CD release @ Watt Rotterdam

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

    CD release @ Watt Rotterdam

    Hallo,

    Ik werk vast voor een bandje en nu hebben wij in maart onze cd release in club Watt in Rotterdam.
    Er is niet veel licht maar voor de release is er genoeg.
    Ook kan ik niet teveel gebruiken omdat de zaal later bij is gebouwd en niet veel vermogen qua stroom heeft.

    Ik ben wezen kijken en dit hing er:
    6x 4-bar met 1kW parren
    6x mac 250 (kryton dacht ik)
    pearl 2008

    de barren staan per 2 aan elkaar dus
    front 4 kanalen
    tegen 4 kanalen
    back 4 kanalen

    Ik heb niet alles goed kunnen zien want het was tijdens het optreden van een ander bandje...

    zelf wil ik dan meenemen:
    7 parren (meer heb ik zelf niet)
    Strobo 500 watt (vanwege vermogen tekort geen 1500Watt)
    2 dimmerpackjes 4 kanaals

    het moet er ongeveer zo uit gaan zien


    Ik ben er echter nog niet uit of ik 3 parren als blinders boven de drummer hang(aan de bevesteging voor de backdrop)
    of onder de drummriser gooi (nou ja neerleg)

    er komen nog 4 parren achter het podium (tussen het podium en de backdrop is zo'n 20cm ruimte) voor het effect

    op front gewoon simpele filters ben er nog niet precies uit welke (sugesties?)
    en 2x 197

    tegenlicht
    2x 198
    2x 106 (lekker orgineel)

    dan heb ik achterin nog 8 parren over dat word gedeeltelijk front en de band kennende komt er nog wat achter in de zaal dus daar ben ik ook 2 parren aan kwijt...

    op locatie zie ik wel wat ik daar ingooi...

    adviezen
    aanraders
    alles is welkom, het is ook deels een leerproces
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?
  • WouterJM
    • Feb 2009
    • 8

    #2
    Hey,

    tekeningetje ziet er goed uit ^^ Misschien leuk om achter wat meer hoogteverschil te hebben (Misschien 2 Kryptons uit de zaal op een case op podium voor wat meer diepte). Zou die parren zeker onder die drumriser gooien/leggen

    Verder is het natuurlijk altijd leuk om wat waaierachtige toestanden te maken mocht je er parren voor over hebben. Weet niet of je band ook iets van een banner heeft maar is tof om die als backdrop te gebruiken en goed in een kleurtje te zetten.

    Groeten
    Last edited by WouterJM; 24-02-09, 08:35.

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Je tekent meer lampen dan je in je lijstje zet en vraagt om een paar minieme details nadat je uitgebreid uit de doeken hebt gedaan hoe je alles wilt hebben.

      Wil je graag complimentjes? Wil je graag laten zien hoe je een tekening hebt gemaakt? Ik snap de reden van het topic niet meer helemaal....

      Als je die 3D nou goed gebruikt, zet je de lampen niet alleen aan, maar maak je er ook lichtstanden mee. Dan ZIE je gewoon wat het resultaat is en of je daar blij van wordt. Dit proces het pre-productie en is PRECIES de reden dat die programma's bedacht zijn.

      Succes
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

        #4
        Nee als ik complimentjes wil krijgen weet ik waar ik die kan halen
        Het gaat meer om de keuzes die ik maak.

        Dat waaier-effect is wel een mooie, daar zal ik nog even aan denken.

        We hebben 2 banners die komen tussen stands te staan naast de drummer en daar hebben we al lampen voor maar die neem ik niet op in het algemene lichtplan.
        Ik progameer ze wel mee.

        Ik zal kijken of ik die macs naast de drummer kan zetten er is namelijk nog ruimte naast de drumemr op de hoeken van de riser.
        Maar ik zal kijken of ze het daar toestaan als ik alle ga berbouwen want het hangt nu ook zo, wil alleen andere kleurenfilters erin en ze natuurlijk richten.
        Ik heb anders ook nog 2 scans die ik naast de drummer kan zetten.
        En waar teken ik meer lampen in??? ben benieuwd.

        Ik ga dit even veranderen en kijken hoe het er dan uitziet
        Last edited by partydrivein; 24-02-09, 11:17.
        deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

        Comment

        • partydrivein
          • Jul 2008
          • 389

          #5




          Weet iemand trouwens hoe ik hier foto's kan verkleinen

          De parren nu onder de riser, en 2 koppen op de drumriser op de hoeken
          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

          Comment

          • renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

            #6
            De muziek die het bandje in kwestie maakt (Young & Desperate toch? Lekkere muziek ) een heleboel kanten op qua licht.
            Er zijn nummers bij die je lekker intiem kunt maken, of lekker laten knallen, enkel door de belichting (en kleuren!) die je kiest.
            Die MH's zijn dan erg handig, twee op de grond en vier in de lucht lijkt me een prima idee.

            Wat betreft blinders: heeft dat zin met 3 parren? Ik ken de locatie niet, maar vaak valt dat een beetje in het niet (in tegenstelling tot wat een blinder moet doen).
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

            Comment

            • partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

              #7
              het podium is maar heel klein, echte blinders trekken te veel stroom helaas.

              Maar ik denk dat in totaal 900 watt de 1e paar keren wel een blinder effect heeft.

              Het podium is ook niet zo groot.

              maar inderdaad Young and Desperate. Heb je dat van mijn website?
              deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Originally posted by partydrivein
                maar inderdaad Young and Desperate. Heb je dat van mijn website?
                Ook, maar kende ze al

                Als echte blinders teveel trekken en het is een klein zaaltje lijken een setje parren me geen probleem, zolang er dan niet teveel ander licht aan is, anders zie je het effect niet
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

                  #9
                  Dat had ik ook al in gedachten, maar waar ken jij Y&D van.
                  Last edited by partydrivein; 24-02-09, 14:28.
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                  Comment

                  • SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

                    #10
                    Originally posted by partydrivein
                    ...en hoe weet je dat ik hun tech ben
                    Zeg, daar hoef je geen cherlock holmes voor te zijn... klik op jouw naam, open je website en tada... links in het menu staat de naam al (nog een klik later vertel je zelf dat je vaak techniek voor ze doet)
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                    Comment

                    • partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

                      #11
                      was een domme opmerking maar die had ik ook snel weer weggehaald... lees eerst snel en daarna pas goed... moet ik eens aan gaan werken...
                      deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Originally posted by partydrivein
                        Dat had ik ook al in gedachten, maar waar ken jij Y&D van.
                        Youtube'n he... zo vind je nog eens wat.

                        Maarre... gaat tikkie offtopic nu
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • partydrivein
                          • Jul 2008
                          • 389

                          #13
                          Ja back on topic,

                          Al weet ik al graag wat ik wil zijn er ook afraders?
                          deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                          Comment

                          • Kilian
                            • Dec 2005
                            • 179

                            #14
                            In de grote zaal hangt nu als tegenlicht 24 Kw aan parren. 4 4lights, 8 mac 250_k en 3 CS-4'en. Ook zijn er nu 4 mac 250 wash aanwezig (de TW-1en zijn daar helaas weg). In de zaal is niks veranderd ( 6 x mac700, 6 x tw1, wat led, 8 zoom profielen en 8 1kw fresnellen). zo uit mijn hoofd...

                            Stuur even een email naar techniek@watt-rotterdam.nl, je kan altijd even langskomen mocht je in de buurt zijn.

                            Comment

                            • lichtpuntje
                              • Sep 2003
                              • 79

                              #15
                              Club Watt is toch die 'duurzame' dixo in R'dam? Zo ja, kijk dan of je iets met LED kan doen... Past meer binnen het imago-profiel lijkt mij... Is maar een idee, maar ik denk ik gooi het even op...

                              Gr. Thomas
                              dus...

                              Comment

                              Working...