Nieuw dimmerrack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

Nieuw dimmerrack

Al weer bijna twee weken heb ik in een paar dagen een dimmerrack voor een lokaal Cultureel Centrum in elkaar geknutseld. Ook is de inhoud hiervan nieuw.
    Het rack zelf is ooit ergens op de kop getikt... Heeft iemand enig idee van prijs van dit soort racks? Ik weet er namelijk nog een aantal te staan, worden anders toch maar verschroot.

De foto's
    -------------------------------

De levering even controleren

Het rack..

En opeens zat het zomaar vol, alleen de racklight ontbrak nog

De achterkant, alleen ontbrak er hierachter nog rack profiel, wat er later ingezet is.

En het profiel zit er nu dus is, met hetgene wat in het profiel hangt.

Achteraanzichtje, met de DMX in en uit, de 24p hartings en de DMXafstandsbedieningontvanger (wat een woord!)

En nog een geheel overzicht.
    -------------------------------

Ik heb helaas nog geen "actie-foto's", maar die komen nog.

De 125A stroomverdeling is overigens door Showtechniek gemaakt.

Kom maar op met commentaar!

Groeten
  • Wietse
    • Sep 2003
    • 149

hmm 24 polige hartings, gebruikt iemand anders dan jou dimmrack dat ook?
    en die kasten zijn pokke duur

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

citaat:Geplaatst door Wietse

en die kasten zijn pokke duur
      24 polig harting kom je idd nergens (meer) tegen. Als je dus meer van dat soort dimmertjes wilt gaan aanbieding zou ik naar haring 16 om gaan

Verder ziet het er van buiten netjes uit. Ik hoop dat dat van binnen ook zo is

Comment

• _Joop_
        • Dec 2002
        • 137

citaat:Geplaatst door Wietse

Nee, het is voor een vaste installatie. En ik heb voor 24polig gekozen omdat de bestaande bedrading die van de trekken/trussen/lichtbruggen afkomt, ook 24 polig is. En zo hoef ik niet alles om te gaan leiden naar 16p, wat natuurlijk wel meer standaard is.

Comment

• Tiemen
          • Dec 2001
          • 944

Waarom 2 differentieels?

Ik zie patchkabeltjes met losse stopcontacten. Is de aarding dan op alle patchkabels doorverbonden?

T

Comment

• _Joop_
            • Dec 2002
            • 137

citaat:Geplaatst door Tiemen

Waarom 2 differentieels?

Is de aarding dan op alle patchkabels doorverbonden?
            2 differentieels? [?]

Jep, die zijn doorverbonden. Deze zijn overigens bedoeld voor losse vloerspotjes

Comment

• Tiemen
              • Dec 2001
              • 944

2 differentieelschakelaars (verliesstroomschakelaar) zijn die "bakjes met knopje en schakelaartje", naast die 2 keer 3 driefasige zekeringen. Is Gewoon vreemd om er 2 te zien, dus ben benieuwd naar de reden :-) En is er een 'hoofdzekering'? Lijkt alleen een last-scheider te zitten.

T

Comment

• _Joop_
                • Dec 2002
                • 137

citaat:
                2 differentieelschakelaars (verliesstroomschakelaar) zijn die "bakjes met knopje en schakelaartje", naast die 2 keer 3 driefasige zekeringen. Is Gewoon vreemd om er 2 te zien, dus ben benieuwd naar de reden :-) En is er een 'hoofdzekering'? Lijkt alleen een last-scheider te zitten.
                O, ok, aardlekschakelaar word dat hier genoemt... Uhm de rede is volgens mij dat deze 2 63a aardleks goedkoper waren dan 1 van 125a. Maar doordat ik de stroomverdeling heb laten maken, durf ik je het niet zeker te zeggen. Maar zodra Showtechniek even tijd heeft licht ie het wel even toe denk ik zo.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                  • Jun 2001
                  • 1429

Owkee even snel een reactie dan,

Er is voor 2 63A aardleks gekozen om het geheel wat stabieler te houden en.
                  1 aardlek van 125A kan natuurlijk ook, maar bij een lekstroom is het dan ook echt helemaal afgelopen.
                  De bedoeling was eigenlijk om 3 groepjes van 1x 40A aardlek icm. 2x 20A Automaat.
                  Dit was echter kwa afmeting van het geheel niet mogelijk.

citaat:2 differentieelschakelaars (verliesstroomschakelaar) zijn die "bakjes met knopje en schakelaartje", naast die 2 keer 3 driefasige zekeringen. Is Gewoon vreemd om er 2 te zien, dus ben benieuwd naar de reden :-) En is er een 'hoofdzekering'? Lijkt alleen een last-scheider te zitten.
                  Er is geen hoofdzekering aanwezig in de verdeler.
                  6 afgaande groepen 3F/N/A van 20A achter een 63A Aardlek is toegestaan en kunnen nooit meer dan totaal 60A trekken.
                  die 2 samen kunnen dus nooit meer dan 120A trekken.
                  Een WCD 125A5P waar deze kast op aangesloten word zal volgens de regels afgezekerd moeten zijn en nooit hoger dan 125A.
                  En dat is dan natuurlijk de beveiliging.

Ook is er nog een 16A automaatje met een wcd op de achterzijde aangebracht voor die ELC focus Reciever en racklight.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                    • Jun 2001
                    • 1429

Hey Joost,

Wat ik me nog af vroeg:

Worden die zijkanten van het rack nog dicht gewerkt?

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

heb je ook plaatjes van de dmx zender?? rijke cultureelcentrum hebben jullie dan.
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• _Joop_
                        • Dec 2002
                        • 137

@shure-fan: Nee, helaas heb ik daar niks van, ik zal er de volgende keer aan denken.

@Showtechniek: Jah, dat word uiteraard nog dicht gewerkt. Maar voor de montage enzo was dit natuurlijk wel een stuk makkelijker.

[edit]
                        Toch via google iets gevonden:

Comment

• AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

Ziet er allemaal netjes uit ! Mooi rack, en elc handheld is natuurlijk ideaal tijdens het stellen.
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Zijn er eigenlijk mensen die zo'n focushand meenemen naar on-tour klusjes? Ben het niet tegengekomen tot nu toe, maar opzich is het altijd handig als er niemand bij de tafel hoef te staan op een lampje aan of uit te schuiven. Misschien wat offtopic, maar dan moet deze vraag maar in een nieuwe licht-forum onderwerp geschoven worden

Comment

• Freddie
                              • Nov 2002
                              • 195

Handig is het zeker, als je dan in een liftje staat om je lampen te stellen is het helemaal een handig apperaat. Zal wel weer de nodige euro's kosten. Tegenwoordig krijg je ook niets meer gratis[]

Ook handig tijdens simpele feestjes, daar staat de bar altijd zo ver weg van je lichttafel

Voor de rest mooi kastje. Zal wel niet te tillen zijn maar dat hoeft natuurlijk ook niet op een vaste installatie.
                              Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

Working...