Pleasuredome 2004- Heineken Music Hall (Amsterdam)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markdev
    • Apr 2004
    • 11

Pleasuredome 2004- Heineken Music Hall (Amsterdam)

Gister ben ik naar Pleasuredome geweest in de Heineken Music Hall te Amsterdam. Voor zover ik kon zien hing er het volgende aan licht:
    Aangezien ik niet helemaal thuis ben in lichtsturing heb ik geen idee waarmee het aangestuurd werd, iemand anders misschien wel?

Heb de verkeerde beschrijvingen aangepast!

Boven de zaal:
    * 8 Martin Mac 500 aan Cirkeltruss (ong. 5m doorsnede)
    * 12 Martin Mac 500 aan Cirkeltruss (ong. 12 m doorsnede)
    * 8 Martin Mac 600
    * 34 6bars 1000W
    * 16 Par 1000W
    * 8 Spiegelbollen (ong. 1m doorsnede)
    * 6 2KW'ers (gericht op het podium)
    * 7 Profielspots (gericht op het podium)
    * Meters prikkabel
    * 2 Volgspots (voor de podiumacts)

Op het podium:

* 4 Martin Mac 600
    * 1 Martin Mac 500

Achter het podium:
    * 6 Citycollers

Boven het podium:
    * 6 Martin Mac 500
    * 6 Martin Mac 600
    * 5 Martin Atomic 3000

En nog:
    * 1 Argonlaser achter in de zaal
    * 1 Kryptonlaser op het podium
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Ziet er leuk uit! De laser geeft een leuke toevoeging aam het geheel en voor zover te zien geen 'standjes oorlog'. []

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Ze adverteerden hiermee als een beetje 'n chique houseparty... da's redelijk gelukt zo te zien. Ik mag hopen dat jij onder mac 250 de nieuwe modellen verstaat want als ik die foto's zo zie... had toch eerder een modelletje hoger gegokt. Was het uiteindelijk nog druk trouwen? Aangezien ze het wegens tegenvallende kaartverkoop ineens verhuisden van 't Gelredome naar de HMH

Comment

• JJoosten
        • May 2004
        • 8

Boven de zaal:
        * 8 Martin Mac 250 aan Cirkeltruss (ong. 5m doorsnede)
        * 12 Martin Mac 250 aan Cirkeltruss (ong. 12 m doorsnede)

Hee Ice je hebt gelijk hoor dit waren namelijk geen mac 250. Alles wat er hing waren mac 600 en Mac 500 ook in de twee middencirkels.
        * Die parren voor het doek waren geen 1000 watt maar gewone par 56
        *Achter het podium stonden ook nog 6 citycollers
        Licht werd gestuurd door Hog 2 en Pearl 2004

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Nu wordt ik nieuwsgierig wat jij daar hebt gedaan

O ja, welkom op het forum.

Comment

• markdev
            • Apr 2004
            • 11

citaat:Geplaatst door JJoosten

Met die parren bedoelde ik niet de parren boven het doek, op de punten waar de kruizen van trussen bijelkaar kwamen hingen ook nog 4 parren, heb alleen niet gezien dat deze gebruikt werden, heb ze ook niet gemist

Comment

• JJoosten
              • May 2004
              • 8

Sorry Markdev dacht dat je die voor de doeken bedoelde

Ik heb daar de lichtshow mee opgebouwd en gebroken voor Rentall.
              Dus als het goed is weet ik ook wat ik eruit gehaald heb of niet dan

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Boven de zaal:
                * 8 Martin Mac 250 aan Cirkeltruss (ong. 5m doorsnede)
                * 12 Martin Mac 250 aan Cirkeltruss (ong. 12 m doorsnede)

Hee Ice je hebt gelijk hoor dit waren namelijk geen mac 250. Alles wat er hing waren mac 600 en Mac 500 ook in de twee middencirkels.
                *Achter het podium stonden ook nog 6 citycollers
                Licht werd gestuurd door Hog 2 en Pearl 2004
                Dat leek me al wel, zou wel een erge stoot licht wezen voor een 250 modelletje. Ziet er allemaal netjes uit, was het feest zelf ook nog wat?

Comment

• markdev
                  • Apr 2004
                  • 11

Sorry Markdev dacht dat je die voor de doeken bedoelde

Ik heb daar de lichtshow mee opgebouwd en gebroken voor Rentall.
                  Hehe, je hoeft geen sorry te zeggen hor [] Wel gaaf die show afbreken! Lijkt me gaaf om met zo'n productie mee te helpen!

citaat:Geplaatst door (iCe)

Dat leek me al wel, zou wel een erge stoot licht wezen voor een 250 modelletje. Ziet er allemaal netjes uit, was het feest zelf ook nog wat?
                  't feest zelf vond ik super! Alleen Chuckie viel me zwaar tegen, alleen maar hitjes draaien van een paar jaar geleden en op een gegeven moment, Queen - We will rock you, Survivor - Eye of the tiger en zelfs Nirvana. Toen had ik het even niet meer... beetje zonde na zo'n topopbouw van Laidback Luke, Felix Da Housecat, Benjamin Bates en Michel de Hey!

Comment

• oversound
                    • Dec 2003
                    • 218

Goededag,
                    Sorry als ik me vergis maar ik ben op 30 april naar Qontact in de heineken music hall geweest en als ik nu naar de foto´s van pleasuredome kijk en ook op de website van id-t valt em 1 ding op; er is bijna precies de zelfde opstelling gebruikt van licht en ophanging van truss( kwa plaasten en vormen) en naar mijn idee ook compleet het zelfde licht (en lasers) alleen mis ik wat strobo´s en nog wat bepaalde verlichting. Wie kan mij hier meer over vertellen en of ik het misschien mis heb. Ohja de verschillende doeken die er hangen enzo die hingen er op qontact niet maar het gaat me hier alleen over het licht en truss ophanging en plaatsing.
                    Met vriendelijke groet,
                    Emiel

Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• oversound
                      • Dec 2003
                      • 218

Ohja even vergeten. Naar de foto´s kijkend krijg ik niet echt de indruk dat net zo spetterd was. Dit vanwege niet echte volledig gebruik van de mogelijkheden aan de foto´s te zien. Maar ja ik was er niet bij bij pleasuredome dus ik kan niet oordelen.

Comment

• JJoosten
                        • May 2004
                        • 8

Hee oversound,

Er is inderdaad alleen het podium omgebouwd voor pleasuredome. Aan de zaal is verder niets veranderd. Alleen de doeken in de zaal aan de stijgerstellingen zijn veranderd. Zal wel in de zin van de bezuinigingen zijn.

Comment

• Wous
                          • Apr 2003
                          • 26

Hee oversound,

Er is inderdaad alleen het podium omgebouwd voor pleasuredome. Aan de zaal is verder niets veranderd. Alleen de doeken in de zaal aan de stijgerstellingen zijn veranderd. Zal wel in de zin van de bezuinigingen zijn.
                          Hallo ik wou ff reageren op dit onderwerp. Ik ben in vaste dienst bij Rentall en ben bij de opbouw van contact geweest en een week later bij de afbouw van pleaserdome. Voor beide feesten is het lichtontwerp in de zaal het zelfde geweest. Maar het podium had met contact een andere opstelling dan pleaserdome ( xi foto's ). Bij contact stonden op het podium 7 lange pyramide's van verschillende hoogtes met daarin een x aantal zipstrips met daarboven op 1 meter spiegelbollen. Het podium is met de ombouw naar pleaserdome verandert maar daar ben ik niet bij geweest. Ben met de afbouw van plaeserdome er wel bij geweest. Zo aan de geruchten te horen was het wel een geslaagd feestje geweest.

citaat:Ik heb daar de lichtshow mee opgebouwd en gebroken voor Rentall.
                          Mag ik aan jouw vragen wie jij dan bent kan namelijk niet aan de naam herleiden wie jij bent.

GREETZZ Ewout
                          Luchtankers i.p.v. Motortakels

Comment

• JJoosten
                            • May 2004
                            • 8

Dat mag... Ik ben Justin Joosten. Normaal ben ik niet iemand die vaak op forums zou reageren. Ik zag dit topic en wist er wat vanaf ik dacht laat ik me eens aanmelden. Maar ik ken jouw van naam ook niet, misschien als ik je zie kom je wel bekend voor???
                            Ik ben aanwezig geweest bij het ombouwen van het podium en de afbraak van Pleasuredome.
                            Groeten Justin

Comment

• oversound
                              • Dec 2003
                              • 218

citaat:Hallo ik wou ff reageren op dit onderwerp. Ik ben in vaste dienst bij Rentall en ben bij de opbouw van contact geweest en een week later bij de afbouw van pleaserdome. Voor beide feesten is het lichtontwerp in de zaal het zelfde geweest. Maar het podium had met contact een andere opstelling dan pleaserdome ( xi foto's ). Bij contact stonden op het podium 7 lange pyramide's van verschillende hoogtes met daarin een x aantal zipstrips met daarboven op 1 meter spiegelbollen. Het podium is met de ombouw naar pleaserdome verandert maar daar ben ik niet bij geweest. Ben met de afbouw van plaeserdome er wel bij geweest. Zo aan de geruchten te horen was het wel een geslaagd feestje geweest.
                              Hallo,
                              Mag ik vragen wat precies de lampen onder de piramide waren?
                              En ja even een klein vraagje met betrekking tot de kerstverlichting in het midden:> controleren jullie die bolletjes weleens er waren er namelijk een aantal stuk
                              Niet dat dit echt uitmaakte hoor maar viel wel op
                              Groeten,
                              Emiel

Comment

Working...