De grootste DISCOVLOER van EUROPA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Het was iets met Brittania en een rijtje geloof ik, brit row???

Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• Amati
      • Nov 2001
      • 100

Kun je er ook Tetris mee spelen?
      mzzl

Comment

• yvobtv
        • May 2002
        • 272

12 bands frequentie analyser?

ik heb hiervoor anders gewoon pinguin op mijn kleptop.

latersssss

(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))
        (((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• maartenBTV
          • Dec 2002
          • 56

heeej rinus dankjewel zo schrijf je het dus en heb ik weer wat nieuws geleerd hahaha

I love ELECTRO VOICE (EV)
          doe mij maar EV OLE OLE

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Volgens mij is het met licht wel Rood-Groen-Blauw, en met verf/inkt Rood-Geel-Blauw, kijk maar eens naar je TV- of PC beeldbuis!

Weet iemand Hoe RGB mix in yokes werkt?

Groeten,

Carl

Comment

• eXact
              • May 2002
              • 76

Ik ben laatst ook bij Saturday night Fever geweest maar volgens mij zitten er nog kleine railsen tussen de lichtbakken. Voor decorstukken erop te laten rijden.

eXact Drive-in Shows

Comment

• maartenBTV
                • Dec 2002
                • 56

ja dat klopt er zitten inderdaad stukken rails tussen en ook hele geleidings meganismes om decor op en af te kunnen rijden

I love ELECTRO VOICE (EV)
                doe mij maar EV OLE OLE

Comment

• -Aart-
                  • Jul 2001
                  • 801

citaat:Weet iemand Hoe RGB mix in yokes werkt?
                  Ik ken geen fixtures die dat gebruiken, maar het zou kunnen met drie lampen + kleurfilters (als de RGB-PAR gebruikt)of met een lamp, een prisma om de bundel in drieen te splisen, drie mechanische dimmers en dan weer kleurfilters. ...

Subtractief (CMY) is gemakelijker te implementeren met maar een lamp, gewoon met drie wielen achter elkaar die elk lopen van 0-100% C,M of Y.

CMY heeft ook een wat groter gamut dan RGB dacht ik, maar dat weet ik zo niet zeker.

Weet iemand of er nog andere kleursystemen gebruikt worden (Lab of HSB bijvoorbeeld) ? Vooral HSB lijkt me ook best bruikbaar.
                  Last edited by -Aart-; 07-05-06, 11:46.

Comment

• Mark
                    • Aug 2000
                    • 432

Beetje late reactie misschien maar vorige week met klokhuis was er een aflevering over Musicals, met als voorbeeld Saterday Night Fever! Toen haalde de presentator ook vloerdeeltje omhoog en zag je die neonnuizen zitten. erg leuk om te zien van kleur veranderen :-)

Mark
                    Mark

Comment

• cornedure
                      • Jul 2002
                      • 230

citaat: Weet iemand of er nog andere kleursystemen gebruikt worden (Lab of HSB bijvoorbeeld) ? Vooral HSB lijkt me ook best bruikbaar.
                      Schiet me niet dood als het verkeerd is, maar ik dacht dat verschillende Vari-Lite fixtures deze feature hadden.

Comment

• axs
                        Moderator
                        • Jun 2002
                        • 2687

citaat:
                        citaat: Weet iemand of er nog andere kleursystemen gebruikt worden (Lab of HSB bijvoorbeeld) ? Vooral HSB lijkt me ook best bruikbaar.
                        Schiet me niet dood als het verkeerd is, maar ik dacht dat verschillende Vari-Lite fixtures deze feature hadden.

Vari*lite washen (VL4,VL5,VL24XX, VL1000) maken gebruik van CMY-kleurenmix (DICHRO-TUNE systeem van Vari*lite).

In de andere fixtures worden vaste kleuren (VL2, VL6, VL22xx) of het crossfading CVF systeem (VL7) toegepast.

De groe(n)ten
                        Tom Manshoven
                        If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...