Klassiek, maar dan even anders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Klassiek, maar dan even anders

Afgelopen weekend hebben we het licht verzorgd voor een optreden in eigen huis van het Dords Philharmonisch Orkest.
    Wens van de klant was, om het nu eens op een andere manier aan te pakken....

Gebruikte materialen :

2 VMB 074 lifters
    4 theaterdoeken 1,5*4,5 meter zwart
    1 theaterdoek 6 * 4,5 meter wit lichtdoorlatend
    2 stuks NJD 1500 Watt DMX Spectre
    4 Fourbar Par 56 Narrow
    diverse Lee kleuren
    63 Amp 12 kanaals DMX dimmerrack
    6 2 KW Griven Fresnellen
    2 1 KW Griven Fresnellen
    1 1 KW DTS Volgspot
    2 Martin Acrobats
    1 Martin Atomic 3 KW strobe
    4 1 meter delen Prolyte X30D
    14 2 meter delen Prolyte X30D
    4 2,5 meter delen Prolyte X30D
    4 1 tons handtakels 10 mtr
    12 1 tons steels plus 3,25 Ton shackle
    1 SGM Studio 24 Scancontrol
    hoop jutte

De binten hadden een draagkracht van 5000 Kg per bint. Gegevens kwamen direct van Architect van het betreffende pand.

Helaas hing vooral de middelste truss naar mijn mening te laag. We konden de takels niet hoger inhangen.

Ook is er voor aanvang van de show een dimmer er uitgeknald. Reden tot nu toe nog onbekend. Dimmerrack was nieuw en nagekeken door een tweetal gecertificeerde electriciens.

Show zelf was top, reacties van zowel klant als publiek onvergetelijk...
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

citaat:Ook is er voor aanvang van de show een dimmer er uitgeknald. Reden tot nu toe nog onbekend. Dimmerrack was nieuw en nagekeken door een tweetal gecertificeerde electriciens.

Show zelf was top, reacties van zowel klant als publiek onvergetelijk...
    wat wil je met zo een speciale vuurwerk act [}].

neenee het ziet wat donker op de foto's, maar ik heb wel de indruk dat het daar goed is geweest. Weet je toevallig ook wat er aan geluid stond?

niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djbirdie
      • Oct 2002
      • 509

ziet er netjes uit!
      grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Dimmerreack knalde er al uit tijdens de voorbereidingen 's middags. Publiek kwam pas 's avonds om acht uur.

Er stond een klein setje voor de voorversterking van de zang microfoons en het combo Nanouk & Friends welke een gastoptreden gaven.
        Deze set was van een van de leden van het orkest die zelf in een band speelt en waar wij ook regelmatig het licht voor doen.
        cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

Mooi,
          maar ik ben persoonlijk toch van mening dat een orkest het best met gewoon wit licht staa, ook vaak omdat anders de muziekanten beginnen te klagen dat ze hun partituur niet kunnen lezen[8)]
          [CENTER] [/CENTER]

Comment

• EP Woody
            • May 2001
            • 795

Wat ben ik toch altijd weer blij dat als ik weer eens een fanfare oid moet doen dat ze zelf hun eigenlijk lessenaar licht mee hebben. (zwanehals klem lampjes)

Op die manier zien ze gewoon hun muziek en kan jij toch wat met kleurtjes spelen.

Comment

• Koszmo
              • Nov 2002
              • 185

Was zeer mooi maar ook zeer gezellig! Knap gedaan DeeJ!
              Mis ik nou een foto?! []
              Grtz,

Koszmo
              Profiel - Mailtje

Comment

• musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

Op foto 1, 2 en 3 zie ik bovenop de truss een zeer lelijke stekkerdoos met bijbehorende kabelzooi. Ik mag aannemen dat je dat later nog hebt weggewerkt.

De trussen hangen naar mijn idee ook veel te laag (zoals je zelf al aangeeft).

Voorts vind ik de gebruikte kleuren (voornamekliijk rood en blauw) absoluut niet gepast. Geeft een hoerentent uitstraling.

Ook de hoeveelheid armaturen vind ik zeer onvoldoende voor zo'n oppervlakte. Tevens zijn de "gast-artiesten" niet uitgelicht. Volgspotje had wonderen gedaan, of een mooie belichting vanaf je voorste truss ( X marks the spot ; m.a.w. daar moet je staan tijdens je optreden om in het licht te staan).

Sorry, maar ook het geheel oogt niet netjes.
                Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• BENjpt
                  • May 2002
                  • 381

citaat:Geplaatst door musicjohn
                  Volgspotje had wonderen gedaan,
                  FF zijn lijstje lezen John...

Verder vind ik de foto's idd wel wat donker, ik zou ze persoonlijk niet als ref. gebruiken om een soortgelijke klus aan te nemen..(Hiermee zeg ik dus NIET dat je show kl*te was ofzo).

gr.
                  Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

Yip, sorry, staat volgspot in de lijst. Was de lamp dan kapot? Of iemand gewoon vergeten de dimmer open te schuiven?
                    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• ledje
                      • Aug 2001
                      • 77

kijk goed naar de brede platte "steels" waar aan de truss aan hangt.
                      5000kg .succes

Comment

• Koszmo
                        • Nov 2002
                        • 185

@ john

Op die gast artiesten stond een 2KW'er gericht, deze werden dus prima uitgelicht, maar als die gast artiesten niet aan het spelen waren ga je ze natuurlijk niet uitlichten maar moeten ze een geheel vormen met het hele orkest... vandaar [)] Volgspot werd gebruikt bij solo's en "aankondigingen"...

Grtz,

Koszmo
                        Profiel - Mailtje

Comment

• musicjohn
                          • Aug 2001
                          • 1102

Tsja... ik zie op de laatste twee foto's toch echt een "gast-artiest" (zanger) die daar op dat moment z'n ding staat te doen. Als jij wilt beweren dat er op dat moment een 2 kilowatter op z'n smoel staat te schijnen, ach, dan zal het wel aan mij liggen, maar dan maken ze die spots tegenwoordig niet meer zoals vroeger.
                          Greetzzz... [;)]

John

Comment

• Koszmo
                            • Nov 2002
                            • 185

owh heb je het over die foto, haha ik dacht dat je het over het gast optreden van Nanouk & Friends had... Nee de laaste foto word die meneer toch echt gevolgd, het zal wel aan de foto liggen dan want het was wel zo...

Grtz,

Koszmo
                            Profiel - Mailtje

Comment

• delighted
                              • Jul 2003
                              • 420

De trussen hangen inderdaad wel erg laag, volgens mij had je die trussen nog wel iets op kunnen halen door kortere steels te gebruiken. Natuurlijk had je ook de four-bars op de trus kunnen plaatsen ipv eronder, dat scheelt roch weer een flink stuk. En een beetje netjes de trus afrokken had ik in deze ook geen overbodige luxe gevonden.

Sowieso had ik persoonlijk de projectie op je doek niet hoger uit laten komen dan de trussen. Hierdoor vallen de trussen (en de bekabeling die niet netjes is gelegd) wel heel erg op. Natuurlijk had je dan een heel erg vervelend "breedbeld"-podium gekregen, maar liever dat dan deze optie

Comment

Working...