Opbouw podium voor culturele wedstijd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fritz
    • Oct 2001
    • 621

Daar kan mijn schooltje nog iets van leren. Ziet er zeer profi uit, mijn complimenten!

Fritz

Comment

• Floor
      • Oct 2000
      • 130

Heb net Laguna gesproken (importeur frituurlight) en die 4 sc 380 scans gaan het hoogstwaarschijnlijk halen! Ik wilde ze iegenlijk naast (of tussen) die 8 multiparren tegenlicht gaan hangen (te zien op laatste foto) maar nu ben ik niet zo zeker meer! Wat kan ik beter doen:

Eerste mogelijkheid.
      Ze inderdaad tussen het tegenlicht hangen, zodat ik in ieder geval genoeg tegelicht heb, ook in alle kleuren die ik wil. Eevntueel zou ik dan zelfs wat multiparren uit het tegenlicht kunnen halen en bij het zij- of frontlicht gebuiken om dat probleem van die totaaltje op te lossen (wellicht zelfs alle 8 de multiparren en tegelicht alleen met scans?).

Tweede mogelijkheid.
      De 4 scans in een vierkant boven het podium hangen, achter de MH om zo voor effectlicht van bovenaf te zorgen. De multiparren in het tegenlicht zouden dan blijven hangen waar ze nu hangen.

Het is natuurlijk zowiezo leuk als de scans ook op het witte achetdoek kunnen schijnen (goboprojectie), maar waarschijnlijk lukt dat met beide opstellingen wel.

Wat denken jullie?

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

Scans als tegenlicht lukt niet : tegenlicht is bedoeld om de personen die op de scène te staan niet als platgedrukt tegen de achterwand te zien, maar ze wat diepte (en daarbijhorende schaduwen) mee te geven. Scans op achterdoek vind ik altijd leuk...Maar als ze wat verder van het doek hangen verminderd het effect toch. Ik zou de scans achteraan hangen maar toch conventioneel tegenlicht laten hangen! En je kan met de scans nogaltijd op je podium als bewegend effect.

Just my 2 cents

Markske

Comment

• Floor
          • Oct 2000
          • 130

Schiet me ineens nog wat te binnen waar ik wel graag jullie mening over zou willen horen.
          Al jaren ergeren we ons aan het witte plafond boven het podium. Of het nou strooilicht of voelicht is wat er op valt, het zou toch veel beter zwart kunnen zijn?
          Toevallig wordt de aula de komende maanden helemaal geschilderd, dus dan kan dat worden aangepast, ik neem aan dat iedereen zwart adviseerd? Voor aanstaande vrijdag heb ik weinig keus, of ik zou een zwarte backdrop (over de hele breedte) moeten spannen van de voorste track naar de achterste (is misschien wel een idee). Een andere oplossing voor iest wat niet zo mooi is, is natuurlijk juist NIET proberen het te verbergen, maar er iets moois van maken, bijvoorbeeld met een stuk of 6 500W bouwlampen met donkerblauw (LEE 181 of 195 ofzo) ervoor op het plafond schijnen? Ik moet namelijk toegeven dat op die laatste foto het er helemaal nog niet zo gek uitziet (normaal is het plafond veel lelijker vind ik) en toen stonden er dus op de grond inderdaad 4 van ide 500 W bouwlampen op floorstands.

Graag advies! hoe meer ik nu (tijdens de paasdagen) uitdenk, hoe sneller we as dinsdag verder kunnen met opbouwen!

En nogmaals dank voor de positieve reasties, ik merk dat vooral onze truss-constructie door jullie wordt gewaardeerd. Ik ben benieuwd of er ook forumlezers zijn die nog op- of aanmerkingen hebben over de plaatsing van de lampen?

M.V.G.
          Floor

Comment

• Floor
            • Oct 2000
            • 130

Goed, ik kan bijna niet w8en tot ik morgen weer aan de slag kan met het podium...en in mijn enthoesiasme plaats ik dus maar even een paar foto's van vorig jaar!

Die laatste paar staan er voornamelijk op om een paar gobootje te laten zien. Vooral die "cracked sphere" (lithogobo) is helemaal geweldig!

qua apparatuur hadden we vorig jaar veel minder: 16 multiparren, 16 bouwlampen 500W, dezelfde 2 1kW fressen en 3 MARTIN 1220's.
            We haddenn een wit gaasdoek achter waar de 500W bouwlampen op floorstands achter stonden met RGB filters. Jammer genoeg zijn er niet veel foto's waar je het effect goed kunt zien.

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

Ik zou zo veel mogelijk m'n best doen om dat plafond zwart te maken. In ieder geval is het strooilicht erg storend. Iets leuks ervan maken is ook een optie, maar je moet wel uitkijken dat zoiets niet te veel aandacht gaat trekken. En dat gebeurt al heel snel. Verders ziet het er gelikt uit allemaal.......

Ik heb ook een site........
              M'n baas heeft EAW olé olé!
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

Working...