Gala/Bandjesavond

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Gala/Bandjesavond

Elke 2 jaar organiseerd het lokale theater "Gemert op z'n Kerstbest" een avondvullend programma met 4 bandjes en een DJ. Kenmerkend voor deze avond is dat onze (vrijwillige!) techniek ploeg geheel uitpakt met licht en geluid wat afkomstig is van 2 verhuurdbedrijven die eveneens in ons vrijwilligersbestand staan.

Met zeer veel geluk boekte de nabije HAVO/VWO school de zaal voor het kerstgala... Waardoor zij mede profiteerde van een leuke licht en geluidsset.

Wat er hing en stond:

Geluid: D&B C4 set.. the rest.. dont ask me.

Licht:

Podium
    8x Robe 1200AT spot
    12x Robe wash 250XT
    12x Robe wash 250AT
    12x 4-lite blinder (met gala 16x)
    8x ACL bar met dummypar (dus elke bar apart te sturen)
    1x 24ch. dimrack
    1x 60ch. dimrack van huis
    1x GMA Ultralight voor licht

Zaal
    9x Robe 575XT spot (met kerstbest 6x)
    5x strobe 3000W (alleen voor gala)
    4x spiegelbol 50cm (alleen voor gala)
    4x fourbar etc
    1x zooi truss
    6x motortakel (met kerstbest 4x)

Alleen met kerstbest
    44m2 LVT ledwall
    1x GMA Ultralight voor video
    1x Mediaserver met Arkaos Mediamaster

Buiten op het dak
    1x Showtec Space Tracer 4000W

Veel? Ja! Overdone? Nee! Waarom? Het was leuk

Tijdens Gala

Tijdens programmeren

Spiegelbolletjes

Met Ledwall 1

Met Ledwall 2
    Last edited by rene.derksen; 26-12-09, 13:56.
    Licht is altijd zwaar.
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

vind de 1200 den nogal zwaar contrasteren met de "maar" 250 watjes van de rest van het podium licht... had je dan niet beter de 700den van Robe gebruikt? Hoewel de hoeveelheid het contrast wss wel een stukje zal opheffen...

maar voor de rest ziet het er ind wel mooi en vooral VEEL uit... Hoewel je mss met zoveel licht ook wel wat creatiever had kunnen zijn op het podium? maar hoe meer hoe sneller het op een rijtje wordt gehangen...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Als ik de materiaal lijst zo zie denk ik maar 1 ding: ingehuurd bij Derksen ?
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Originally posted by FiëstaLj
        Wil je hier een serieus antwoord op?

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Originally posted by Funmaker
          vind de 1200 den nogal zwaar contrasteren met de "maar" 250 watjes van de rest van het podium licht... had je dan niet beter de 700den van Robe gebruikt? Hoewel de hoeveelheid het contrast wss wel een stukje zal opheffen...

maar voor de rest ziet het er ind wel mooi en vooral VEEL uit... Hoewel je mss met zoveel licht ook wel wat creatiever had kunnen zijn op het podium? maar hoe meer hoe sneller het op een rijtje wordt gehangen...
          Nou die 1200's vielen aardig in het goede contrast tegenover de 24 washes. Zeker met die ledwall die er nog bij kwam, waren de 1200's behoorlijk fijn.

Er zat wel een idee achter het "op een rijtje hangen" De XT's zijn namelijk behoorlijk traag in kleurenwisseling en de AT's retesnel, vandaar het idee de XT's als tegenlichtje op een rijtje te hangen en ook alleen als kleurtje te gebruiken, om met de AT's wat bumpjes e.d. te kunnen maken. Verder zaten er nog wat leuke groepjes in de setup die je misschien zo niet 1..2..3.. ziet.

Originally posted by FiëstaLj
          Waarom denk je dat zo
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Ik denk bij Derksen jaa:P

vorige week zaterdag stonden ze hier nog, ik geloof 8 C4 topjes per kant, en 2 B2 subs per kant. Die subjes zijn echt geweldig.

1500 man, alleen het was een toneelvoorstelling dus het hoefde niet zo hard.

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Dat waren 4 topjes, 4 subjes per kant gevlogen en 2 kmt infra's per kant. Hier dus de helft.
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• mhsounds
                • Sep 2009
                • 933

Ligt het aan mij of is het niet helemaal symetrisch...

Freelance Light and Video |
                Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

Dat ligt aan jou Maar de vloerspotjes lopen toevallig in een odd/even chase.. waardoor op dat moment dus de helft aan staat.
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

als het dan toch vrijwilligen voor de leut is snap ik het wel. Dan wil je ook iets fijns voor de ervaring / cv proberen op een non-kritische plaats.

Wanneer het pas leuk wordt is als een lid van de andere vrijwilligersploegen volgend jaar een offerteaanvraag gaat maken voor een ander feest. Dan komen de verhalen van :
                    "maar normaal hebben we 24 MH's en 60 lampen voor 200 euro"
                    "krachtstroom, daar vragen we normaal nooit naar. Stroom is er gewoon toch?"
                    "nemen jullie geen TV-muur mee dan?"

Kennen jullie die gesprekken? Andere betrokkenen hebben op een of andere manier nooit helemaal doorgehad wat jullie licht / geluidploeg precies hebben gedaan.

Doe jezelf en je collega's een lol en mak een gespecificeerde rekeling met een kolom apparatuur, een kolom huurprijs. Een totaalbedrag en daaronder pas de korting als sponsorbedrag. en zorg dat die goed bij de administratie komt voor referentie later. Dat voorkomt ongelukken!
                    lekker belangrijk!

Comment

• rene.derksen
                      • Feb 2004
                      • 649

Naah we zijn de eenige vrijwilligersgroep Het is dan ook een vrijwilligers theater.. Dus van die verhaaltjes nooit zoveel last, alleen uitkijken waar je het publiek mee aan het verwennen bent
                      Licht is altijd zwaar.

Comment

• NIVA
                        • Apr 2004
                        • 62

Originally posted by rene.derksen
                        Dat waren 4 topjes, 4 subjes per kant gevlogen en 2 kmt infra's per kant. Hier dus de helft.
                        ...en het geluid kwam deze keer niet van Derksen af! Dat vergeet René even te vermelden
                        If you mess with me, I'll fade you out !!!

Comment

• josip
                          • Nov 2007
                          • 12

hoi

kan iemand me mss even uitleggen hoe dat met die ACL's en die dummypar in zijn werk gaat zodat je de baren apart kunt gebruiken???
                          of begrijp ik het verkeerd?

groeten

joost

Comment

• JeroenVDV
                            • Mar 2004
                            • 963

Originally posted by josip
                            hoi

kan iemand me mss even uitleggen hoe dat met die ACL's en die dummypar in zijn werk gaat zodat je de baren apart kunt gebruiken???
                            of begrijp ik het verkeerd?

groeten

joost
                            ACL gaat normaal per 8 lampen in serie (28V per stuk). Als je dus een balk apart wilt gebruiken (4 lampen = +- 110V) zonder de tweede bijbehorende lamp, dien je in serie met die balk een 110V par te zetten.
                            Creating shows beyond Imagination

Comment

• kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

Originally posted by JeroenVDV
                              ACL gaat normaal per 8 lampen in serie (28V per stuk). Als je dus een balk apart wilt gebruiken (4 lampen = +- 110V) zonder de tweede bijbehorende lamp, dien je in serie met die balk een 110V par te zetten.
                              110V/1000W.

Dat is wel een vereiste, dat de spanning en het vermogen van de dummy load gelijk zijn aan de load.
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...