dragon dmx laser green

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Desda
    • Mar 2004
    • 17

dragon dmx laser green

hier een foto van een van mijn laatste aankopen, een budget 30 mW dmx laser van het merk SONO prolighting. ik ben er erg tevreden over en kan hem elke beginnende drive-in aanraden!!

• AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Waarom kun je hem aanraden ? Hoge output ? Multi-inzetbaar ? Lijkt me niet echt... Ik heb wel eens zo'n 30 mW dingetje gezien, maar meer dan een klein cafe zou ik er niet mee willen doen...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MSSS
      • Jul 2003
      • 365

En wat mag de prijs van het dingetje zijn?
      oleole ik heb EV :)

Comment

• Desda
        • Mar 2004
        • 17

ik heb hem gekocht voor 899,- ex. btw. Dat is dus een stuk goedkoper dan de spooky blue van 30 mW. Hij zal misschien wat minder duurzaam zijn, maar als je hem vervoert in een kistje en er bij gebruik voorzichtig mee bent hoeft dat geen probleem te zijn.
        Verder zijn de figuren (dmx te besturen) mooi en redelijk strak en is de laser krachtig genoeg om een klein zaaltje (zo'n 150 man) te voorzien van het discotheek-gevoel, uiteraard als het donker is en er wat rook in de strijd wordt geworpen.
        Mijn tevredenheid en dit alles lijkt me voldoende om startende drive-ins deze laser aan te bevelen en mijn post was dan ook bedoeld om deze starters te helpen met een eventuele keus.
        Dat hij het niet goed zou doen op sensation begrijp ik zelf ook wel, ik heb dan ook weinig zin om op reacties in te gaan als die van AJB.

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

waarom zou ik als startende drive in een laser willen? Begrijp me niet verkeerd ik spreek in het algemeen. De starterperiode zijn wij voorbij[^].

Als startende drive in heb je 2 mooie fourbars op een dmx balkje met statieven voor de prijs van 899ex btw laat ons zeggen 1000€ dus. Je kan zelfs nog een mooi effect erbij kopen. Daar heb je meer aan als een laser.

ik wil jouw geen kritiek toebrengen, maar ik vraag me toch af wat iedereen met lasers heeft de laatste tijd[}].

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Niek...
            • Nov 2001
            • 1094

Tel dan iets meer dan EUR 1000,- ex. BTW neer, en je hebt al heel wat meer laser. Wij huren regelmatig een Spooky 30mW, maar dat is eigenlijk écht te weinig voor het werkelijke lasergevoel. In mijn ogen is 100mW wel een minimum...
            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

citaat:Geplaatst door ronny

waarom zou ik als startende drive in een laser willen? Begrijp me niet verkeerd ik spreek in het algemeen. De starterperiode zijn wij voorbij[^].

Als startende drive in heb je 2 mooie fourbars op een dmx balkje met statieven voor de prijs van 899ex btw laat ons zeggen 1000€ dus. Je kan zelfs nog een mooi effect erbij kopen. Daar heb je meer aan als een laser.

ik wil jouw geen kritiek toebrengen, maar ik vraag me toch af wat iedereen met lasers heeft de laatste tijd[}].

mvg
              ronny

Sluit ik me volledig bij aan,is me ook niet echt duidelijk wat iedereen tegenwoordig per se een lasertje wil zetten, een laser is voor mij nog altijd iets dat overweldigend moet zijn, en boven alle licht moet uitkomen, dus minstens iets van een 3 a 5 watt.
              Wat heb je nu aan een 50 of 100 mW lasertje dat je met veel moeite ziet branden, en waarvan je misschien 5 minuutjes een "wauw" effect van hebt. Hang dan enkele moving headjes, scanners etc, daar kan je een ganse avond iets mee doen en d'r komt tenminste nog licht uit ook.
              Een laser is toch vooral iets complementair op een lichtshow, dus eerst een strakke show uittekenen, en als d'r dan nog budget is, een laser bijzetten.
              Tegenwoordig hier ook in de buurt een aantal verhuurders die klanten een spooky blue verhuren als lasersystemen voor party's met 2 a 3000 bezoekers. Weggegooid geld dus.
              Ik heb zelf nog nooit een laser geplaats op events met minder dan 20-tal moving heads, gewoon doordat het me belachelijk lijkt om een laser(tje) te gebruiken in combinatie met 2 fourbars, en that's it ?!? Of is het gemakszucht, gebrek aan creativiteit. MH's en scans krijgen we niet deftig geprogammeerd, dus hangen we maar vlug een lasertje...
              --- watt ever you want ---

Comment

• truster
                • Sep 2003
                • 13

Desda:

Zou je een beetje informatie willen geven over het gebruik van deze Laser ? Ik ben aant het twijfelen tussen deze Sono boost of een spooky bleu of http://www.mediazero-shop.de/images/...agon_laser.jpg of http://www.mediazero-shop.de/images/...serstar_80.jpg

1 hoeveel prgramma's heeft hij ?
                2 Heb je al eens een spooky bleu gezien en hoe is de vergelijkende output ?
                3 Hoe zijn de DMX kanalen verdeeld en hoeveel zijn het er ?
                Ik zou volgende week 1ne willen kopen dus diegeene die mij kan overtuigen......

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

citaat:Zou je een beetje informatie willen geven over het gebruik van deze Laser ? Ik ben aant het twijfelen tussen deze Sono boost of een spooky bleu of http://www.mediazero-shop.de/images/...agon_laser.jpg of http://www.mediazero-shop.de/images/...serstar_80.jpg
                  Mag ik als derde optie de JB-systems stealth laser toevoegen, is nog goedkoper en ik gebruik hem nu al een maand of twee en bevalt me goed. Bovenstaande posts over dat het niet overweldigend is die 30mW enz. Daar ben ik het mee eens, alleen dat neemt niet weg dat het als leuk effect tussen je Moving Heads, scans en parren kan dienen toch? Ooh ja de JB is niet DMX stuurbaar maar het controllertje doet het goed.

Ik denk dat het grote verschil hem zit in Drive-inn en Verhuur, voor Drive inn zal ik zeggen zet er een leuk lasertje bij en bij Verhuur zou ik zeggen hou het zo professioneel mogelijk dus geen 30mW laser.

Dan heb ik nog een 4e optie maar hier heb ik geen ervaring mee, De american DJ (BundK) stinger achtige laser 80mW (ook in 30mW te verkrijgen). Deze is ook DMX stuurbaar.

Ik ga binnenkort mijn tweede Stealth kopen, ik hou wel van een symmetrische lichtshow, komt er dus 1 rechts in de truss en 1 links in de truss, zo krijg je ook een breder spreidingsvlak want die is niet zo hoog bij die budget lasers.

Hier de link naar het onderwerp: JB stealth laser,

Groeten Martin
                  Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• robbert2
                    • Nov 2003
                    • 11

laat jezelf ook maar is informeren op laserverkoop.nl (laserillusion)
                    heb zelf de 150 mw versie van de door hem verkochte fx laser en die is hetzelfde als die 4de optie van je(die 80 mw)

succes met je keuze er is 29 mei ook een laser demo dag mischien kan je jezelf daar is even laten informeren en daar kan je ze vergelijken
                    !

Comment

Working...