V&K gym/turn uitvoering Twello 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFlo
    • Jun 2003
    • 332

citaat:Geplaatst door René_Master

Ik zou zeggen tegen die orgi, dat ze het maar bekijken. Met zoiets kun je de boel toch niet fatsoenlijk uitlichten en sfeer geven en afwerken en... en.... en...
    Ja en wat moet de orgi dan? Ds btw ook nie echt reclame voorjezelf! En tja een gym club.... veel kinderen dus ook veel ouders en opa's en oma's nou ik zou hetzelfde gedaan hebbe als wat hij gedaan heeft!!!

En ik moet ook toegeve dat je toch wel wat aan de afwerking had moge doen! watnou als haspel naar benede gevalle was op foto 11?

groeten

floris

Comment

• frankpol
      • Nov 2003
      • 38

Afwerking daar bij de sturing was idd niet echt super..

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

mja,beetje gelijk in floris. Het licht eraan hoe je bedrijfje in elkaar zit, heb je een economisch goed bedrijf, kun je nog wel eens een klusje laten stikken, de orgi vind wel wat anders. Maar als je afhankelijk bent van elke klus, zal ik em denk ik ook aannemen
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• pro`d`user
          • Jun 2002
          • 534

Als er niet zo veel budget was had je minder bewegend licht en meer parren/spots moeten nemen. Je kan er echt wel wat van maken.

Wel vreemd dat de organisatie zich zo raar opstelt, klinkt een
          beetje als slap excuus dat het er niet zo geweldig uitziet.
          Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet over een voorstelling
          is gesproken.
          Barry K.
          Wij werken met EV ole ole
          In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• frankpol
            • Nov 2003
            • 38

Je kan het geloven of niet Barry, ik weet zelf nl. wel beter..

Wat betreft meer parren/spots ipv bewegend licht: Wat neem jij mee als jij een klus krijgt wat uitgelegt wordt als "disco" en vervolgens bij aankomst het een uitvoering blijkt te zijn???

Ben het wel met je eens dat het er beter uit had kunnen zien, maar verzin dat maar eens ter plekke..

Tot slotte zijn wij geen bedrijf wat vaak uitvoeringen aanneemt.. (dit mag trouwens niet de kwaliteit van de show beïnvloeden), maar zowel het publiek als de orgi waren zeer tevreden en daar gaat het ten slotte om..

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

citaat:Geplaatst door frankpol

Je kan het geloven of niet Barry, ik weet zelf nl. wel beter..
              Er zijn hier meer mensen met twijfels. Eem goed en doortastend voorgesprek kan namelijk een hoop verassingen voorkomen.

Indien de organisatie niet heeft laten weten wat precies de bedoeling was heb je waarschijnlijk niet heel erg doorgevraagd naar het gebeuren op die dag.

citaat:
              Ben het wel met je eens dat het er beter uit had kunnen zien, maar verzin dat maar eens ter plekke..
              Met een beetje creativiteit kom je een heel eind. In een gymzaal zijn er een hoop attributen beschikbaar die je kan gebruiken om het licht hoger te krijgen dan de trus waar nu alles op staat.

citaat:
              Tot slotte zijn wij geen bedrijf wat vaak uitvoeringen aanneemt.. (dit mag trouwens niet de kwaliteit van de show beïnvloeden), maar zowel het publiek als de orgi waren zeer tevreden en daar gaat het ten slotte om..
              Dat het publiek tevreden is zegt mij persoonlijk helemaal niets. Het publiek is nl. blij dat ze hun kids hun performance hebben zien doen. Als er alleen TL-licht aan was geweest waren ze net zo blij geweest. Alhoewel, na je showfoto's nogmaals gezien te hebben, misschien waren ze dan wel blijer geweest. [8D] Zegt dus niets over jouw licht/geluid-prestatie.
              En eigenlijk geldt voor de organisatie hetzelfde. Die hebben niet of nauwelijks ervaring in deze branch en vinden ieder lampje al te mooi en te leuk. Hier op het forum krijg je van mensen die er (veel) meer kijk op hebben eigenlijk alleen maar kritiek. Wellicht moet je je hier iets meer van aantrekken, misschien leer je er dan nog iets van.

Als je jezelf op je borst blijft slaan dat je een doede show hebt gedraaid omdat er zoveel mensen enthousiast waren, dan zal je nooit verder komen dan dit soort prutswerk en is het denk ik verstandig dat je een ander vak gaat zoeken. Er zal ongetwijfeld iets zijn waar je beter in bent.

Comment

• frankpol
                • Nov 2003
                • 38

Er zijn hier meer mensen met twijfels. Eem goed en doortastend voorgesprek kan namelijk een hoop verassingen voorkomen.

Indien de organisatie niet heeft laten weten wat precies de bedoeling was heb je waarschijnlijk niet heel erg doorgevraagd naar het gebeuren op die dag.

Als wij in het voorgesprek te horen krijgen dat we een 'discoshowtje' moeten bouwen voor zoveel man, het in een sporthal is en er genoeg aan geluidsvermogen moest staan.. Moet ik dan gaan vragen of er misschien ook nog een turn-uitvoering is?? Lijkt me niet toch.. Als ik een opdracht krijg wat uitgelegt wordt als theater, kom ik toch ook niet aanzetten met apparatuur voor een hardcore-feest ofzo??

In een gymzaal zijn er een hoop attributen beschikbaar die je kan gebruiken om het licht hoger te krijgen dan de trus waar nu alles op staat.

Lees mijn vorige berichten nog eens na, en je komt tot de conclusie dat we juist NIET de lucht in mochten.. Of dit nu met truss gebeurt was of met de beschikbare 'atributen', het mocht niet..

Dat het publiek tevreden is zegt mij persoonlijk helemaal niets. Het publiek is nl. blij dat ze hun kids hun performance hebben zien doen. Als er alleen TL-licht aan was geweest waren ze net zo blij geweest. Alhoewel, na je showfoto's nogmaals gezien te hebben, misschien waren ze dan wel blijer geweest. Zegt dus niets over jouw licht/geluid-prestatie.
                En eigenlijk geldt voor de organisatie hetzelfde. Die hebben niet of nauwelijks ervaring in deze branch en vinden ieder lampje al te mooi en te leuk.

Als jou de mening van het publiek/orgi al niks zegt, vraag ik me af of jij nog wel door moet gaan met dit werk.. Je maakt de show JUIST voor het publiek/orgi, als zij het niet mooi vinden dan hou jij er weinig klanten aan over.. Ik heb gewerkt zoals de klant dit wou, en met het resultaat waren vele mensen uit het publiek en de orgi blij!

P.s. in een zaal met ruim 800 mensen zitten vast een aantal mensen welke verstand van dit soort dingen hebben.. En als er op het eind een aantal van dit soort mensen na mij toe komen en zeggen dat het er allemaal netjes en perfect uit ziet, ben ik tevreden!

Als je jezelf op je borst blijft slaan dat je een doede show hebt gedraaid omdat er zoveel mensen enthousiast waren, dan zal je nooit verder komen dan dit soort prutswerk en is het denk ik verstandig dat je een ander vak gaat zoeken. Er zal ongetwijfeld iets zijn waar je beter in bent.

Tuurlijk, met dit showtje was ik persoonlijk ook niet tevreden.. Ik had het liever ook anders gedaan! Maar dit mag mij er niet van weerhouden dat ik blij ben dat het publiek er tevreden mee was..

Trouwens voor ik zou stoppen met dit vak, moet er nog heeel veel gebeuren..

Comment

• LJ Bert
                  • Apr 2003
                  • 270

Dat het publiek tevreden is en de organistatie mag voor jou geen aanmoediging zijn. zoals delighted al zei er is nog veel werk aan de winkel. Maarhet feit dat jeniet mocht heisen dat had je op voorhand moeten vragen ook al ging het dan maar over een disco showtje. dan was je al meer te weten gekomen. en de afwerking op zich is ook maar zeer zwak vooral dan de regie dit kan veeeeel beter. hopelijk zet dit je aan om volgende keer een beter prestatie neer tezetten. van kritiek leer je dus zet deze niet zomaar langs je neer. doe er wat mee
                  hehe wat een gedoe

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

citaat:Geplaatst door frankpol

Trouwens voor ik zou stoppen met dit vak, moet er nog heeel veel gebeuren...
                    Het publiek moet agressief worden bedoel je ??...Ga zo door, en het zal geschieden...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DjFlo
                      • Jun 2003
                      • 332

Mense mense,

Oke het ziet er niet echt mooi uit maar zoals hij zelf al zegt heeft hij zijn best gedaan om het er toch nog een beetje te laten uitzien! Enige begrip hiervoor.
                      Ik denk/hoop dat iedereen wel eens een keer voor een onverwachte situatie is komen te staan en dat je dat doormiddel van creativiteit moet kunnen oplossen.

En als het publiek en de organisatie er tevreden over zijn kan ik me best voorstellen dat hij vind dat het toch best goed gelukt is als je met het matteriaal voor een disco toch een redelijke uitvoering kan belichten.
                      En dat gelul over die tl balken.. hoe verzin je het[xx(]

Ik neem het niet voor Frankpol op maar ik vind toch best dat er 1 positieve reactie er best op mag staan...

Nu zie je ook eens hoe het niet moet en als je een keer zoiets tegen komt er toch nog van kan leren!!!

Ik heb me verhaal ook weer gedaan

groeten

floris

Comment

• delighted
                        • Jul 2003
                        • 420

citaat:
                        Als wij in het voorgesprek te horen krijgen dat we een 'discoshowtje' moeten bouwen voor zoveel man, het in een sporthal is en er genoeg aan geluidsvermogen moest staan.. Moet ik dan gaan vragen of er misschien ook nog een turn-uitvoering is?? Lijkt me niet toch.. Als ik een opdracht krijg wat uitgelegt wordt als theater, kom ik toch ook niet aanzetten met apparatuur voor een hardcore-feest ofzo??
                        Als een klant naar mij toe zou komen met het verzoek een disocshow te organiseren komen spontaan de volgende vragen in me op:
                        - Wat is de reden vam het feest?
                        - Wat is het thema?
                        - Wat is de zaalindeling?
                        - Worden er nog acts oid verwacht tijdens de avond?
                        - etc...

Wellicht dat je met deze vragen iets meer los had gekregen.

Door een uitleg te geven van wat je allemaal ongeveer wilt gaan doen zou je er ook achter moeten kunnen komen dat er niks de lucht in mag. Ik vraag me trouwens af hoe je dat had opgelost indien het gewoon de vooraf besproken discoshow was geweest. Dan blijft er namelijk ook erg weinig van je show over.

Wat was de reden voor het verbod om de lucht in te gaan? Kan me bijna niet voorstellen dat de opdrachtgever niet te overtuigen was om het wel toe te laten, want m.i. zijn er geen juridische/wettelijke redenen om het hijsen te verbieden.

citaat:
                        Als jou de mening van het publiek/orgi al niks zegt, vraag ik me af of jij nog wel door moet gaan met dit werk.. Je maakt de show JUIST voor het publiek/orgi, als zij het niet mooi vinden dan hou jij er weinig klanten aan over.. Ik heb gewerkt zoals de klant dit wou, en met het resultaat waren vele mensen uit het publiek en de orgi blij!

P.s. in een zaal met ruim 800 mensen zitten vast een aantal mensen welke verstand van dit soort dingen hebben.. En als er op het eind een aantal van dit soort mensen na mij toe komen en zeggen dat het er allemaal netjes en perfect uit ziet, ben ik tevreden!
                        Als ik in de loop van de tijd alleen af was gegaan op de reacties die ik heb gekregen van publiek en organisatie, dan was ik niet gekomen op het punt waar ik nu ben.

Door iedere show super kritisch op mezelf te zijn probeer ik iedere keer weer te verbeteren, en met succes. Er is geen show van mezelf waar ik 100% tevreden over ben geweest. Overal valt wel weer iets te verbeteren. Voor mij is zoiets nooit af, al komen er 1000 mensen uit het publiek me vertellen dat het er geweldig uitziet.

Als er mensen vertellen dat er dingen niet goed waren, of niet mooi sta ik daar uiteraard wel altijd voor open. Al leer je in de loop van de tijd wel dat iedereen een eigen mening heeft en je daardoor lang niet iedereen tevreden kan maken.

Tuurlijk zullen er mensen in het publiek hebben gezeten die er iets meer vanaf weten dan de gemiddelde huismoeder, maar of dat de echte kenners zijn. Ik durf het te betwijfelen. Maar zelfs dan wil dit niet zeggen dat je een goede/perfecte show hebt gedraaid.

citaat:
                        van kritiek leer je dus zet deze niet zomaar langs je neer. doe er wat mee
                        Wellicht heb je het gevoel dat je hier compleet afgezeken wordt. Denk echter dat je van de meeste reacties wel wat kunt leren. Je zult hier wel open voor moeten staan. Er zijn hier velen op dit forum met heel wat showtjes meer ervaring. Doe daar je voordeel mee.

[quote]citaat:
                        Ik denk/hoop dat iedereen wel eens een keer voor een onverwachte situatie is komen te staan en dat je dat doormiddel van creativiteit moet kunnen oplossen.

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

citaat:Geplaatst door delighted

@AJB: zullen we een keer samen gaan.... )
                          Sounds like a good plan to me...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...