Licht bij klein theaterstuk op een school

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ajdeboer
    • Feb 2009
    • 198

    Licht bij klein theaterstuk op een school

    Hoi!

    Ik moest laatst licht verzorgen bij een theatergroepje (2 man + saxofonist) op een school. Het was, naast dat het theater best goed was, een erg leuk klusje

    Materiaal:
    1* 2x 6 kanaals Botex dimmer
    1* Behringer LC2412
    5* 4bar PAR 64 Raylight
    2* Doughty statiefjes
    2* Mobil-Tech SpTek 4000 (of Mast 2)
    10 meter Prolyte X30D
    Bos Harting 10p
    Bosje XLR

    Filters:
    8* 129
    6* 132
    2* 195
    12* 201

    Ziet het er een beetje leuk uit, of zeg je van: nouuuuw
    Graag reactie!

    Groet,

    Albert Jan de Boer

    Foto's:


    Last edited by ajdeboer; 25-08-09, 21:34. Reason: Zinsopbouw
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

    #2
    Wat was de sfeer van het stuk?
    Aangezien je toch wel steeds in de koude hoek zit qua kleur.
    Qua belichting vind ik het gebruik van de minimale middellen goed ingezet.
    En werd er over de PA alleen muziek afgespeeld, of ook versterking van stem of instrument?
    Maar als collega belichter vind ik het prima om naar te kijken als ik er zou zitten.

    Groeten Gaffer.

    Comment

    • ajdeboer
      • Feb 2009
      • 198

      #3
      De sfeer moest een vertrekhal van een vliegveld voorstellen, dus de sfeer vind ik wel kloppen, haha
      PA was bedoeld om de 2 spelers een druppel met EW100 zender te geven,
      maar kwam ik erachter dat de druppels (van de school) niet aanwezig waren, Dus voortaan even andersom
      Maar het was prima te verstaan, hoor!

      Dankje!
      Last edited by ajdeboer; 26-08-09, 06:33.

      Comment

      • Lx1
        • Jul 2009
        • 5

        #4
        De volgende keer zou ik toch proberen om vanaf de voorzijde gebruik te maken van een aantal PC,s. Omdat je met een stel parren nooit een dekkend geheel kunt maken.
        En inderdaad, gebruik wat mider kille kleuren om met name de gezichten aan te lichten (152,153 o,i,d,).
        Verder een leuk klusje,

        Groet.

        Comment

        • ajdeboer
          • Feb 2009
          • 198

          #5
          Kleuren als 151, 152 etc waren hier absoluut niet gewenst!
          Het geheel moet zich afspelen in een bijna steriele vertrekhal van een vliegveld. Overigens was 201 ook aangevraagd

          Over de dekking: als je 8 parren als frontlicht hebt, geeft dat best veel licht in zo'n zaaltje. De dekking zou inderdaad niet mooi zijn met de hotspots, maar het gebruik van een frostje (129) lost het hotspot probleem feilloos op!

          Comment

          • gaffer
            • Nov 2004
            • 118

            #6
            De belichting klopt mijns inziens met de sfeer van het stuk.
            En als ik de keuze zou hebben had ik ook een paar pc's gehangen maar met de middellen die je had, prima licht.

            Wat de PA betreft vind ik het als bezoeker erg raar om, als de druppels er waren geweest, een stem die ik van voren zie van de zijkant te horen.
            Het geluid klopt qua spraak niet bij het beeld.
            In muziek en effecten kan deze opstelling wel werken omdat je zo'n extreem stereo beeld hebt.
            Of kon de opstelling niet anders?

            Groeten gaffer.

            Comment

            • ajdeboer
              • Feb 2009
              • 198

              #7
              PA opstelling kon niet anders inderdaad, daarvoor is de zaal te klein en moesten er teveel stoelen in, zegmaar.
              Maar wat je op deze foto niet ziet, is dat daarvoor ook nog 2 statiefjes staan met een X-act erop, haha
              Maar in ieder geval, PA is uiteindelijk helemaal nergens voor gebruikt, zelfs helemaal weggehaald.

              Nogmaals bedankt

              Comment

              • TellMe
                • Jan 2007
                • 56

                #8
                Nou daar ben ik niet echt vies van hoor!
                Aaridge kleurkeuze (zo op de foto's te zien) Maar een aantal PC's in het front is inderdaad wel een aaridig idee!
                Persoonlijk vind ik het ook erg jammer dat je de statieven e.d. kan zien...

                Verder een goed begin!

                Comment

                • ajdeboer
                  • Feb 2009
                  • 198

                  #9
                  Fijn om te horen dat je er niet vies van bent, haha

                  Statieven kan ik opzich wel inkomen, hoor. Maar als je naar het stuk zat te kijken, stoorde het absoluut niet.

                  Natuurlijk had ik ook liever PC's of Fresnels gehad, maar als dit (budgettair) niet kan, zijn parren met een frostje een prima alternatief volgens mij.

                  Comment

                  • TellMe
                    • Jan 2007
                    • 56

                    #10
                    Originally posted by ajdeboer
                    Fijn om te horen dat je er niet vies van bent, haha

                    Statieven kan ik opzich wel inkomen, hoor. Maar als je naar het stuk zat te kijken, stoorde het absoluut niet.

                    Natuurlijk had ik ook liever PC's of Fresnels gehad, maar als dit (budgettair) niet kan, zijn parren met een frostje een prima alternatief volgens mij.
                    Als het budgetair niet anders is... tsja,, dan is het niet anders!:-)
                    Jammer dat het maar 2 foto's van het stuk zelf zijn. had graag meer gezien.

                    Comment

                    • mhsounds
                      • Sep 2009
                      • 933

                      #11
                      Originally posted by TellMe
                      Persoonlijk vind ik het ook erg jammer dat je de statieven e.d. kan zien...
                      Ik erger me eerder aan het chroom van de T-bar...maar zo kan je op alles afgeven.(stekker in het stopcontact zichtbaar naast de backdrop onder een klok)

                      Erg netjes, zijn er geen foto's meer?
                      Freelance Light and Video |
                      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

                      Comment

                      • Noobie
                        • Dec 2007
                        • 223

                        #12
                        ziet er wel aardig uit, zeker in verhouding tot de middelen, maar was er ook geen budget voor gaffa?

                        Of te weinig tijd om de kabels ff te tapen?

                        Comment

                        • ajdeboer
                          • Feb 2009
                          • 198

                          #13
                          Erg netjes, zijn er geen foto's meer?
                          Dank. Nee, de persoon die aan het 'knippen' was, was helaas niet super enthousiast daarmee.

                          m de kabels ff te tapen?
                          Waar zie je meerdere niet vastzittende kabels? Ik zie één grijze 10p multi die een beetje loshangt. (de schroeven van die Doughty's zijn een beetje glad )

                          Comment

                          • Noobie
                            • Dec 2007
                            • 223

                            #14
                            Originally posted by ajdeboer
                            Waar zie je meerdere niet vastzittende kabels? Ik zie één grijze 10p multi die een beetje loshangt. (de schroeven van die Doughty's zijn een beetje glad )
                            Kan er niet meer zien op je foto's, maar die kabel viel me wel direct op tegen de backdrop vandaar. Vind dat soort dingen altijd zo jammer, 1 tapeje en het ziet er perfect afgewerkt uit. misschien ben ik wel té perfectionistisch in die dingen

                            Comment

                            • ajdeboer
                              • Feb 2009
                              • 198

                              #15
                              Ik snap je punt volledig! Maar gelukkig (voor mij) stonden die statieven relatief ver van de spelers af, dus de aandacht werd niet direct naar die loshangende multi getrokken

                              Comment

                              Working...