Live38, Ahoy 6/12/2003

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroentjE
    • Oct 2000
    • 197

Gedag,

Met de hedendaagse fanning-effects-engine's en allerlei andere vage software is het een koud kunstje om zoiets te programmeren!

Desalniettemin ziet het er absoluut goed uit, maar er valt ook weinig te verkloten; al zou je het de hele avond uit laten dan ziet het er al spectaculair uit!

As ik me niet vergis hangt het gebeuren in een constructie van steiger materialen.

Wees gegroetje,

JeroentjE
    Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
    Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
    Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

citaat:Geplaatst door JeroentjE

Gedag,

Met de hedendaagse fanning-effects-engine's en allerlei andere vage software is het een koud kunstje om zoiets te programmeren!

Desalniettemin ziet het er absoluut goed uit, maar er valt ook weinig te verkloten; al zou je het de hele avond uit laten dan ziet het er al spectaculair uit!

As ik me niet vergis hangt het gebeuren in een constructie van steiger materialen.

Wees gegroetje,

JeroentjE
      Bij de meeste effecten werd er gebruik gemaakt van videobeelden. Die bepaalden de kleur en intensiteit van de spots. (dit gebeurde mbv PC's en een Hog II) De p/t-waarde e.d. werden vanaf de Hog III bepaald. De effecten zoals je gezien hebt op de filmpjes zijn niet gemakkelijk met de effectsengine te realiseren.

Zeker de swirl zal heel wat programmeerwerk kosten Maar alleen het woord "FREAK" is al lastig. Als je dit handmatig moet doen, dan ben je veel langer bezig om de juiste spots te selecteren dan wanneer je dit via een PC genereerd.

De gehele constructie hing inderdaad in een steigerconstructie. Eea hing dus niet aan het dak.

edit: Volgens mij zijn de filmpjes tijdens het programmeren gemaakt en zal het geluid dus niet echt synchroon zijn.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5429

Hallo Delighted,

hoe diep (aantal baaien naar achteren toe?) was die steiger?
        breedte en hoogte zijn wel in te schatten, maar de diepte ervan is niet te doen vanaf de foto's.
        lag er veel ballast in de steiger?
        want al die spots op een kant maken het nou niet echt een stabiele constructie.
        en hoe werden die spots op hun plaats gebracht?
        toch niet stuk voor stuk met een heel leger aan 'klimapen' en 'steigerstunters'?
        En als één HES-Studiocolor575 pakweg 26kg weegt, dan hebben we dik 8,7 TON (8736kg!) aan computer-gestuurde schijnwerpers aan die steiger hangen?
        Als contragewicht zou je dan al 2,4 km (KILOMETER!) stalen steigerbuis nodig hebben. Of een stuk of 20 stelconplaten?
        Sh*t hé, dat is geen kattep*s!
        Heeft iemand enig idee van het hoe en wat?
        een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• johan L.
          • May 2001
          • 384

Das weer een puik staaltje hollandse glorie

2 - rinus, ik denk dat ze de muur hebbeng gecombineerd met het podium dus een eind naar voren hebben door getrokken, maar ben dan nog benieuwt hoe het er van achter uit heeft gezien.
          Net deed ie het nog.

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Weet iemand of die filmpjes nog ergens te downloaden zijn? Want de links in de posting in dat andere forum werken niet meer!

Thnx! Robert

Comment

• delighted
              • Jul 2003
              • 420

citaat:Geplaatst door Robert

Weet iemand of die filmpjes nog ergens te downloaden zijn? Want de links in de posting in dat andere forum werken niet meer!

Thnx! Robert
              Volgens mij staan ze niet meer bij ELC op de site. Ze staan wel al op mijn PC, zou ze wel ff kunnen mailen oid.

Comment

• delighted
                • Jul 2003
                • 420

citaat:Geplaatst door rinus bakker

Hallo Delighted,

hoe diep (aantal baaien naar achteren toe?) was die steiger?
                breedte en hoogte zijn wel in te schatten, maar de diepte ervan is niet te doen vanaf de foto's.
                lag er veel ballast in de steiger?
                want al die spots op een kant maken het nou niet echt een stabiele constructie.
                en hoe werden die spots op hun plaats gebracht?
                toch niet stuk voor stuk met een heel leger aan 'klimapen' en 'steigerstunters'?

En als één HES-Studiocolor575 pakweg 26kg weegt, dan hebben we dik 8,7 TON (8736kg!) aan computer-gestuurde schijnwerpers aan die steiger hangen?
                Als contragewicht zou je dan al 2,4 km (KILOMETER!) stalen steigerbuis nodig hebben. Of een stuk of 20 stelconplaten?
                Sh*t hé, dat is geen kattep*s!
                Heeft iemand enig idee van het hoe en wat?
                Hoe de preciese constructie in elkaar zat heb ik geen idee van. Wellicht dat kokkie daarover meer kan vertellen. Als het goed is is hij betrokken geweest bij het bouwen van de set.
                Uit m'n hoofd gezegd was de bouw redelijk wat naar achter doorgetrokken. Achter de wand was nl. nog het achterpodium waar de volgende acts konden worden. Maar de details moet ik je schuldig blijven. Heb helaas alleen maar foto's van showtime en dus niet van de constructie.

Behalve die 8,7 ton licht hebben er ook nogal wat kilotjes bekabeling aangehangen.

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

Uh, tja, daar weet ik idd wel wat vanaf.
                  De steiger was 1 baai diep, was meegebouwd met het podium en het achterpodium was nog 3 baaien diep. Wat je in je berekeningen ook nog mee kan nemen is dat er aan de kant van de spot nog een deel roostervloer in lag, om de spot verticaal gezien en horizontaal gewoon van links naar rechts dus totaal 14x6 deeltjes. Hier konden de 4 klimmers dus gemakkelijk overheenlopen en het enige wat ze moesten doen was het overhangen van de spotjes van het werktrussje naar de layher, dmx doorlussen en aftapen.
                  De spotjes werden beneden in het trusje gehangen op de 'goede' plek en bekabeld. Alle shuko's werden verlengd tot beneden en de dmx werd doorgelust met 2,5 & 5 metertjes. Iedere baai had z'n eigen dmx lijn (dus per 24 spotjes). Detail: de linkerhelft 16 breed, 12 hoog was van flashlight (incl. APR) en dus 5 polige dmx en de rechterhelft, 12 breed, 12 hoog was inhuur met 3 polige dmx.

Das ff alles wat ik denk dat jullie interesseert.

Oh ja, over het selecteren van de spots met programmeren, het schijnt dat ze een visualisatie van de wand hadden waar ze gewoon met de muis de spots konden selecteren. Dan is het maken van het woord Freaks natuurlijk zo gebeurt, maar daar weet ik verder niets van.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

citaat:Geplaatst door kokkie

Uh, tja, daar weet ik idd wel wat vanaf.
                    Oh ja, over het selecteren van de spots met programmeren, het schijnt dat ze een visualisatie van de wand hadden waar ze gewoon met de muis de spots konden selecteren. Dan is het maken van het woord Freaks natuurlijk zo gebeurt, maar daar weet ik verder niets van.
                    Das niet helemaal waar. Het was mogelijk om video-beelden en foto's dmv speciaal hiervoor geschreven software op de wand te projecteren.

Zo konden er dus makkelijk teksten of "plaatjes" op de wand geprojecteerd worden. Doordat er niet zo heel veel pixels waren konden er natuurlijk geen gedetailleerde plaatjes gemaakt worden.

Als demo werd bijvoorbeeld het logo van de Hog III ingescand en op de muur geprojecteerd. Als het goed is hebben de mensen van Flying Pig hier foto's van gemaakt voor hun website. Wellicht dat de fotos daar binnenkort te zien zijn.

Comment

• LuxProDeo
                      • Feb 2003
                      • 245

citaat:Geplaatst door delighted
                      Als demo werd bijvoorbeeld het logo van de Hog III ingescand en op de muur geprojecteerd. Als het goed is hebben de mensen van Flying Pig hier foto's van gemaakt voor hun website. Wellicht dat de fotos daar binnenkort te zien zijn.
                      Ook inmiddels gepost op het LightNetwork door Lee House van Flying Pig:

LuxProDeo

Comment

• Robert
                        • Aug 2000
                        • 630

citaat:Geplaatst door delighted
                        Volgens mij staan ze niet meer bij ELC op de site. Ze staan wel al op mijn PC, zou ze wel ff kunnen mailen oid.
                        Ik kan maar 10 mb ontvangen... gaat dat lukken dan?

Robert

P.S. Ja ik kan 'm ook wel ff mailen maar dit leek me weellicht ook voor andere wel interessant

Comment

• delighted
                          • Jul 2003
                          • 420

citaat:Geplaatst door Robert

Ik kan maar 10 mb ontvangen... gaat dat lukken dan?

Robert

P.S. Ja ik kan 'm ook wel ff mailen maar dit leek me weellicht ook voor andere wel interessant
                          Heb die bende maar ff online gezet:

filmpje 1
                          filmpje 2

ca. 3MB per filmpje.

Comment

• SpaceyDeeJ
                            • Sep 2001
                            • 876

WOOOW,

Idd, FREAKIN'. F**K wat is dat gaaf zeg, dit moet wel software gebeuren..... Krijg ik niet zo snel voor elkaar op mijn SGMetje

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

Working...