Oud lichteffect, wie kent het?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

citaat:Geplaatst door Michael

komop zon dinky toys bolletje van 25 euro heeft nog niet eens 1/30'te van die lichtuitstoot en kan juist niks. Leuk voor op je kamer maar verder[xx(]
    Gewoon open schroeven, lampje eruit en er zelf een MSR (4000W) lampje inzetten

hoezo, geen lichtuitstoot ? [8D]
    Denk dat een vuurrode bal niet zo mooi past in een discotheek...

Comment

• Stefke
      • Sep 2003
      • 259

4000w MSR lamp in zo'n hokowoko ding??[]

Op 0.00 u 31 december kan dat wel lache zijn, verder denk ik idd niet heb beste idee dat ik al zag

Uiteraard wil ik dus geen "my first discoeffectje van 1Euro", maar wel een degelijk vervaarlijk rondzwaaiende megabol met par 36 faren erin.

Maar ondertussen heb ik dus nog steeds geen bol, ik kan wel huilen
      ah zo dan

Comment

• Marciej
        • Nov 2003
        • 45

k denk dat ik geen 650 euri ga uitgeven aan een lamp om in zo'n K*T crap dingetje te doen, denk als je hem aanzet dat je bolletje meteen in de gas fase beland(oftewel Sublimeerd) lijkt me ook niet zo leuk om met zoiets een lampje van 650 euro(waar je in principe zo'n megabolletje van kan kopen als ze nog in de handel waren.) te verne*ken.
        Voorderest leuk idee muahahaha.
        Smile, you on TV!

Comment

• R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

Andere vraag, zelfde onderwerp!

Weet iemand of er spots zijn die soortgelijk werken als de oude optikinetics vloeistof/effectprojectoren, de Solar 250's?
          Ben er al een tijdje o zoek naar een tweedenhadsje, maar die kom ik alleen maar in engeland tegen tegen absurd hoge prijzen, maar aangezien het om het effect gaat, dus een projector met verwisselbare effectschijven maakt het merk me weinig uit.

Ik geloof trouwens dat Solirent in Brecht, belgie, zo'n oude galaxy te koop heeft!

groeten,
          Ralph

Comment

• Jurrie
            • Nov 2002
            • 402

Ralph, de Coemar Pictor is dat niets, misschien te verbouwen?

Te koop bij die zaak in Amsterdam, Toverli.

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Een coemar pictor heb ik al, alleen jammer dat deze ongeveer net zo groot is als een roboscan 1220 :-)
              Niet te vergeten het feit dat er een 2500 wat lamp in gaat, die wordt aangestuurd met een ballast van zo'n 60 kilo.....

Idee is goed, alleen jammer van het formaat.
              Ik heb trouwens al wel eens een coemar robot onder handen genomen zodanig dat het een projector wordt, alleen ook deze is nog steeds te groot.

Toch bedankt,
              Ralph

Comment

• Iko
                • Feb 2002
                • 766

Collega bedrijfje hier heeft die met 4 par 36's op een rijdje, wat dan ook rond draait.. Vond het maar een wazig effectje [:P] zeker omdat die lampies steeds stuk ginge. Als dat lampie dan stuk is en dat rode lampje gaan brande, blijft dat ding dus wel draaie. Dus dan is het zo van he daa.. daar ging ie.. ow daar i... en weer weg en deze kon je dus niet stil zette .

Greetzz Iko

Comment

• Jurrie
                  • Nov 2002
                  • 402

Ralph, ik dacht dat in die Pictor een 575 hmi pitje zat...

Comment

• R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

Hallo daar

van de Pictorzijn verschillende uitvoeringen geweest, degene die ik heb gebruikt een uitgestorven soort voorloper van MSD, die 2500 watt levert.

uit die tijd stammen veel gelijkwaardige coemar spots, de pilota volgspots,robot scans, pictor spots en jupiter scabs gebruiken allemaal dezelde modulaire behuizing.

Groeten,
                    Ralph

Comment

• Chéke
                      • Nov 2003
                      • 13

Als je nog zo een roterende bal zoekt,ik heb er nog ééntje te koop staan,

alle info op info@cheke.be

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

YIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Stefke heeft een "Devillight"[}][}] gevonden en is nu zo blij als een klein kind. Niet dat ie echt zo heel volwassen is

Het ding draaid rond als een jekko en van vlakbij geeft hij dus koeling[][][xx(]

Alleen zijn alle lampen stuk[xx(] maar die moet je toch wel eens vervangen , dus dan nu maar alle 20 tegelijk.

Bestaat er geen manier om als er 1 lamp springt in die serie, de rest toch blijft branden?? Iets met weerstandjes de lampen overbruggen of weet ik veel wat?

In elk geval, als hij volledig klaar is, krijgt u allen een foto'tje op het forum.

Groeten aan iedereen en dank voor de vele tips
                        ah zo dan

Comment

• Jurrie
                          • Nov 2002
                          • 402

Mag ik vragen wat het beestje heeft gekost?

Comment

• Stefke
                            • Sep 2003
                            • 259

Vragen staat vrij

En u heeft gewonnen??? Een gratis mail in uw mailbox.
                            ah zo dan

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

Als je zin hebt om de hele bekabeling opnieuw erin te doen dan is dat mogelijk
                              zolang je dat niet doet helaas
                              ow ja die twintig kabeltjes moeten ook door de buis naar voeding gaan, succes

Comment

• Stefke
                                • Sep 2003
                                • 259

citaat:Als je zin hebt om de hele bekabeling opnieuw erin te doen dan is dat mogelijk
                                zolang je dat niet doet helaas
                                ow ja die twintig kabeltjes moeten ook door de buis naar voeding gaan, succes
                                Dus u wil zeggen 20 trafo's in bouwen?? = 20 extra sleep contactjes.

Wie heeft er een kraan voor 5 ton?? Ik had graag m'n lichteffectje uitgeladen

Dan dus maar hopen dat die lampen niet te snel springen en dat ook niet doen op het begin van een avond.

Heeft u nog een lampenbakje voor mij?? Hoe groot meneer?? zo ongeveer voor 20 PAr 36 lampjes.
                                ah zo dan

Comment

Working...