Impressie shots

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Justin
    • Aug 2000
    • 92

wel erg jammer dat je met al die mooie spots niets doet om het "steeds veranderende decor" van muzikanten te belichten. Leuke straaltjes maken en beams kijken kunnen de meesten wel. Wees eens creatief en probeer meer de muzikanten te belichten, of wat kleine decorstukken, in plaats van alleen een muur van licht te maken waarachter de muzikanten compleet wegvallen.
    Doen ze es wat, en dan staan ze nog niet in het licht, moooie boel!

Groeten van een pop-bandjesbelichter in het theater.
    Justin Belichting & Technische Realisatie.

Comment

• BENjpt
      • May 2002
      • 381

citaat:Geplaatst door Justin

wel erg jammer dat je met al die mooie spots niets doet om het "steeds veranderende decor" van muzikanten te belichten. Leuke straaltjes maken en beams kijken kunnen de meesten wel. Wees eens creatief en probeer meer de muzikanten te belichten, of wat kleine decorstukken, in plaats van alleen een muur van licht te maken waarachter de muzikanten compleet wegvallen.

Wie weet was die foto wel een moment opname..
      Tiemen kennende is die creatief genoeg om jouw 'tips' toe te passen
      Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

citaat:Geplaatst door Justin

Al ooit in je leven Rock 'n Roll gedaan?

Enne, een foto is 1) een momentopnamen 2) geen exacte weergave van de realiteit.

Als wij 2 vierlatters of 2 zeslatters (1kW CP..) zetten, met daarop CTO en CTB dan zijn zo een podiumpjes genoeg uitgelicht! Dit is natuurlijk geen theater. Duh. In een gewoon zaaltje heb je geen gemotoriseerde trekken om hier een pc'tje of daar een fresnelletje te hangen. Het gaat nog steeds om op de juiste moment het juiste te doen, en alweer wordt op dit forum bewezen dat er bar weinig mensen zijn die dat realiteitsbesef hebben.

Tiemen

Pé-es : wat verwacht je eigenlijk te zien te krijgen? iets als dit?

Of iets als dit?

Hoe meer ik je reactie lees hoe ...... ik ze eigenlijk vind (dus ik ga ze maar stoppen met lezen). Toch nóg maar een voorbeeldje :

dit weekend, Red Zebra, heel klein concertje, foto is niet zo duidelijk, maar met 0, 0000 % front, alleen wat zijlicht, is dit nu echt zo lelijk? Het is zoals AJB zegt een accent dat je legt, en zekker bij rock-muziek als Red Zebra is dat zo ongeveer het belangrijkste wat je moet doen, geen accent op zijn voeten of op die gitarist zijn stembakje, maar accenten op muziek!

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Bij het operaten tijdens concerten gaat het niet enkel en alleen om BElichten. In het theater maakt men een plaatje, en creeert een sfeer. Live-rock&roll vereist nog veel meer. Accentueren van crescendo's, het publiek laten voelen wat men bedoelt. Dit is ontzettend knap, en bij optredens pik je de mensen die dit snappen er dan ook makkelijk uit. Tiemen zal dit hoogstwaarschijnlijk gedaan op het foto-knip moment. Aankopen met slappe praatjes zoals "het belichten van de artiesten" kan natuurlijk niemand serieus nemen...[V] Elke lichtman maakt gebruikt front, alleen de goeie weet ook wanneer hij het [u]niet</u> moet gebruiken... Wel eens een metal-concert gedaan ? Wil ik wel eens zien met engels totaaltje L153...[xx(]

greetz AJB
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

AJB kom eens met jou pics dan zullen we dan eens verder discussieren. Ik blijf erbij dat het bij de rock & roll meer gepast is om mooie standjes te programmeren ipv het uitlichten van speciaaltjes, dit is meer weggelegd voor het theater en de presentatie wereld.

En wel ben ik het eens dat een wapperlamp niet continu hoeft te wapperen, standjes met koppen maken is ook een kunst, vooral het combineren van kleuren is in de praktijk vaker moeilijker dan men denkt, vooral met de koppen.

En als ik zo de bovenstaande foto's zie heeft Tiemen die toch wel een beetje begrepen dusse nu jou foto's dan maar?

cheers,
            ERC

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Het spijt me vreselijk maar ik heb erg weinig showfoto's... Moet nodig eens een dig.cam. aanschaffen, maar dit schiet er lately bij in... Doe veel theater zelf, maar probeer hier toch het rock&roll gevoel te laten sturen. Je bent van harte welkom om eens live te komen kijken, dan heb ik ook een referentie-kader van de criticus nietwaar... Iemand die zelf lovende woorden verwacht van voor de hand liggende foto's (overigens wel knap genomen hoor), komt op mij niet over als ervaren belichter, en zeker niet als iemand van wie ik serieuze feedback kan verwachten...
              Arvid Buit

Comment

• NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

Voor de hand liggende foto's, verklaar u nader zou ik zeggen, hoe voor de hand liggend zijn deze foto's dan, moet ik de volgende keer gewoon een stuk truss met 24 x par eraan fotograferen....kijk dat doet mij nou weinig, die foto's zie ik al vaak genoeg terug komen op het forum.

Daarnaast maak ik foto's om ze later in website's te kunnen programmeren dat is de eerste opzet bij mij, dus vandaar dat het wel eens lijkt dat ze straight uit een catalogus komen, maar das nie waar...

dat wast weer voor vandaag
                ciao
                ERC

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Met voor de hand liggend wil ik zeggen dat iedereen met een loods en wat moving light zoiets kan creeren... Niets moeilijks aan, en weinig creatief. In een ideale omgeving zonder problemen wat tunneltjes door elkaar stellen...tsjah...

Foto van Tiemen is veel mooier, en bovendien life gemaakt ! Nogmaals, je fotografische kwaliteiten onderschat ik in geen geval, maar je kennis van belichting/ontwerp durf ik te betwijfelen...

No offence maar 't lijkt me duidelijk
                  Arvid Buit

Comment

• NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

Laten we maar verstandig doen en hier over ophouden, het word allemaal een beetje off topic, vind het alleen triest dat er altijd weer mensen zoals jij een forum topic moeten verknallen door mensen persoonlijk te gaan aanvallen terwijl je de achtergrond van die persoon niet weet, erg gemakkelijk allemaal, we zullen maar aannemen dat jij degene bent met de meeste ervaring en kwaliteiten, mijn wel gemeende excuses voor het plaatsen van de voor U oninterressante foto's.

ciao ERC
                    [^]

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

So, mooie "momentopnamen".... Ik wordt nu echt jaloers.
                      Cker die foto van Tiemen, gepost op 14-09-03 om 23:05 (ja, hij heeft er immers meerdere geplaatst!)

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

citaat:Geplaatst door NiTRO

Vind het triest dat er altijd weer mensen zoals jij een forum topic moeten verknallen door mensen persoonlijk te gaan aanvallen terwijl je de achtergrond van die persoon niet weet
                        Ik val niemand aan, ik reageer op een amateuristische uitspraak van iemand die simpelweg onnozel commentaar levert op een foto van Tiemen. Als men mij vervolgens arrogant gaat lopen uitdagen om foto's te plaatsen kun je nu eenmaal een reactie verwachten. Over belichting valt met mij uitstekend te praten, maar dan wel graag op niveau ! Geen geneuzel over niks, dat doe je maar met je vriendjes...[V] Probeer alleen niet om een serieuze danwel professionele indruk achter te laten, en ga in op mijn reactie ! Daarin vertelde ik namelijk dat je een getalenteerd fotograaf bent, maar blijkbaar niet veel begreep van belichting...(gebaseerd op commentaar richting Tiemen).

Zoals ik al eerder aangaf ben je van harte welkom om eens langs te komen bij een van mijn shows, dan kunnen we ook ECHT ergens over babbelen... Probeer me alleen niet zwart te maken met slappe praatjes, dan heb je toch echt de verkeerde voor je !

AJB
                        Arvid Buit

Comment

• NiTRO
                          • Sep 2002
                          • 677

AJB Spreken we dit af, ik kom een keertje babbelen op een klus van jou, neem ik mijn cameraatje mee, maak ik wat foto's en praten we gelijk eens over onze visie op licht.......Lijkt mij een strak plan, ik zou zeggen laat maar eens iets weten via de mail, laat mij dan ook even weten waar je met de klusjes zit.

Ciao,
                          ERC

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Lijkt me leuk ! Kan ik ook eens foto's tonen op internet

thnx voor je aanbod, mail me ff je locatie via arvid@ajboperating.nl

alvast bedankt grtz.AJB
                            Arvid Buit

Comment

• Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

Kunnen we niet een leuke agenda bouwen waar iedereen interessante klusjes neerplaatst? Kunnen we allemaal zo af en toe eens hier en daar bij de "concurrent" gaan kijken... Op je site staan trouwens wel foto's AJB; gebruik je die toch?
                              En over de kwestie R&R: doe mij maar een bak accenten in een mooi plaatje, waarom voor het een kiezen als het ander er ook gemakkelijk bij kan .

22/09/2003 1e foto van Tiemen: positie van je 5e head is lelijk tikkie te ver omhoog... valt op als je zo'n waaiertje progt

btw; waarom hang je je headjes met display aan & naar voren...? Het is niet dat je het nog kan lezen vanaf een regiestack, en sowieso; zet die dingen dan zo dat ze na een tijdje uitgaan, ik vind die fel rooie displays altijd zo enorm afleiden van de rest. Klein detail, maar scheelt (naar mijn mening) een hoop

Comment

• NiTRO
                                • Sep 2002
                                • 677

Ik moet je zeggen dat ik zo'n agenda geen slecht idee vind, ik heb nog wat server ruimte over dus als er meerder gegadigden zijn, laat het me weten dan schroef ik iets in elkaar!

ciao,
                                ERC

Comment

Working...