Truss, is dit wel gezond?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jo vaes
    • Jul 2002
    • 221

Toch één persoon met gezond verstand. Als men nu eventjes logisch zou nadenken dan zou men daar ook wel achter komen hé. Thanks for the support ronny! :-)

Jo Vaes - DWR sound and light - belgium
    Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

• jo vaes
      • Jul 2002
      • 221

sorry shift lock stond op. heb er helemaal geen probleem mee. Ma ik had weinig tijd, had nie gezien dat er zoveel reacties/vragen waren.
      Mijn excuses als dit verkeerd overkwam

mvg
      Jo Vaes

Comment

• Dré
        • Nov 2001
        • 409

citaat:
        CEE zoals wij die gebruiken in europa 3 verdeeld categorien:

ROOD - BLAUW - GEEL

ROOD Kracht voeding.
        BLAUW Singlefase/ Enkele fase
        GEEL Stuurstroom
        De tabellen van PCE die ik hier voor me heb tonen toch iets totaal anders. Mocht je het daar NIET mee eens zijn dan zul je de discussie met PCE aan moeten gaan (en waarschijnlijk ALLE andere fabrikanten van deze stekkers) aangezien dit (gelukkig) een gestandaardiseerde code is. Mocht je de code op willen zoeken: IEC 60309

Korte uitleg van de code:

Geel: Werkspanning 110-130V/50+60Hz. 2P+E, 3P+E,
        3P+N+E (63.5V/110V tot 75V/130V).

Blauw: Werkspanning 220-250V/50+60Hz. 2P+E, 3P+E,
        3P+N+E (120V/208V tot 144V/250V).

Rood: Werkspanning 380-415V/50+60Hz. 2P+E 3P+E,
        3P+N+E (220V/380V tot 240V/415V).

Dan is er ook nog:
        Violet: 20-25V
        Wit: 40-50V
        Zwart: 500-690V
        Groen: >60-500Hz (dus Hz i.p.v. V spec).

Of je een bepaalde kleurencombinatie (kleur/aantal pins) in de praktijk tegenkomt is een ander verhaal MAAR da's natuurlijk iets heel anders dan de specificatie zelf. Zo is de XLR-5 een GESTANDAARDISEERDE verbinding voor gebalanceerd stereo MAAR kom je hem in de praktijk vrijwel nooit tegen.

-- Pardon my French, I'm Dutch --
        -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• Tiemen
          • Dec 2001
          • 944

Waar kunnen we die keuringsbewijzen zien?

En een bout hard aandraaien heeft tot niets garantie, alleen tot vermoedelijke snellere breuk dan op de juiste manier vastgedraaid.

Dus kan je eens stoppen met roepen en tieren, en iets deftigs zeggen ipv "Ahoy" "Stubru" "pro's",...voor mijn part zeg je dat je de paus bent...pfff.

citaat:
          GELOOF MIJ, IS VEILIG EN ZAL NOOIT IETS MEE GEBEUREN.
          Over zo een dingen heb ik niet de neiging om zomaar dingen te geloven...

citaat:
          DEZE BOUTEN KUNNEN NIET LOSTRILLEN MAN MAN,ZE WORDEN NIET MET EEN SLEUTEL VASTGEDRAAID HOOR WAAR HALEN JULLIE HET TOCH
          één woord = bullshit. Als ze niet geborgd zijn kan alles lostrillen.

citaat:
          dwr is veel te bekend om zo maar effekes een brugske op te hangen met wat boutjes die effeks met de losse hand worden aangedraaid :-)
          Daar gaat het niet om meneer het genie...Maar dank u voor de 'foute' mening...

citaat:
          Toch één persoon met gezond verstand. Als men nu eventjes logisch zou nadenken dan zou men daar ook wel achter komen hé
          Zever in pakskes! Dus we zouden allemaal maar moeten geloven dat het goed genoeg is en rekenen op andermans kennis...Mhm, al bij al is me 1 ding duidelijk geworden, Jo heeft er geen kennis van. "Alles draaien we goed vast, dus het is in orde" Yeah sure.

Tiemen

PS Dit is en blijft een oud koppelsysteem dat uit de markt zal verdwijnen, dus om dit beter dan andere koppelingen te noemen zal je al heel wat uit de kast moeten halen.

Comment

• jo vaes
            • Jul 2002
            • 221

Heb nooit beweerd dat dit beter is. Maar als het door de keuring geraakt dan zal het toch wel veilig moeten zijn hé. En nee, ik heb er niet veel verstand van, ben zelf geen rigger, ben lichttechnieker. Ma ik weet wel 1 ding, er is nog nooit een trus naar beneden gekomen en nog nooit 1 bout losgekomen. Het spijt mij als dit je teleursteld tiemen, maar het is nu eenmaal zo. PS, ben altijd bereid om naar voorstellen te luisteren.
            Dus een gekeurde takel mag ook nie gehangen worden ?? Hij zit wel vast maar wat als de ketting die GEKEURD is breekt ??

Comment

• jo vaes
              • Jul 2002
              • 221

Ik heb bij andere bedrijven gewerkt die volgens hetzelfde principe werken. Het kan toch moeilijk zijn dat al deze bedrijve verkeerd zitten ? De mogelijkheid bestaat, ik verdedig niemand, maar het lijkt mij toch sterk. Ik ga hier geen woorden maar aan vuil maken. En tiemen, ik ga niet zomaar aan mijn baas vragen om die keuringsbewijzen boven te halen voor 'iemand' op een forum, hij gaat mij die toch nie zomaar overhandigen. Indien u van een erkend veiligheidsorgaan was zou hij hier geen problemen over maken. En ivm met da roepen en tieren. Da was een fout van mij waarvoor ik mij al eerder verontschuldigd heb. Dus we kunnen ook een beetje beschaafd blijven doen.

Comment

• -Bart-
                • May 2001
                • 827

Wie is het geestelijk vader van dit DMX systeem ?
                Waarom gaat er elke keer een leiding retour ? Niemand heeft ooit beweerd dat een dmx leiding 1 lus zou moeten zijn.
                Als alles toch geboost wordt, kan je elke kring terplaatse afsluiten met een terminator, en is er geen retour leiding nodig.

Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
                <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Michel tenhage
                  • Jul 2002
                  • 41

Lijkt mij ook, Bart.
                  Die "lus" heb je al in de kabel zitten. ( signal "+" en signal "-" )

Met zeer veel hoogachting en waardering teken ik,

Michel Tenhage
                  groeten,

Michel

Comment

• CyberNBD
                    • Aug 2000
                    • 1318

DMX MOET een lus zijn, dus de apparaten alleemaal achter elkaar in een ketting, Y splitters, (of een hele grote Y splitter zoals dit zou zijn zonder returns mag dus niet. Als er per lijn (dus achter iedere output op die verdeeldoos) een booster/splitter zit kon het wel zonder returns, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk dat dat zo is. Wat ik uit het verhaal kan afleiden is dat de lijnen naar de grote verdeeldozen beneden worden geboost, maar van de verdeeldozen af niet meer.

Greetzzz,
                    Tom
                    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• -Bart-
                      • May 2001
                      • 827

DMX hoeft dus geen lus te zijn, zolang je passieve splitters en open einden vermijdt.
                      Als het signaal uit de tafel 8 voudig wordt gesplit, scheelt dit een heleboel kabel connectoren etc.

OH Ja, dit zou wel de voorkeur genieten. Want mocht je NU door een een of andere reden je dmx in contact komen met je krachtstroom, (niet helemaal ondenkbaar) dan kan je letterlijk alles wat aan de dmx hangt "een stevige service beurt geven".

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• jo vaes
                        • Jul 2002
                        • 221

Ja, dit is ook zo. Het signaal wordt beneden geboost via een RS-485 Optosplitter van martin.

Comment

• -Bart-
                          • May 2001
                          • 827

Nu snap ik er nix meer van !
                          Waarom dan die returns ??
                          En die splitter heeft toch maar 4 uitgangen ?

Comment

• jo vaes
                            • Jul 2002
                            • 221

ja, een splitter heeft maar 4 uitgangen. THRU --&gt; dimmer
                            1 en 2 STAGE
                            3 en 4 TRUSS

Je moet dit bekijken als een centraal punt in de truss. Hierdoor komt het signaal en de stroom naar boven. Om van uit deze blok alles verder te verdelen hebben we die blauwe 16 ampère CEE stekkers die samen met het signaal zitten. Alle kabels hebben variérende lengtes aangezien het hier om een vaste tour gaat. Deze manier van bekabelen is zeer overzichtelijk en in tegenstelling tot wat men zou verwachten niet of zeer minimaal storingsgevoelig.
                            De rode stekkers zijn voor takels, blauwe voor voeding belichting.

Comment

• Tiemen
                              • Dec 2001
                              • 944

3 heel simpele vraagjes:

- Wie mag een huis tekenen/ontwerpen?
                              - Wie mag een brug tekenen/ontwerpen?
                              - Wie mag een flatgebouw tekenen/ontwerpen?

Tiemen

Ps er is een uitspraak "er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden". Het is waar.

Comment

• jo vaes
                                • Jul 2002
                                • 221

Waar maakt u zich toch druk om. Als dat gekeurd is en veilig is dan is er geen probleem.

Comment

Working...