V&K gym/turn uitvoering Twello 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frankpol
    • Nov 2003
    • 38

V&K gym/turn uitvoering Twello 2004

Vorige week een klusje gehad in een sporthal. De gym/turn uitvoering moest een disco-tintje krijgen, om het geheel compleet te maken.. De foto's zijn helaas niet helemaal scherp.

Geluid:
    4 Behringer EUROLIVE B1520 Top
    2 Behringer EUROLIVE B1800X Sub
    2 Proël TFLV218SP4 Sub
    1 DJ-set
    2 Behringer B300 Monitorspeakers

Licht:
    6 FutureLight SC-380
    1 FutureLight MH-860
    4 T-barre PAR 64
    1 Laser (merk en type niet zo bij de hand..)
    1 1500 W strobo
    1 Laptop met Sunlite 2002 / 2004
    Een zooi truss

• movinghead
    • Aug 2001
    • 559

Euh.... ik snap wel dat je teksten wil projecteren met je laser.... maar dan staat hij de rest van de avond wel aan de verkeerde kant als je het mij vraagt...

Verder vin ik dat je niet echt een totaaltje hebt volgens mij.
    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

En waarom al die trus op de grond? Om de 6 MH's 30 cm hoger te zetten?

Sowieso zou ik er bij zo weinig licht in zo'n ruimte nooit voor spots op de vloer kiezen. Het effect is echt veel te klein.

Als ik deze hoeveelheid licht ter beschikking zou hebben had ik de klus nooit aangenomen. Ziet er redelijk grauw en grijs uit.

Comment

• Harmen
        • Sep 2003
        • 379

had je die parren als frontlicht of ben je vergeten dat erbij te zetten?

ik heb laatst ook een theater productie dan i een gymzaal gedaan van 25 bij 40 meter...

ik had 8x 2kw aan frontlicht,
        4 250 watt msd headjes,
        9 meter truss gehesen,
        en wat kleine effectjes (strobe en nog wat theaterspots)

maar met een heel mooi resultaat!
        en ik denkook dat het er aan licht dat je die truss gewoon hebt neergelegd en niet hebt gehesen/gevlogen...
        nu ziet het er heel magertjes uit,
        dus btjuh jammer.

opzich wel origineel bedacht alleen jammer dat het niet compleet werkte...

was de organisatie wel tevreden met t resultaat? (daar gaat t tenslotte om )

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Lelijk, sfeerloos, creatiefloos. Slordig afgewerkt...

Maar blijf vooral proberen...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door frankpol

De foto's zijn helaas niet helemaal scherp
            Ja en het licht ook niet [xx(]
            blijven oefenen
            ssissie[8D]
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ljlarzzzie
              • Aug 2003
              • 92

ik vind het nogal een dooie boel... truss op de grond met scannetjes erop kan leuk zijn alleen hier heeft het weinig effect gehad zo op de foto´s te zien... af en toe je front vergeten?! Met deze app. had je het veeel beter kunnen doen!! Volgende keer beter zal ik maar zegge....

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Tja ik zie ook eigenlijk een hele hoop niet, en dan vooral een fatsoenlijk frontlicht. Dat ze er een show van willen maken is prima, maar dan moet je ook degene zijn die verteld dat je altijd frontlicht moet hebben, en dan misschien wat meer apparatuur om het showtje compleet te maken. Iets als dit met deze apparatuur had ik echt niet aangenomen, dat is gewoon niet te doen (tenminste niet met het resultaat dat jij / de organisatie voor ogen had).
                Misschien komen de foto's verkeerd over en viel het alles mee, volgende keer gewoon iets beter over nadenken denk ik!

Comment

• cornedure
                  • Jul 2002
                  • 230

Jullie hadden beter eerst prospectie gedaan bij een andere turnshow.

Enkele basisregels die mij het strot zijn ingestampt:

1. zorg voor voldoende algemeen licht. Reken voor de turnvloer alleen al zo'n 24 kW. En licht ook alles uit (tumbling, podia, toestellen, ...). De meeste mensen die naar een turnshow komen kijken willen vooral hun kroost zien.
                  2. verblind nooit de turners! Dus die strobo mag daar eigenlijk niet staan. Die laser trouwens ook niet.
                  3. Effecten dienen als ondersteuning van de act, en zijn niet het doel op zich.

Comment

• movinghead
                    • Aug 2001
                    • 559

citaat:Geplaatst door Harmen

had je die parren als frontlicht of ben je vergeten dat erbij te zetten?

ik heb laatst ook een theater productie dan i een gymzaal gedaan van 25 bij 40 meter...

ik had 8x 2kw aan frontlicht,
                    4 250 watt msd headjes,
                    9 meter truss gehesen,
                    en wat kleine effectjes (strobe en nog wat theaterspots)

maar met een heel mooi resultaat!
                    en ik denkook dat het er aan licht dat je die truss gewoon hebt neergelegd en niet hebt gehesen/gevlogen...
                    nu ziet het er heel magertjes uit,
                    dus btjuh jammer.

opzich wel origineel bedacht alleen jammer dat het niet compleet werkte...
                    Nou laat eens zien die foto's... misschien kan hij er wat van opsteken.
                    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Davy Gabriels
                      • Aug 2002
                      • 819

citaat:Als ik deze hoeveelheid licht ter beschikking zou hebben had ik de klus nooit aangenomen. Ziet er redelijk grauw en grijs uit
                      Heb laatst ook een turnshowtje gedaan.Budget zal ongeveer gelijk zijn denk ik.Maar voor zo'n dingen gebruik ik gewoon een stuk of 6 2kw'ers, aangevuld met ongeveer 24xpar64.Alles opgehangen aan getakelde truss van 12m. Gewoon simpel,zorgen voor genoeg basislicht, geen poespas met bv MH's, strobo's, effecten... maakt het geheel alleen maar duurder, ik steek liever eerst budget in basislicht en als nog iets overschiet pas beginnen te denken aan intelli...

Comment

• Fritz
                        • Oct 2001
                        • 621

citaat:Geplaatst door AJB

Lelijk, sfeerloos, creatiefloos. Slordig afgewerkt...

Maar blijf vooral proberen...
                        Ik zit dit topic ff door te lezen en ik geloof dat jij gewonnen hebt als het gaat om nietszeggende, niet onderbouwde en tevens onvriendelijke posts.

Deze user 'Frankpol', heeft hier op dit forum welgeteld 2 berichten, waarvan dit er één is. Ik begin nu langzaamaan te beseffen waarom er zoveel users zijn die na enkele berichten geplaatst te hebben, meteen weer weg zijn hier [V]
                        Kritiek mag uiteraard, daar vraag je om als je hier foto's plaatst, maar of het nu op deze manier moet...

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Geloof me Fritz...
                          Dit was nog het meest positieve dat ie kon tiepen!

kritiek is soms keihard en zeker niet leuk om te lezen.
                          Bedenk wel: zachte heelmeesters maken stinkende wonden!

We gaan weer verder on-topic.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• frankpol
                            • Nov 2003
                            • 38

Zo te zien genoeg commentaar om eventjes op te reageren..

Eerst even een kleine uitleg van de opdracht:
                            - Het geheel was als "sponsoring" bedoeld vanwaar het budget vrij laag was..
                            - Van de orgi mocht er niet gehesen of getakeld worden achter of aan de zijkant van de vloer.. (waarom? geen id, en ze wouden er niet op in gaan)
                            - De opdracht is verkeerd uitgelegt, en kwamen dus voor een kleine verassing te staan. De opdracht tijdens een voorgesprek werd namelijk omschreven als "disco-avond"..

Nadat we een gesprek hebben gehad met de orgi (vlak voor het opbouwen), hebben we ze zover gekregen dat we wel op de grond mochten werken en de PAR-spots (frontlight idd) mochten verdelen over de voorste lijn..

Nou opbouwen dan maar (het beste ervan proberen te maken, met al deze wensen)..

Scans verdeeld over de achterlijn, mastjes met PAR-spots verdeeld over de voorste lijn, en het resultaat maar bekijken.. Al met al (ondanks de vele wensen) was het toch nog een aardig showtje geworden! Misschien wel niet helemaal zoals vooraf bedacht was, maar het publiek/orgi was er zeer tevreden mee..

De laser en strobo zijn ook naar de wensen van de klant geplaatst, en op momenten gebruikt wanneer zij dit aangaven.

Misschien dat dit verhaal een hoop duidelijk heeft gemaakt over de situatie waarin wij verkeerden toen wij daar aankwamen met een wagen vol apparatuur voor een "discoshow"..

Reageren maar weer ...

Comment

• rene.derksen
                              • Feb 2004
                              • 649

Ik zou zeggen tegen die orgi, dat ze het maar bekijken. Met zoiets kun je de boel toch niet fatsoenlijk uitlichten en sfeer geven en afwerken en... en.... en...
                              Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...