Licht show @ hoogkarspel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

Hallo Tummy,

Klinkt als een leuk projectje om elke maand even te doen.

Is het misschien een idee om die 4 (of 6) Krypton's achterin de truss te vervangen met 4 / 6 serieuze scans? Immers met deze opstelling heb je weinig profijt van je 360 graden draai en je kunt waarschijnlijk ook nog een paar centen besparen. Daarvoor, gezien de organisator daar zo op kickt, zou je dan nog enkele 2-lite's/cateyes of kleinere strobes in de truss kunnen verstoppen voor de nodige blind-chases. Of gewoon nog 2 fourbars voor wat basislicht, what you like best. Gezien je podium denk ik namelijk dat deze setup al snel genoeg ééntonig wordt, alhoewel dat ook van de lichtman afhangt..

Persoonlijk puntje wat betreft die kryptons; Laatst 4 mee op klus met nieuwe lamp, lamp aan, dimmer open, shutter open, maar van die lichtopbrengst werd ik niet bepaald blij..

-Hiermee wil ik niet weer de eeuwige Robe/martin/Claypaky/Hes discussie beginnen, puur wat informeren uit eigen ervaring.-
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

jij hebt dezelfde gedachten als mij, want ik wou ook scans achter in de truss hangen, alleen hebben ze maar 4 Martin mx 4 scans.. en daarvan is de licht opbrengst ook niet echt geweldig.. voor de rest werkt dat bedrijf veel met movingheads (ze hebben er 45 in de verhuur ofzo..)

een movingheads kost me 35, en n scan 20.. dus voor die 15 euro...
      maar met 6 of 8 movingheads kan je ook wel leuke dingen programeren..

ik wou eigelijk die 4 scans erbij.. dus 4 movingheads + 4 scans achter de dj.. dit hebben we even geprobeerd.. maar de movingheads overheersen de scans enorm.. die scans zie je dan gewoon bijna niet meer.

en ik snap jou punt volledig van de 360 graden draai, maar het ideale van deze lichttafel is, dat je een positie in kan stellen, en vanaf deze positie gaat de movinghead werken.. (bijv circel ofzo) en dan kan je zelf instellen hoe ver hij uit deze positie mag gaan,
      Last edited by Tummy; 03-12-08, 13:41.
      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• Tummy
        • Nov 2008
        • 324

even een Final tekening gemaakt, zo komt het eruit te zien,

de organisator is nog met 2 grote ventilatoren bezig, die komen er dan nog naast te staan, half ronde truss is 3 meter hoog, 6 meter breed.

blinders e.d kan ik er niet in verwerken, die staan niet in dit programma..

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

zo, zo zag het eruit..

een boog met daarin 4 martin mac 250 krypton(2 aan de schuin bovenzeide van de boog, en 2 schuin binnen in de boog vlaknaast de dj, atomic 3000, 2 robe club spot xt naast de dj (waren van lokatie zelf) en nog 2 Showtec sunrise active, wat een zeer vet effect gaf, en een grote blinder achter de dj

niet echt een goeie foto, maar was vergeten zelf even een filmpje op te nemen of te fotograferen,

organisatie heeft een film gemaakt die ze gaan gebruiken als promo, die zal ik later hier neerzetten..

had de hele avond wel gezeik met de 16Ampere aansluiting,
          ik had er zelf een zekeringskast tussen gezet, op het podium, maar het licht is 4a5x uitgevallen, was ook niet als ik de blinder en strobe tegelijk aanzette..

heel aventoe zonder dat er aanleiding voor was viel het uit, maar volgens lokatie houder is dat een fout bij hun in de aardlek, gebeurt wel vaker zegtie.

fase 1: 4x mac 250 +2x sunrise active = +- 2200 a 2400W
          fase 2: Martin atomic = +- 3300 a 3400 watt (idd bijna maximale)
          fase 3: blinder met 6 lampen + 2x robe club spot = +- 2000W?

zou dus goed moeten gaan...
          Last edited by Tummy; 07-12-08, 17:06.

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Originally posted by Tummy
            zo, zo zag het eruit..
            fase 3: blinder met 6 lampen + 2x robe club spot = +- 2000W?
            Als het 650W 120V DWE lampen waren in de blinder, zou het wel eens meer als 2000W kunnen zijn.

(het is trouwens geen Showtec sunrise active, maar sunstrip active)
            exit night into LIGHT

Comment

• Tummy
              • Nov 2008
              • 324

idd, een sunstrip active,

stel dat het tussen de 2000 of 3000 watt zou zijn.. had het nog goed moeten gaan,

had eerst de mac's samen met de blinder, en toen ging de stop eruit..

maja, de eigenaar vertelde me dat het altijd gebeurt, ook als bands daar een paar parren op aansluiten,

maakt ook verder niet uit, de stoppenkast zat waar ik met de lichtregie zat, was alleen zo iritant dat het zolang duurd dat de mac's weer opgestart zijn..

Comment

• partydrivein
                • Jul 2008
                • 389

jouw tekening ruikt naar een sunlite 3d patch al zit deze op meerdere progs
                welke berbuik je?
                daslight?
                deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Tummy
                  • Nov 2008
                  • 324

idd, "Dashlight virtual controller 2"

werkt prima, ook handig als ik personeel heb lopen, dat ik kan laten zien (als ik het uitprint) hoe het moet worden.

ideaal

Comment

• partydrivein
                    • Jul 2008
                    • 389

inderdaad ik gebruik hiervoor ook daslight want wysiwyg vind vista niet zo aardig

maar veranderd het lichtplan voor elke avond?
                    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Tummy
                      • Nov 2008
                      • 324

het concept is 1keer in de maand, en ik probeer wel elke maand wat anders te maken ja

maar is wel beperkt, aangezien het plafond 3,50 hoog is en er maar 2 16 ampere aansluitingen zijn. ook kunnen ze niks aan het plafond hangen e.d, dus dat is weer altijd een uitdaging,

ik kan met deze halve ronde circel truss, tot 5 cm onder het plafond, en kwa breedte paste het ook maar Net, (alles stond op podium delen, en moesten naast gelegen nooduitgangen vrij houden)

maar zo blijf ik elke maand beetje bezig

Comment

Working...