het is idd apart! En doordat je een grote zaal hebt lijkt het net alsof er te weinig licht hangt... Maar vind wel dat je het mooi gedaan hebt!
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Stefan17
      • Dec 2003
      • 66

Ziet er leuk uit!
      Zo'n vloer blijft natuurlijk altijd doodzonde voor een "theater-productie".
      Stefan.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Leuk gedaan, maar mis "eenheid" in het plaatje... Truss is te smal voor speeloppervlak. Er is duidelijk teveel tijd gestoken in het spelen/programmeren van het bewegend licht, ipv het degelijk uitlichten van de ruimte. Achterdoekje over basketbalnet e.d. was ook geen overbodige luxe...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

Was de decorbouwer ziek? ziet er niet uit man, op zijn minst een paar doekjes tegen de achter- en zijkant...

Maargoed, daar kan jij ook niks aan doen neem ik aan. Licht kan ik door het ontbreken van een decor eigenlijk ook niks ove zeggen...
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• movinghead
            • Aug 2001
            • 559

Ziet er leuk uit.
            Ook een beter "totaal" dan het gymfeestje in het andere topic
            Op de achtermuur zie ik grote kringen van licht. Ik vraag me dan ook af hoe je al die spots gebruikt heb. Hangen ze op ooghoogte strak naar voren gericht? Want de schaduw van je heads zit bijna op de zelfde hoogte als de heads zelf
            Wat was jou functie hier precies?
            [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• LJ Bert
              • Apr 2003
              • 270

Miss eerst wat meer aandacht besteden aan basislicht. het totaaltje zieter nog al donker uit. de movingheads oke ziet er tof uit bij de 6de foto maar dat is meer een effect.
              hehe wat een gedoe

Comment

• Harmen
                • Sep 2003
                • 379

fotos zijn soms btjuh donker jah...

frontlicht werd voor groot gedeelte waargenomen door een 8tal 2kwers...
                op zon hoogte van ongeveer 3 meter...

truss was idd te smal arvid, ik wou er ook 2 van 9 meter hebben of een 18 meter lang deel maar budget was hier niet toereikend toe (was nogal niet zoveel namelijk)

en theaterdoek had in dit geval ook een aardige postenkost geweest en organisatie wou het lekker abstract houden dus compleet zonder decor doen...
                niet mijn keuze/verantwoordelijkheid, als t aan mij lag had ik de hele achter/zij wand bekleed met theaterdoek maar dat kost aardig wat (25m x 40m x een meter of 9 denk)

mijn rol was trouwens einverantwoordelijke ld/lj

Comment

• kwaak
                  • Jun 2003
                  • 177

ligt het nou aan mij of lijkt het net of de truss op de laatste foto een kleinen knik maakt?
                  ziet er allemaal wel leuk uit, maar had je de meneer op de laatste foto niet wat meer licht kunnen geven bij het uitdelen van bloemen?
                  greetz,

LJ Kwaak (Jeroen)

Comment

• Harmen
                    • Sep 2003
                    • 379

fotos zijn niet allemaal even recht genomen :-)

maare jah die laatste foto is een btjuh jmmr, dat ging toen ook niet helemaal goed..
                    lijkt of er te weinig frontlicht is maar dat was volgens mij ook net een overschakeling tussen 2 cues en foto's zijn momentopnamen hey...

Comment

• frankpol
                      • Nov 2003
                      • 38

Leuk totaal plaatje, maar mis op sommige foto's een groot gedeelte aan frontlight (foto 1,2,4 en 7).. Meneer de bloemenuitdeler had idd ook wel wat meer uitgelicht mogen worden, en wat is het doel van dat drumstel op foto 7?

Comment

• Harmen
                        • Sep 2003
                        • 379

achtergrondmuziek...

frontlicht weet ik dat het op sommige fotos niet helemaal goed te zien is en soms was het ook wat donker...
                        lumen waren daarentegen wel voldoende beschikbaar maar soms moest t donker zijn, soms net een overgang en sommige stukjes waren idd onderbelicht...

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Ik denk dat het voornamelijk niet goed gesteld is... Op foto 2 zie ik heel duidelijk dat er aan de zijkanten geen fronlicht is. Vreemde kleur zit er trouwens ook in, beetje blauwig (lijkt wel 201 achtig)... Of is dit de camera ?

Ps foto6; solo bundels hoger...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Harmen
                            • Sep 2003
                            • 379

2kwers zijn gesteld door collega en idd niet helemaal strak...
                            er was 201 aanwezig echter niet in de 2kwers, dit zat in de wat kleinere theaterspotjes...

zijlicht was alleen in speciaaltjes beschikbaar, ook omdat je anders heel veel kabels gaat gebruiken.

frontlicht is iets wat idd volgende x wat beter moet...
                            ik heb mezelf te weinig met het stellen bezig gehouden en dit is ook volgens mij niet eens op alle spots gebeurt, jammer maar weer een leerpunt voor de volgende x
                            ook wel jammer dat je kleinere spotjes nauwelijks zichtbaar zijn in zon ruimte.

(ps ik heb al aan de mod gevraagd om nog een foto te plaatsen en ik zal het zo zelf ook even proberen, er waren wat problemen)

Comment

• Harmen
                              • Sep 2003
                              • 379

trouwens op foto 2 was het zijlicht uit, er stonden op elke hoek 2x2 2kwers...
                              waren hier uit omdat het licht alleen op dat rondraaiende groepje moest vallen van voren met de volgspot,
                              zoals je ziet was de iris net te klein en heb ik dit ook geprobeerd op te vullen...

een aantal foto's hiervan zijn trouwens ooknog tijdens het oefenen gemaakt dus dat maakt ook wel degelijk uit...

Comment

Working...