Impulz indoor 6 december 2003

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

Impulz indoor 6 december 2003

Gister was het weer zover, impulz indoor was een feit in de brabanthallen in 's hertogenbosch...

Ik was er maar als feestganger naartoe gegaan.. Vond het over het algemeen vrij slecht en onoverzichtelijk geregeld en heb eigenlijk heel de avond in de hardstyle zaal gestaan.. Wat me op viel was dat er volgensmij 250 watt 5 star moving headjes hingen en een aantal paralights, vond overigens dat ze te weinig van de eigenschappen van de paralights gebruikte... Verder zag het podium er wel aardig uit met een 60 tal?? tv schermen...

ik vroeg me af of iemand weet wie het licht/geluid/laser hier deed... En of iemand toevallig een lijstje met de apparatuur die daar hing..

• jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

op de foto's (maar 3, maar toch) ziet t er nog uit als een leuk showtje... Maar ja, als jij zegt dat het matig was... oké, jij was er tenminste bij[8D]

maar kan je nie verder helpe met wie alles heeft neergezet/opgehangen

Comment

• JBL-QSC-DBX
      • Apr 2003
      • 381

Hallo,

was er gisteren ook bij, tot 08.00 uur, (Dana was de laatste...)
      Vond het over het algemeen niet tegenvallen, de foto's die je gepost hebt komen van de site van udc zelf en geven naar mijn mening niet het meest mooie beeld van de avond. (nacht).. Ik had zelf helaas geen digicam bij dus heb geen foto's maar kan wel proberen te beschrijven wat ik ervan vond, beperk me hierbij tot de main en de hardstyle omdat de andere zaaltjes meer bijzaak waren en qua licht geluid doeg maar niet speciaal waren.

Hardstyle:
      Lazy geeft het al aan,
      * veel acl,
      * movingheads en
      * enkele -??ik weet niet of we het over hetzelfde hebben??- patendlight (zo heet ie van GLP, paralight ken ik eigenlijk niet)
      * 2 lasers, enkel groen, weet niet of ze niet mee konden of dat operator aan de luie kant was, maar effect viel me zwaar tegen
      * was wel gaaf, voor op podium over volle breedte in drie rijen stuk of zestig breedbeeldjes met VJ acties

Main:
      * Naar mijn mening zeer mooie truss constructie, 3 verschillende cirkels centrisch op verschillende hoogte, verbonden met rechte delen truss, afgeladen met oa:
      * MH's (type merk??)
      * Patendlight, waarvan ik vond dat ze wel degelijk zeer mooi gebruikt werden, voor de echt snelle bewegingen
      * Veel acl en blinders
      * Atomics

Wat ook zeker vermeld mag worden, in de main hingen twee cirkeltrussen van ik schat een meter of vijf doorsnee. In ieder cirkel hingen 12 breedbeeld flatscreens schuin naar beneden gericht waar de VJ acties op weergegeven werden. Deze cirkel hing met een speciale verbinding aan een truss kruis, en draaide continu rond. In die speciale verbinding hebben dus ook sleepcontact en noem het allemaal maar op gezeten. Vond ik heel mooi, en heb geen idee van welk merk type die ophanging is??? Iemand? (Rinus?)

Naar mijn mening was het licht geluid zeker goed te noemen, als je in de hardstyle midden voor het podium, maar dan achterin de zala stond werd je op een gegeven moment bijna misselijk van het laag. Of dat wel of niet goed is is discutabel, maar het hoort zeker wel bij die muziekstijl en uit die scene zul je dan ook niemand horen klagen, en daar was het natuurlijk voor bedoeld. Van geluid heb ik geen idee welk(e) merk(en) of systemen er stonden, heb bijna niet vooraan gestaan en heb weinig ervaring met line-arrays. (waren in main en hardstyle in ieder geval wel line arrays)

Groeten, Joris Martens
      Timescape.nl

Comment

• Lazy
        • Sep 2003
        • 294

citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX

Hallo,

Hardstyle:
        Lazy geeft het al aan,
        * enkele -??ik weet niet of we het over hetzelfde hebben??- patendlight (zo heet ie van GLP, paralight ken ik eigenlijk niet)
        Hahaha.. sorry ik bedoel ook patendlights....

Comment

• JBL-QSC-DBX
          • Apr 2003
          • 381

ha Lazy,

gedeeltelijk had je toch weer gelijk... ben bij google even gaan zoeken op paralight, en zij maken LED schermen, in de main hingen van die grote led panelen!! Maar ik dacht eigenlijk al dat je die niet bedoelde. Denk ook niet dat die van dat merk waren, maar allée, ze hingen er toch... Misschien iemand meer info over het VJ gebeuren?

Groeten, Joris
          Timescape.nl

Comment

• dome
            • Mar 2002
            • 159

citaat:* 2 lasers, enkel groen, weet niet of ze niet mee konden of dat operator aan de luie kant was, maar effect viel me zwaar tegen
            Ooit van argon lasers gehoord ? [8D] (alleen groen dus)

Ps. is geen aanval zie smiley.

groeten

Comment

• JBL-QSC-DBX
              • Apr 2003
              • 381

Hallo,

in merken en typen lasers ben ik niet zo thuis, dus dat argon geloof ik gelijk. Met de vraag of ze er niet meer mee konden bedoelde ik niet meer kleuren, maar wat mooiere effecten, viel me zwaar tegen...

Groeten, Joris
              Timescape.nl

Comment

• Lazy
                • Sep 2003
                • 294

citaat:Geplaatst door JBL-QSC-DBX

Hallo,

in merken en typen lasers ben ik niet zo thuis, dus dat argon geloof ik gelijk. Met de vraag of ze er niet meer mee konden bedoelde ik niet meer kleuren, maar wat mooiere effecten, viel me zwaar tegen...

Groeten, Joris
                Idd... enige wat ik gezien heb is een wave (golf) en een waaiertje die draaide... Maar hoezo zou je met argon geen kleur kunnen krijgen?? Je kunt er toch gewoon bijvoorbeeld een PCAOM tussen zetten waarmee je kunt bepalen welke kleur je wil??

Comment

• movinghead
                  • Aug 2001
                  • 559

Zo'n Argon lasertje die je bedoelt kan enkel groen en een beetje richting het blauwe spectrum volgens mij. Zouden dit geen Yag's geweest kunnen zijn?
                  [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Licht was dus van EW events, kan bijna niet anders als udc en pattonlights worden genoemd.
                    Ben even op de site wezen kijken (ew-events.com), maar daar stonden in het ieder geval nog geen foto's.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Rudy Vorstenbosch
                      • Jun 2001
                      • 1429

Heb nieuws voor je...

Pattends zijn niet meer van ernst.........

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Weet je, ben ik blij om.

(Klinkt sarcastisch maar is het niet.)

En krijgt nu iedereen zijn geld ook?
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Robert
                          • Aug 2000
                          • 630

Wie is Ernst?
                          Waarom zijn die patendlights niet meer van hem?
                          Van wie dan wel?
                          Waarom ben je daar blij om Kokkie?

Comment

• JBL-QSC-DBX
                            • Apr 2003
                            • 381

hallo,

toevoeging op Robert: Is (of was) "Ernst" de enige in Nederland die die dingen in de verhuur heeft ofzo? Omdat juist nu de dischussie op gang komt over van wie die dingen zijn, zijn vast toch wel meer bedrijven/personen die die dingen verhuren? (of verkopen?)

Groeten, Joris
                            Timescape.nl

Comment

• laserpen
                              • Dec 2003
                              • 10

De lasers die je ziet zijn 2 diodes van 2 watt van Hugo (laserimage)
                              Hij doet alle beamshows voor UDC
                              Ik ben zelf niet geweest maar ik denk dat Hugo niet zelf heeft bediend als het tegenviel Hugo maakt er meestal zelf wel een mooi plaatje van.....
                              LAZZZZZER OP MAN !

Comment

Working...