Sleutelbosch (Un)Plugged

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Sleutelbosch (Un)Plugged

Sleutelbosch (Un)Plugged is bij ons een jaarlijks wedekerend feest op school, met optredens van leerlingen, mede leerlingen en ex-leerlingen. Hier zie je de foto's van de Plugged versie:

http://www.aloofhosting.com/soundnlight/plugged04.html (backstage fotos)

en hier de show fotos van Plugged én Unplugged: www.commanderijcollege.nl/unplugged/plugged.htm

Laat me weten wat je ervan vind, en wat er eventueel beter kan. Denk eraan, we hebben niet een al te breed budget, dit was al veel dus moving-heads e.d. komen niet te pas... vraag me ook niet teveel over het geluid...

En excuses voor eventuele wazige foto's

Materiaal:
    Licht:
    -16 Par64 Black
    -ACL Set Black
    -Aantal Theaterspots
    -2 Mushrooms
    -MA 12/2
    -2 Ananloge Dimmers
    -RDD ELC DMX dimmer
    -Jem ZR22
    -Ventilator
    -8M truss en Guil statieven

Geluid:
    -10 SM58
    -6 Zenders (sennheiser&shure)
    -drumsetje
    -5 DI's
    -2 sax/tromet mic
    -2 condensators
    -3 kleine statieven
    -8 grote statieven
    -2 JBL toppen
    -1 JBL centercluster
    -2 JBL subben
    -2 Grooth for Sound toppen
    -4 Cerwin Vega! subben
    -4 Cerwin vega! monitoren
    -1 JBL Drumfill
    -4 Bose Delay Speakers
    -5 Zaalversterkers + Delay
    -2 Monitorversterkers
    -Soundcraft LX7 zaalmix
    -Yamaha? Monitormix
    -Drive rack: EQ, CD speler, Yamaha SPX, mulit-effectenprocessor, Compressor Limiters

En nog 2 kabelkisten...
    Licht is altijd zwaar.
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

De backstage foto's werken bij mij niet...
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

Nu doen ze het wel als het goed is
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• Koemar
        • May 2003
        • 81

Hoi Rene,

Ik weet hoe lastig het is om voor een school met een klein budget, waarvan ze denken dat het erg veel is, een dergelijk klusje te doen. Nou, bij de unplugged foto's is iig genoeg vrouwelijk schoon te zien, complimenten. Voor de plugged versie zou ik die mushrooms achterwegen laten, en ze vervangen door twee 4barren extra. Kijk wel ff of dit ook kan met je dimmerrackje. Ook zou ik iets minder 'disco achtige kleuren' kiezen.

Greetzz Ronnie

(Ps WERKEN jullie allebei bij Purple, OF huren jullie wel eens ooit iets bij Purple?)
        Doe-mar een Coemar!

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Beide, er wordt wel eens gehuurd daar voor school maar we werken er ook beide dus...
          Wat betreft die mushrooms, die had ik vlug nog ff extra bijgepakt in de loods van ELC had ik dit niet gedaan had er niks anders gehangen... en 2 barren extra was waarschijnlijk ook te zwaar geworden aangezien het nu al aardig link was... (er stak weerszijde nog maar 10 cm truss uit, dus volgende keer 1m extra.)
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

Ziet er netjes uit , maar zoals gezegt gebruik wat minder disco kleuren. Verder vind ik dit voor dit soort klusjes een heel leuk setje , je hoeft toch niet altijd mh's of scans te hebben.
            Met concentioneel kan je ook hele strakke dingen doen.

M.V.G
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

De foto's van Unplugged achter de schermen hmm mm ziojn ook online:

Hier was geen monitormix aanwezig, de set was iets anders 4 fourbars, en geen mushrooms, wel 6 fresnellertjes extra en een volgspot. vrgen, opmerkingen? laat het me weten!
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• erik_gj
                • Jan 2004
                • 129

heey ziet er leuk uit! heel leuk. ik ken het gedoe met weinig butget, op school is er ook altijd maar 500 euro ofzo ( jullie hadden vast wel ietsje meer ). meestal heeft een school wel een klein setje staan ofzo. was dat in jullie geval ook zo? en werd dit bij jullie in school gehouden?

ik zie dat de drank (veilig) in de meterkast is geplaatst[]. wat die disco kleuren betreft: niet echt storent.

wel had ik iets aan die donkere achterwand gedaan. wit doek met colourchangers,floods erop ofzo.

greetz erik
                zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

School heeft zelf wat fresnellertjes een mooie (volg)spot en 2 (analoge) dimmers met een heel oud veroest tafeltje (12 kanaals zo groot als een echelon). De lichtset ben ik op het moment aan het opknappen, veel oude kabels weghalen, lichtkast opruimen persglas lampen weg, filters knippen en 3 kapotte kanalen laten repareren. De geluidsset van school is wel prima, de JBL's en bosejes zijn van school dus... Verder heeft ELC (kennen de meeste wel) geloof ik een mooi contract gesloten met school, of eigenlijk andersom. Zodat school 5 á 6 keer per jaar voor een vriendelijk prijsje daar kan huren... En tjah wij kunnen het doen met een leuk resentje maar dat doet er niet toe...
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• kelsson
                    • Sep 2003
                    • 40

Hoi Rene, ziet er best leuk uit, zeker voor een school. Alleen zou ik volgende keer wat minder kleuren gebruiken. Op zich hangt er genoeg, en als je het dan bij 4 kleuren houdt heb je per kleur 2 kringen. Kun je net iets strakkere plaatjes mee maken...
                    Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Vind inderdaad het kleurgebruik niet echt denderend, en neem ook aan dat het niet allemaal de hele avond zo aanstond als op die foto's?
                      Volgende keer proberen met het richten wat mooiere plaatjes te maken dan rechtoe-rechtaan zoals het nu staat, dat scheelt al een hele hoop. En dan van elke kleur 4 filters pakken ipv 2; dan krijg je echt sjiekere plaatjes. Okay je hebt wat minder variatie in je kleuren, maar dat geeft echt maar weinig zul je vanzelf zien. "Kloppende" kleurencombi's zijn dan gewoon erg mooi!

Comment

• rene.derksen
                        • Feb 2004
                        • 649

Nou die 8 kleuren zijn bewust met 2en omdat ik het zo wou schakelen, het is dus zo geschakeld dat ze van buitenuit weerszijde naar binnen vallen. Het stond trouwens niet de hele avond zo aan dit was alleen voor de fotos. En denk er wel aan dat dit als tegenlicht werdt gebruikt dus niet om er een disco party van te maken.. Maar ik vondt het zelf een heel goed gelukte avond, evenals Unplugged...
                        Licht is altijd zwaar.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Richten van je PARren heeft echt niets met een disco feestje te maken hoor, of ik moet je verkeerd begrijpen??? Tegenlicht gebruik je om functioneel plaatjes te maken, aangezien je frontlicht nauwelijks ziet (qua effect dan natuurlijk!), en daarom is het altijd gaaf om er leuke plaatjes van te maken qua richting & kleur, en dat mis ik in de foto's een beetje... wat je met het schakelen bedoeld snap ik niet helemaal?

Comment

• rene.derksen
                            • Feb 2004
                            • 649

Waarschijnlijk was ik nog niet klaar met het richten, vandaar die trap want je ziet ook dat de ACL niet in een strakke lijn hangen... En met het schakelen bedoel ik dat de buitenste op kanaal 1 zitten de 2na buitenste op kanaal 2 enz, totdat je zo 8 kanalen vol hebt
                            Licht is altijd zwaar.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Juist als je die ACLs inderdaad nog moet stellen had je foto's van daarna moeten maken Maar ziet er verder verzorgd uit hoor, nette show!

Comment

Working...