Alles naar DMX, OK maar hoe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cherrybay
    • Dec 2002
    • 51

Ik heb ook al tien jaar 8 812's draaien nu totaal zo'n 15000 uur en heb 2x een kapotte stepper moter gehad . Dat vind ik dus wel meevallen , ik ben er 100% tevreden over !!
    Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.

Comment

• shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

ik zou voor een computer/laptop met lightjockey gaan, je kunt eventueel een 2de handsje kopen van 500mhz, loopt lj prima op dan alleen de dmx dongle nog
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• ljlarzzzie
        • Aug 2003
        • 92

wij hebben de SGM studio 12 scancontrol en het is voor live gebruik een perfecte tafel, alles bij elkaar, snel een andere show derin , super makkelijk, programeren kan iedere boer, echt een top dingetje.
        de pilot 2000 van SGM is ook aardig, maar dat vraag toch net ff wat meer (je kan niet overal snel gemakkelijk bij...)

Comment

• joepadmiraal
          • Oct 2002
          • 34

Wat ik me zo afvraag is heb je nix aan de Freekie?
          K heb zelf geen ervaring met dit apparaat maar als ik het zo lees kan je er gemakkelijk parren en scans mee besturen.
          Of wil je tegelijkertijd snel ingrijpen op de parren en scans?

Comment

• emillio
            • Jan 2004
            • 54

Ik filter uit de meeste comments dat de freekie toch redelijk stijf is in zijn mogelijkheden tot snel ingrijpen, de Strobe button start bijv. een vooraf ingestelde Flashrate en intensiteit.
            Dus ben bang dat ook het wisselen van gobo van bijv. scan 4 5 en 6 geen peuleschil is....
            Zoek echt iets om bij gelegenheid een paar scans beet te pakken en snel met een bepaalde kleur/gobo naar een bepaalde hoek van de zaal te zwiepen, zonder daarvor 14 knoppen als edit/chase/enter/control en weet ik niet wat meer te hoeven selekteren!!
            Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

Comment

• ljlarzzzie
              • Aug 2003
              • 92

Met de studio12 scancontrol van SGM kun je je fixtures selecteren en daarmee meteen bewerken. Pan/Tilt dmv joystick, schuiven , of de knopjes onder de joystick. In het menu van je fixtures kun je tegelijkertijd kiezen voor je gobo, kleur, effect etc. Wanaar je weer andere fixtures kunt selecteren om weer te bewerken.. Kortom wat dat betreft erg makkelijk.
              1 minpuntje (maar ook logisch) je kan bijv. niet een scan en movinghead tegelijkertijd selecteren en kleur veranderen omdat ze niet gelijk zijn. Wel kun je dan je pan/tilt aanpassen.

Je kan eventueel je register faders gebruiken om een standje te maken met alles geel, alles strobe, alles blauw, zo kan je die snel wisselen. Het is maar net wat je handig vind, er is erg veel mogelijk met die tafel...

De pilot2000 is zoals gezegt wat moeilijker!

Comment

• PZ
                • Apr 2004
                • 7

Beste Emillio,

Dat kunnen leuke feesten zijn de schuur feesten en inderdaad
                soms gaat er wel eens wat bier door de lucht.

Ik zelf werk o.a. ook als light jockey in een discotheek.
                Jou probleem herken ik wel...We hebben 4x een 812 hangen en in het verleden gebruikten we daarvoor ook de 2308 controller en hadden we een losse sturing voor de parren.

Tegenwoordig draaien we op een ma 24/6 4x 812 scans, 4x martin robocolor 3, 2x martin acrobat, 3x martin destroyers, 16 dimmerkanalen. het is dat de rookmachine en de strobo's nog niet op dmx "zitten" anders zet ik dat ook pp de tafel.

Maare is een soort plexiglazen overkapping over de tafel niet iets.? Ik heb dat namelijk gezien bij Normaal.
                Tja een pc sturing heb ik niet zo veel ervaring in.
                Het scheelt wel een hoop gesleep en is opzich niet een al te "dure" oplossing. Alleen men moet wel in stappen kunnen denken.
                Ik kan bijv. met een ma 24/6 direct ingrijpen in een lichtshow.
                Zal eerlijk zijn, met het werken met een pc tbv licht heb ik bijna geen ervaring in dus het kan best vallen met het snel ingrijpen dmv een pc in een lichtshow.

Comment

Working...