Oud lichteffect, wie kent het?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Oud lichteffect, wie kent het?

Wie kent dit oude lichteffect?? Een bal waarin par 36 spots zitten.

De bal draait rond zijn as, die op zich nog eens ronddraait. Ik huurde het vroeger al eens en daar werd het devillight genoemd. Ik kan echter nergens een officiele naam terugvinden.

Weet iemand hoe dit noemt en waar het eventueel nog te koop is?

groeten
    ah zo dan
  • splash
    • Aug 2002
    • 342

Volgens mij het zo'n ding een lunar of iets wat daar op lijkt
    Ze zijn een flinke tijd geleden ook al op het forum ter sprake gekomen en naar aanleiding van dat topic ben ik gaan zoeken op i-net, maar ik heb niets kunnen vinden.

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Wij hebben een grote met witte spots. Erg gaaf

Moet trouwens tegenwoordig wel een kooi omheen als je hem op wilt hangen, zodat er niets kan gebeuren mocht er ergens een as afbreken. Hoe zo'n ding heet... geen idee, hij wordt bij ons al jaren "de mijn" genoemd, laat zich raden waarom

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

kep een discoboekje voor me open liggen "Euro News", wordt weggegeven door de dealers van o.a. SkyTronic [:I]

Daar staat ie aangegeven als:
        citaatiscobol: Discolight - 300
        Deze 100W discobol met ronddraaiende en roterende lichteffecten is voorzien van een stabiele voet, maar kan ook oopgehangen worden aan het plafon (boeie)
        Specificaties: discobol doorsnede 30 cm, 220V / 100Watt
        afmetingen: 340 * 340 * 500 mm
        Wordt je ook nie egt wijzer van.... Maar hij is in ieder geval teruggevonden, een replica tenminste

Comment

• DjJeroen
          • Oct 2000
          • 288

Ja maar dat is niet de versie met par 36 lampen erin hoor!

Die word volgens mij niet meer gemaakt!

Comment

• djbirdie
            • Oct 2002
            • 509

Ik heb geen idee hoe dit ding heet maar ik weet wel dat ik hem erg vet vind!!
            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Even gezocht in de oude doos; deze hebben wij nog trots in de loods hangen:

Comment

• Lazy
                • Sep 2003
                • 294

citaat:Geplaatst door (iCe)

Even gezocht in de oude doos; deze hebben wij nog trots in de loods hangen:

Wij hebben zo'n landmijn te koop staan geloof ik....

Zal wel eens vragen wat hij moet kosten..

Comment

• Harmen
                  • Sep 2003
                  • 379

ik weet wel welke het is :

check maar

mzzls

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

hilite :
                    http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=119
                    http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=3996 enzovoort

pak op www.geluid.nl de pdf-catalogus er maar bij, en op bladzijde 155 komt er van alles voorbij.

Comment

• jakobjan
                      • Jul 2002
                      • 599

Volgens mij werd dat ding vroeger (ahum) inderdaad Devillight genoemd, deze naam heb ik ook al eens ergens gezien
                      Jakob-Jan
                      Lightjockey Beta tester
                      Freelance Licht tekkie

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Die galaxy bol omschrijving past inderdaad wel... enige nadeel van dat ding is dat ie al lang meegaat, en wanneer er 1 lamp stuk gaat... tja dan werkt er dus nog maar de helft. En als er in die helft dan ook nog eentje... nou goed het idee is duidelijk. Vorig jaar nog gebruikt bij een show: van tevoren 5x een lamp moeten wisselen, tijdens de show ruim een minuut of tien totaal gedraait zonder problemen

Comment

• Michael
                          • Nov 2002
                          • 643

maar die ken ik. eind vorig jaar heb ik twee stuks verkocht aan companion sound. Het zijn clay paky discobollen (erg oud). prachtige bollen waar tegenwoordig nog grof geld voor wordt neergelegd mits in goede staat. Het enigste nadeel van die bollen is dat als er een lamp kapot gaat geen enkele meer werkt doordat ze in serie zijn geschakeld. zitten er ook rode stipjes op de bollen? Zo ja is het zeker een clay paky. Leeftijd zal ongeveer een dertig jaar zijn schat ik. Die van mij waren afkomstig uit de scala in valkenburg, ze zijn rond die tijd begonnen. Eigenlijk zou je companionsound eens moeten bellen deze heeft me toen laten weten dat er een paar aziaten weer van plan zijn ze te gaan produceren. Tweede hands vind je ze niet veel en kosten ze zoals ik al zei veel geld voor de echte bollen. De kleurenkappen hierop moet je ook speciaal bestellen omdat de behuizing erg warm kan worden dus zet er geen standaard par 36 kapjes op.

succes

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

citaat:Geplaatst door Michael

maar die ken ik. eind vorig jaar heb ik twee stuks verkocht aan companion sound. Het zijn clay paky discobollen (erg oud). prachtige bollen waar tegenwoordig nog grof geld voor wordt neergelegd mits in goede staat. Het enigste nadeel van die bollen is dat als er een lamp kapot gaat geen enkele meer werkt doordat ze in serie zijn geschakeld. zitten er ook rode stipjes op de bollen? Zo ja is het zeker een clay paky. Leeftijd zal ongeveer een dertig jaar zijn schat ik. Die van mij waren afkomstig uit de scala in valkenburg, ze zijn rond die tijd begonnen. Eigenlijk zou je companionsound eens moeten bellen deze heeft me toen laten weten dat er een paar aziaten weer van plan zijn ze te gaan produceren. Tweede hands vind je ze niet veel en kosten ze zoals ik al zei veel geld voor de echte bollen. De kleurenkappen hierop moet je ook speciaal bestellen omdat de behuizing erg warm kan worden dus zet er geen standaard par 36 kapjes op.

succes
                            Inderdaad in serie, en inderdaad met van die rode lampjes waaraan je kunt zien welke lamp er gesprongen is. Die van ons is nog in goeie staat, maar die gaan we dus echt niet weg doen

Comment

• Michael
                              • Nov 2002
                              • 643

dan is het toch duidelijk. Het is een clay paky.

Comment

Working...